ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. АПЛІКАЦІЯ (середня група)

  13.04.2020

Заняття з виготовлення великодньої аплікації для середньої групи «Веселка»

ДНЗ № 10 «Ялинка»

Тема: «Писанка до Великодня»

(Підготувала: Расюк Т.В.)

 

Мета: продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати у дітей бажання виготовити тематичну листівку для батьків у формі пасхального яйця на картоні з наклеюванням курчатка, яєчної шкаралупи, блискіток з використанням світлих, радісних тонів;

формувати вміння працювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи аплікацію; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення;

сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності.

Призначення: ця саморобка стане хорошим подарунком на свято «Пасхи».

Хід заняття

І. Організаційний момент

Принесло нам сонечко знов тепло

І ласкаві промені розлило.

З трав і квітів виткало килими

І в садочку грається із дітьми.

 

Вихователь – діти, що нам принесли сьогодні з пошти? На посилці – адреса нашого дитячого садочка. Хто нам надіслав посилку? Прочитаємо адресу. Це наші знайомі – дідусь Максим та бабуся Оксана, які проживають у селі. Що вони нам надіслали? (Паску, яєчка – писанки та крашанки, український рушник, вербові гілочки) Саме зараз в Україні святкують велике весняне свято – Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, розписують писанки.

ІІ. Мотивація

– Писанки або крашанки – це символ весняного відродження життя на землі. Яйця, що пофарбовані в один колір, називають крашанками. Їх кольори також мають певну символіку.

Червоний колір означає радість, життя, любов. Жовтий колір – місяць і зорі, урожай. Блакитний – небо, повітря, здоров’я. зелений – відродження та воскресіння природи і родючість землі. Поєднання кількох кольорів – родинне щастя, мир, любов, успіх.

Щоб зробити крашанку, розводять спеціальну фарбу у воді та кладуть у неї щойно зварене яйце. Коли яйце пофарбується, його викладають на тарілочку, щоб висохло. Крашанка готова. А писанку фарбують спеціальними фарбами, а потім розмальовують різними візерунками – розписують. Звідси і назва – писанка.

 

Писанка

Розмалюю писанку, розмалюю,

Коника гривастого намалюю

Розмалюю писанку,розмалюю,

Соловейка – любчика намалюю,

Розмалюю писанку, розмалюю,

Рублеву сопілочку намалюю,

А моя сопілочка буде грати,

Буде коник весело танцювати.

(Т. Коломієць)

Вихователь – У нас у садочку також буде свято Великодньої писанки. Як ми готуємося до свята? (Вивчаємо вірші, пісні, таночки, хороводи про весну, про писанки та крашанки) Кого запросимо на свято? (Батьків, рідних)

Виготовимо для них саморобку – запрошення на свято. Наших знайомих дідуся Максима та бабусю Оксану також привітаємо зі святом і запросимо на наше свято у дитячий садочок.

ІІІ. Продуктивна діяльність

– Сідайте на стільчики за столи. Підготуємо наші пальчики.

«Пальчикова гімнастика»

Вихідне положення. Вказівний і середній пальці витягнути нагору, мізинець і підмізинний притиснути до долоні великим пальцем.
Утримувати пальці в такому положенні на рахунок до 5-10. Вправу виконувати спочатку кожною рукою по черзі, потім – двома руками одночасно.

У кущах зайчик зітхає

Все мовчить і слухає.

В нього голосу немає,

Зате довгі вуха є.

– Що у нас приготовлено для аплікації? (Кольоровий картон, заготовки яєць, нитки, заготовки до курчати)

Етапи роботи

  • Підготуймо форму для листівки: прямокутний аркуш паперу слід

скласти навпіл.

  • Зверніть увагу, овал витинанку наклеюємо на кольорову сторону

вітальної листівки.

  • Погляньте на зразок оформлення такої вітальної листівки.
    • Викладіть візерунок на площинній формі і наклейте його
  • елементи.

    • Викладіть візерунок на площинній формі і наклейте його

    елементи.

  • Вирізаємо яйце
  • За трафаретом обводимо курчати
  • Розгладжуємо білий пластилін в нутрії обведеного курчати в нижній його частині у напрямі до верху, ціла «шкаралупу»
  • Нарізаємо дрібно пряжу
  • Змащуємо клеєм ПВА курчати
  • Приклеюємо нарізану пряжу
  • Вирізаємо з червоного картону дзьоб
  • Робимо з тасьми бантик
  • Приклеюємо очі, дзьоб, бантик
  • З кольорового пластиліну по краю яйця робимо окантовку таким же способом як шкаралупу
  • Прикрашаємо яйце

    Вихователь під час виконання аплікації перевіряє:

    • Чи правильно діти розміщують візерунок, його деталі, елементи;
    • Чи правильно користуються обладнанням.

    Фізкультхвилинка

    Діти виконують рухи відповідно до тексту.

    Дружно писанки візьмемо Ми присядемо низенько

    І по колу всі підемо. І постукаєм тихенько

    Вгору писанки піднімем Писанки ми заховаєм

    І постукаємо ними. Мов зайчата, пострибаєм.

    (В. Шкльода)

    ІV. Підсумок

    Вихователь формує виставку поробок, дякує дітям за дружню працю. Сподівається, що вашы витвори сподобаються батькам і родичам.

    Писанка

    Гарна писанка у мене,

    Мабуть, кращої нема.

    Мама тільки помагала,

    Малювала я сама.

    Змалювала дрібно квіти,

    Вісім хрестиків малих,

    І дрібнесеньку ялинку

    Й поясочок поміж них

    Хоч не зразу змалювала,

    Зіпсувала п’ять яєць –

    Та як шосте закінчила,

    Тато мовив: «Молодець!»

    Я ту писанку для себе

    Для зразочка залишу,

    А для тата і для мами

    Дві ще кращих напишу.

    (К. Перелісна)

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.