ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.ГРАМОТА. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ.ЛІПЛЕННЯ.СТАРША ГРУПА.

24.03.2020

1.Заняття: навчання елементів грамоти

Тема: «Звуки [л],[л’]. Літера Лл.»

Мета: закріплювати знання про звук [л],[л’];ознайомити з літерою Лл. Вчити визначати на слух місце звуку [л],[л’] в трьох позиціях; формувати вміння робити звуко-буквений та складовий аналіз слів; тренуватись у читанні складів по складовій таблиці.

Хід

  1. Виділення звуків [л], [л’] з вірша.

У літак сідає лис.

З міста він летить у ліс.

А лисиця й лисенята

Виглядати будуть тата.

– Який звук найчастіше зустрічається в словах? ([л][л’])

– Назвіть слова, в яких він зустрічається (літак, лис, летить, ліс, лисиця, лисенята)

– Який перший звук ви чуєте у слові літак ? ([л’])

– А у слові лис? ([л])

– Отже, ми почули звуки [л], [л’]

А тепер ще раз пригадаємо слова, які зустрічалися у вірші. Давайте вимовимо слова

ЛИС та ЛІС. Як ми вимовляємо перші звуки?

Промовили – [л][л’]. Як ми їх вимовляємо?

До яких звуків ми їх віднесемо – голосних чи приголосних? (приголосних). Так, ці зкуки приголосні і ми будемо їх позначати : звук [л] – «-», звук [л’] – «=»

  1. Розглядання предметних малюнків і визначення позиції звуків у словах

Називаємо, що або хто намальований на малюнку і визначаємо де стоїть звук – на початку слова, посередині чи в кінці.

 

Ластівка, орел, лелека, голуб, літак, літо.

 

А тепер назвіть слова, в яких зустрічаємо звуки [л][л’].

  1. Утворення складів із звуком

[л].[а] – ла

[л’].[і] – лі

[л],[о] – ло

[л][у] – лу

4.Побудова звукових моделей слів

Слова ЛИС та ЛІС,

 

Що зображено справа від букви «Л».)

ли-мон, давайте слово поділемо на

склади. Який перший склад? (ли-) Другий?(мон)

прочитаємо склад ли-, мон.

Що далі зображено? (ма-ли-на.)

Скільки складів у слові?

Давайте прочитаємо склади?

Що ще зображено? (літак)

Скільки складів? Прочитайте їх.

  1. 5. Ознайомлення з буквою Л. Її алфавітною назвою.

– Сьогодні до нас у гості попросилася лісова

мешканка, ми уже згадували її сьогодні – це лисичка. І

вона принесла із собою нову букву Л

– Розгляд та аналіз букви

На що схожа буква Л (на капелюх, собачку, перевернуту квітку)

Зараз давайте згадаємо і назвемо слова, де зустрічається цей звук на початку, середині, кінці слова

Початок: Лампа, , лижі, лисиця, , лев, лопата і т.д.

Середина: молоток, білка, полка, апельсин, пальто, і т.д.

Кінець: стіл, , пенал, дятел, бінокль, і т.д.

6.Складіть речення за картинкою з літерою Л

 

2. Заняття: ліпка

Тема: «Синичка»

Мета: закріплювати навички ліплення за допомогою різних прийомів; розширювати знання про різні види пташок; виховувати любов до пташок.

3.Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Сторінками Червоної Книги»

Мета: формувати знання дітей про значення екологічно доцільної поведінки людини в природному довкіллі; надати знання про природоохоронну роботу в нашій країні, про Червону Книгу України; розвивати природоохоронні переконання — уміння співвідносити зображені вчинки людей з відомими правилами; закріплювати пра­вила поведінки в природному оточенні; виховувати екологічну культуру, бережливе ставлення до тварин і рослин.

  1. Розповісти про Червону Книгу.

Давним-давно на планеті Земля жили тварини, птиці та риби, яких зараз вже не знайти. Були і рослини, які тепер на Землі не ростуть. Так сталося в більшості своїй через жадібність людини. Заводи і фабрики отруюють воду і повітря. Звірі, що мають гарне хутро або шкіру, зникають. Є види риби і види птахів, які повністю зникли з Землі, тому що людина вирішила збагатитися за рахунок їх смачного м’яса або за рахунок інших чудових якостей. Наприклад, за рахунок гарного оперення. Ліси вирубуються через видобуток деревини. Для деяких видів трав умови лісу були необхідні для виживання. Та й багато дерев і чагарників могли жити тільки в лісі. Вчені підрахували, що за останні 400 років зникло більше 150 видів тварин і рослин! Тоді захисники природи вирішили об’єднатися і почати боротьбу з кривдниками нашої планети. Вони створили міжнародний союз охорони природи, який з 1966 року став видавати Червону книгу. Книгу вирішили так назвати за пропозицією ватажка спеціальної комісії союзу охорони природи Пітера Скота. Він вважав, що червоний колір – це колір небезпеки і він по-особливому привертає увагу і підкреслює важливість. Червона книга знаходиться в Швецарії в м. Моржі. У цю книгу до цього дня заносяться назви видів тварин і рослин, яких на Землі залишилося дуже мало, і тому вони потребують особливого захисту.

