ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ (молодша група)

29.05.2020

Заняття. Ознайомлення з природним довкіллям

Тема. Пустотлива хмаринка

Мета: пояснити причини виникнення дощу;  формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей до експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.

Матеріали: картинка із зображенням хмаринки,тарілки з водою,чорна фарба,пензлик,синя губка,малюнок з веселою хмаринкою.

Хід заняття:

Вихователь:Дітки, сьогодні я хочу запросити вас у казку. Сідайте рівненько і слухайте тихенько казку «Про неслухняну хмаринку».

Була собі хмаринка гарна і пустотлива ,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить –  зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам , але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!»,- сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!».Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.

Вихователь:Дітки, скажіть мені ,будь-ласка, коли хмаринки плачуть, то що буває?

(Дощик.)

-А що ж таке дощик?

(Це краплинки води.)

Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись ,що вона була дуже нечемною. Давайте ми їй розкажемо віршик про дощик.

Дощик, дощик, ти вже злива,

Плаче груша, плаче слива.

Ти періщить заходився,

Соловейко застудився,

А тепер лежить під пледом

П’є гарячий чай із медом.

Вихователь: А зараз  ми з вами трішки відпочинемо і вмиєм наші личка чистенькою водичкою.

Фізкультхвилинка

Наберем водички з чистої кринички,

Будемо вмиватись ,будем промовляти:

Водичко, водичко, умий моє личко,

Рожеве та біле, мов яблучко спіле.

Хлюп, хлюп ,водиченька,

Хлюп, хлюп на личенько,

І на ручки, і на ніжки. Хлюп, хлюп, хлюп.

Вихователь:А тепер , дітки, я вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії. А ви знаєте, що це таке дослідницька лабораторія? (Це місце, де проводять досліди.)

Вихователь: Молодці. Сідайте за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка чи озеро.Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках та озерах?

( Чиста та прозора.)

Вихователь:А ще у вас на столах лежать губки. Якого вони кольору і на що схожі?

(Сині, схожі на хмаринки.)

Вихователь:Візьміть губку в руки. Яка вона, важка чи легка?

(Легка.)

Вихователь:Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурьте її в нашу уявну річку. Тепер губка стала важчою?

( Так.)

Вихователь:Тепер стисніть губку. Що ми бачимо?

(Іде дощ.)

Вихователь: Ось так , дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів та океанів випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато води, як у наших губках, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає капати дощик. Скажіть мені, який буває дощик?

(Сильний і дрібний.)

-Як називається сильний дощ?

(Злива.)

Вихователь:Давайте ми з вами ще раз глянемо на наш дощик. Якщо водичка у наших річках чиста, то дощик капає який?

( Чистий.)

Так, молодці. Гляньте, що ще є у нас на столах?

(Чорна фарба і пензлик.)

-Давайте ми уявимо ,що це не фарба, а бруд, яким погані люди забруднюють водойми. Візьміть на пензлик трішки цього бруду і забрудніть свої річки. Якою стала вода?

( Брудною.)

-А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?

(Брудний.)

-Вам приємно буде гуляти під таким дощем?

( Ні.)

-А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти, які ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?

(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)

(Ні, томущо вони будуть брудні).

-То який ми можемо зробити висновок?

(Не можна забруднювати водойми.)

-Молодці, дітки. Ой, ми зовсім забули про нашу хмаринку, вона кудись зникла. Ви хочете ,щоб вона знову з’явилась?

(Так.)

-А що потрібно для того ,щоб з’явилась хмаринка?

(Вода.)

-Правильно. Ось у мене є водичка, але вона не проста, а чарівна, і вона допоможе нам відшукати хмаринку. Якого кольору вода?

(Синя.)

– Ось у нас на столі лежить чистий аркуш паперу і губки. Візьміть губки,легенько вмокніть їх у синю водичку і повністю зафарбуйте чистий аркуш.

(Діти зафарбовують аркуш, на якому восковою свічкою нанесено малюнок)

– Що з’явилось на аркуші?

(Хмаринка і краплинки.)

 

-Скільки хмаринок?

( Одна.)

-А краплинок скільки?

(Багато.)

-Давайте порахуємо.

(П’ять.)

-Чого більше:  краплинок чи хмаринок?

(Краплинок.)

-Як ви думаєте, хмаринці сподобалось наше заняття? Який в неї настрій? Як ви здогадалися?

(Веселий, тому що вона посміхається.)

-Хмаринці вже час вирушати далі,тож давайте ми попрощаємось  з нею:

-До побачення!

 

28.05.2020

27.05.2020

Заняття. Мовленнєвий розвиток

Тема. Літо стукає у двері

Мета: розширити уявлення дітей про пору року – літо,його ознаки;учити відповідати на запитання,підтримувати діалог;розвивати словесно – логічне мислення;збагачувати словниковий запас за темою,активізувати в мовленні слова  – дії,слова – ознаки;вправляти у вимовлянні чистомовок,в утворенні іменників із суфіксами пестливості.

Матеріал: лялька Марічка, сюжетний малюнок із зображенням літа та предметних малюнків – ознак літа.

Хід заняття

-Дітки,до нас завітала лялька  Марічка. Привітаймося з нею:

Доброго ранку,сонце привітне!

Доброго ранку,небо блакитне!

Доброго ранку ,у небі пташки!

Доброго ранку,тобі і мені!

-Відгадайте загадку від Марічки.

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить.

Воду п’є лелека. Сонце палить. Спека.

