ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ГРАМОТА.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНІМ ДОВКІЛЛЯМ (старша група)
07.04.2020
1.Заняття.навчання елементів грамоти
Тема: «Звуки [н], [н’]. Літера Н»
Мета: закріплювати уявленядітей про звуки [н, н′]; вчитивиділятиїх у словах: на початку, у середині та кінці слова; практикуватися у читанніпрямих та оберненихскладів з вивченою буквою «Н», «н» («ен»), показати її різне звукове значення; виробляти навички читання складами.
2. Інтегроване заняття: Ознайомлення з природним довкіллям,малювання
Тема: «Пори року»
Мета:вчити помічати ознаки кожної пори року. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з побаченого, прочитаного, почутого. Закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року; розвивати мислення. Виховувати у дітей любов до природи.
Хід
ЧитанняказкиАлінаВоскресова
Казка про чотирьохдочок року
Цебулодуже давно. В одному королівствідуже часто змінювалася погода: вчорасвітилосонечко, розквіталиквіточки, сьогодні – снігіде кругом, дуєхолоднийвітер, а завтра – ідесильнийдощ, опадаєлистя з дерев … Дуже тяжко буложити людям відтакої погоди.
Високо на небі, в захмарномупалаці жив цар, якого звали Рік. Йомубулодуже шкода людей, тому вінвирішивпослати на землю одну ізсвоїхдонечок, щоб вона допомогла людям навести лад на землі. У царя булочотиридоньки. Всі вони булирозумними, добрими і гарними, але зовсім не булисхожіміж собою.
Перша дочка любила одягатибілі, сині і срібніплаття. Вона вміларозсипатискрізьпухнастийсніг, заковуваларіки гладеньким, як дзеркало, льодом і охороняла сон в природі. Називалиїї Зима.
Друга дочка була весела, чарівна. Вона одягалась в ніжнізелені і рожевіплаттячка. Вона уміларозтоплюватисніг і лід, скликатиперелітнихптахів і даруватипершіквіточки. Її звали Весна.
Третя дочка тежбула весела, чарівна. Вона одягалась в яскравіплаття, дарувалабагато тепла і світла, багатоквітів і ягід. Її звали Літо.
Останню дочку Року звали Осінь. Вона буладуже сумною, але одягалась в жовті, оранжевіплаття. Вона вмілаполиватидощем, присипляла природу, дарувалабагатофруктів і овочів.
Царніяк не мігвирішити, яку з дочокпослатийому на Землю. Довговін думав і вирішив так: на Земліповинніпобутикожна з дочок. Сказав – зробив. І ось всідівчата по черзівідправились на землю: Зима, Весна, Літо, Осінь.
Нарештіприйшов час для вибору. Став царзапитувати людей: „Чисподобалась вам Зима? Щобуло поганого і хорошого?” І відповіли люди: „О, великий царю, твоя дочка Зима принесла нам холоднідні, у нас не булоніквітів, ніплодів, відлетіли птахи у теплікраїни. Але вона подарувала нам змогукататися на ковзанах, санках і на лижах, грати в сніжки, подарувалапрекрасні свята – Новийрік та Різдво. Ми полюбили Зиму.
– А що скажете ви про Весну – мою другу донечку? – запитав Цар.
– Коли прийшла Весна – розтанулисніги, розлилисьрічки і нас підтопило. Але знову стало тепло, повернулись додому птахи, розквітнуликвіти, розпустилисьзелені листочки на деревах. Твоя дочка Весна прекрасна, – відповіли люди.
– Чисподобалась вам моя дочка, яку зватиЛіто? – спитавцар.
– Так. великий царю. Ми її полюбили. Нас кусали комарі і ми боялися грози; але немаєнічогоприємнішого, ніжкупатися в річці, їстисмачні, соковиті плоди, ягідки, милуватисялітнімиквітами в лузі.
– І ось моя четверта дочка Осінь. Щови про неї скажете?
– Восенизнову стало холодніше, пішлидощі, відлетілиспівучі птахи. Зателісодягнувся в червоний, жовтий, оранжевийодяг. Це так гарно. У нас бувбагатийврожайовочів, фруктів, грибів та горіхів. Хоч і сумнаОсінь, але ми їїтеж полюбили.
Замисливсяцар. І справді, як же бути? Всі дочки людям сподобалися, а разом бути і владарювати вони не можуть. Але царбувдужемудрий і справедливий. Вінзнайшоввихід з даноїситуації і оголосив людям своєрішення: „Віднині хай кожна з моїхдочок приходить до Вас по черзі, і на один і той же час.”
Так і повелось з тих пір: гостюють у нас по черзі зима, весна, літо і осінь.
-Діти, хтоіз сестер вам більшевсьогосподобалась? Чому?
– Чи є хтосьтакий в казці, хто вам не подобається? Чому?
– Якінайкращіподарункидарують нам Зима, Весна, Літо, Осінь?
– Як видумаєте, чому людям було погано без дочок Року?
А зараз уважнопослухайте загадки і відгадайте, про яку пору року в них розповідається:
Стало білонавкруги –
Я розтрушуюсніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались? Я … (Зима)
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї,
Я заквітчуюгаї.
Відгадалихто вона,
Цякрасунячарівна? (Весна)
Зрілівишніу садку,
І синички у ліску,
Теплідні, барвистіквіти
Нам даруєщедре … (Літо)
Що за дівчинкаблукає
Із дерев листки зриває,
Птахів у вирійвідправляє,
У садахврожайзбирає? (Осінь)
Вправа «Що переплутав художник»
Д/гра «Назви весняні місяці». Чому вони так називаються?
Мовленнєвагра «Я скажу,атипродовжуй»
Рікмає…місяців (12)
Місяцьмає … тижні (4)
У тижні … діб (7)
Є … пори року (4)
Намалювати весну красну