У нас в Україні є своя Червона Книга, куди внесені тварини та рослини, що зникають в нашій країні. Вони потребують нашого захисту та піклування.

Показати та розповісти про зникаючих тварин України.Борсук – найбільший представник кунячих нашої фауни. Зовні він дуже відрізняється від своїх витончених гнучких родичів. Це щільно збитий звір із масивною “кормою”. Ноги короткі й кривуваті, з довгими пазурами, пристосованими для риття ґрунту. Борсук воліє селитися в місцевості пересіченій ярами й негустим чагарником. Цей звір – прекрасний грабар. Його нора – це система складних ходів і має більше 10 входів. Гніздова камера розміщається на глибині не менше 2 метрів і на відстані 8 метрів від входу в нору.

Зубр це великий і могутній бик. Його біловезький підвид вважається найбільшим серед усього роду Bison. Маса сучасних дорослих самців біловезького підвиду досягає 850 кілограмів, кавказького 700. Довжина тулуба 3 метри чи навіть більше, висота в плечах від 1,6 до 2 метрів. Дані про звичний для них ріст у 2 метри і масу до тонни, що зустрічаються в енциклопедіях та довідниках, ґрунтуються на обмірах тварин у XIX — першій половині-середині XX століття. Сучасні зубри дещо здрібнішали й поступаються за розмірами як своїм предкам (і їхнім опудалам) так і сучасним американським бізонам атабаським (підвид американських бізо Бабак мешкає у глибоких системах нір; травоїдний вид. Живе в сімейних групах, що складаються з батьківської пари та потомства (як правило, 15–20 особин). домівкою є підземна нора, яка передається через багато поколінь родини. У цих норах є 8–10 футові тунелі, які ведуть до великої кімнати, де проводить у сплячці вся сім’я.

Лісовий кіт – справжній витривалий мисливець, який вполює здобич і витримає люті морози. Також він відрізняється від свійського кота більшими розмірами (довжина тіла до 90 см) і відносно коротким хвостом покільцьованим кількома темними смугами. Лісовий кіт водиться у лісах Карпат, Веде прихований спосіб життя. Селиться поодинці. Активний у сутінках та вночі. Теплолюбна тварина. Водиться в місцях, що добре прогріваються сонцем, з густим травостоєм, старими дуплистими деревами, в чагарнику. Виводкові лігва влаштовує в дуплах дерев, розколинах скель, під купами сушняку і колод, у норах борсука та лисиць, зрідка — на горищах лісових будинків, в очеретяних заростях. Живиться переважно мишовидними гризунами, рідше птахами.

Скласти з дитиною правила охорони природи

  1. Ходити по стежках.
  2. Не ламати гілки дерев.
  3. Не топтати квіти, трави.
  4. Не кричати, не вмикати голосно музику.
  5. Не лізти у пташині гнізда.
  6. Не ловити комах.
  7. Не руйнувати грибниці.
  8. Не ловити мальків і жаб.
  9. Не рвати павутинки.
  10. Не залишати не незагашене багаття.
  11. Не руйнувати мурашники.

                                                        

              

Розв’язати екологічні завдання

1.У неділю я вирішила піти на озеро. Попереду по стежині йшли двоє хлопчиків. Раптом побачили у траві мале жабеня. «Візьмемо його до себе додому, бо воно заблукало», — сказав один хлопчик. «Не чіпай – жабеня само знайде дорогу», – мовив другий. Хто з хлопчиків правий?

Відповідь. Перший хлопчик був неправий – жабеня не може жити у квартирі, в нього пересохне шкіра, й воно загине. Жаби можуть жити тільки у вологих місцях.

 

  1. Миколка з Вітею гралися на майданчику дитсадка, аж раптом побачили, як на квітку сіла велика

голуба бабка. «Упіймаймо її, — запропонував Вітя. — Покажемо всім, яка вона красива». «Не можна ловити бабок», — сказав Сергійко. Хто з хлопчиків був правий?

Відповідь. У нашій країні діє закон про охорону тварин. Ловити й знищувати комах не можна так само,як і виловлювати птахів та звірів. Бабка дуже гарна і корисна комаха. Вона ловить у повітрі мух, комарів, мошок, якими живиться. Сергійко правильно зупинив товариша.

  1. У неділю Катруся з мамою вирушила на прогулянку до лісу. Там було дуже гарно: на галявинах цвіли квіти, співали пташки. Дівчинка побачила великий красивий дзвіночок і гукнула мамі: «Поглянь, яка гарна квітка! Я зірву її». «Не чіпай дзвіночка, не рви його!» – сказала навздогін мама. Чому мама не дозволила Катрусі зірвати квітку?

Відповідь. Дзвіночки – окраса лісу. Адже не тільки Катруся з мамою приходить сюди інші люди також захочуть помилуватись квітами. До того ж, у чашечках дзвіночків ховаються на ніч і в негоду малі комахи. Тож, якщо зірвати квіти, комахи залишаються без домівки. А без неї усім погано.__

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.