Дозріває жито. Яка пора?.. (Літо)

-Так,це літо. Як назвати ласкаво літо? (Літечко)

Гра « Яке,яка,який»

-Яке літечко? (Тепле,веселе)

-Яке сонечко? (Ясне,яскраве,тепле,ласкаве)

-Який дощик? (Літній,теплий)

-Яка вода у річці? (Тепла)

-Яка суниця? (Солодка,запашна,смачна,соковита)

-Яке небо? (Яскраве, блакитне,безхмарне)

 

Гра « Розкажи про літо».

(Вихователь демонструє дітям сюжетний малюнок,на якому зображено літо.)

  • Сонечко що робить? (Світить,гріє,посміхається)
  • Пташки влітку що роблять? (Мостять гнізда,висиджують пташенят)
  • Квіти що роблять? (Ростуть,квітнуть,пахнуть,розцвітають)
  • Бджілка що робить? (Збирає з квіток медок)
  • Що роблять метелики? (літають, збирають нектар)
  • Дітки влітку що роблять? ( Купаються,збирають ягоди, ловлять рибу)

Гра «Назви лагідно».

Як назвати ласкаво сонце? (Сонечко)

Лист  – листочок, річка – річечка, пташка – пташечка, трава – травичка,квітка – квіточка,дощ – дощик,хмара – хмаринка.

-А ще Марічка принесла  чистомовку. Повторимо її.щоб навчитися правильно й красиво говорити слова.

Огірок під листок

Заховався і замовк.

Гриць гука огірка.

Огірок з-під листка: – Тс-с-с!

Заняття. Образотворча діяльність. Малювання

Тема. «Комаха – Сонечко»

Мета: вчити дітей малювати виразний образ комахи; продовжувати вчити створювати композицію на основі зеленого листочка; удосконалити техніку малювання гуашшю, вміння об’єднувати два інструменти малювання – пензлик і ватяна паличка; розвивати почуття форми і кольору, спостережливість, творчі здібності, дрібну моторику пальчиків; виховувати вміння бачити красу природи, викликати бажання оберігати її.

Обладнання картинка або фото із зображенням комахи Сонечка; аркуші паперу, вирізані у формі листочка і тоновані в зелений колір; гуаш червона і чорна, пензлик і ватяні палички, серветки, ємність з водою.

Попередня робота: Спостереження за сонечком. Розучування потішки:

Божа корівка, чорна голівка,

Полети на небо, принеси нам хліба,

Чорного і білого, тільки не горілого.

Хід заняття:

Дітки, подивіться, хто у нас сьогодні в гостях, (Показ картинки або іграшки). Впізнаєте?

Це – комаха Сонечко. Ми часто зустрічалися з Сонечками під час прогулянок. Розкажіть, які вони? Чи подобаються вам? Чому? Як потрібно поводитися при зустрічі з цією  комахою?

Правильно, комах потрібно оберігати. Послухайте розповідь Андрія Усачова. У ній розповідається  історія  одного Сонечка.

«Сонечко»

Жило-було Сонечко. Вийшло одного разу воно зі своєї хати і побачило яскраве Сонце. І Сонце його побачило. Посміхнулося і полоскотало його теплими промінчиками. А коли Сонце освітило спинку Сонечка, то всі побачили, що у нього  немає цяток. Всі комахи в окрузі стали над ним посміюватися.

-Яке ж ти Сонечко, якщо у тебе немає чорних цяток, – говорили вони.

-Та ти просто червоний жук, – вторили інші.

Навіть Сонце сховалося за хмари. І Сонечко заплакало, але тут Сонце знову виглянуло. Божа корівка перестала плакати, підставила Сонцю личко, і вони стали посміхатися один одному.

Давайте допоможемо Сонечку і намалюємо його із справжніми чорними цяточками! Чи згодні? Але спочатку ми зробимо фізкультхвилинку.

Физкультхвилинка «Сонечка».

Ми – Сонечка, швидкі та спритні (біг на місці)!

По травичці повземо (хвилеподібні рухи руками),

А після в ліс гулять йдемо (йдемо по колу).

У лісі чорниці (тягнемося вгору) і гриби (присідаємо) …

Втомилися ноги від ходьби (нахили)!

Ми давно вже зголодніли (гладимо животик) …

Додому швидше полетімо ( «летимо» нас свої місця)!

Діти, ми з вами зараз намалюємо на цьому зеленому листочку Сонечко. Ось таке. Але спочатку роздивимось його:

-Спинка у Сонечка якої форми? (круглої)

-А якого кольору? (червоного)

-Що є на спині у Сонечка? (цяточки)

-Якого вони кольору? (чорного)

-Зверху у Сонечка голова  чорного кольору, на ній – вусики.

-Ліворуч та праворуч на тулубі лапки, вони тоненькі.

Спочатку, діти, намалюємо  червону спинку. Її  зручно малювати пензликом.

Зафарбовуючи спинку, пам’ятайте, що пензлем водимо легко, тільки в одну сторону.

Потім пензлик ретельно промийте в одній воді, прополощіть в інший та промокніть серветкою. Тепер чорною фарбою намалюйте голову Сонечку – півколо. Зафарбуйте його.

Намалюйте на голові вусики – дві маленькі прямі лінії. Спинку Сонечка  розділимо навпіл лінією чорного кольору. Ведіть лінію самим кінчиком ворсу пензлика. А тепер ватною паличкою намалюємо цяточки – три крапочки з одного боку і три з іншого.

Самостійна робота дітей.

Які гарні Сонечка вийшли у вас, малята. Як справжні, живі Сонечка. Молодці, дітки! А зараз ми влаштуємо виставку, нехай усі побачать ваші роботи!

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *