ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ЛОГІКО – МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНІМ ДОВКІЛЛЯМ. ЛІПЛЕННЯ (логопедична група)

28.05.2020 1.Логіко- математичний розвиток.Перегляд пізнавального мультфільма.

28 травня

Ознайомлення з природним довкіллям

Тема. Природні і стихійні лиха.

Мета: закріплювати знання дітей про такі природні явища, як гроза, злива, буревій; вчити дітей, як слід поводитися під час природного лиха; розвивати уважність, мислення; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших.

Хід заняття

Нашуміла, нагреміла,

Всі промила і пішла.

І сади і городи

Усієї округи полила. (Гроза)

— Чи впізнали ви, що це було? Так, це гроза. Коли ми чуємо грозу, що на небі з’являється? Справді, на небі з’являється блискавка. Діти, чи в природі під час грози відбуваються якісь зміни? Які? Якою стає природа? Так, під час грози небо стає темним, низьким, навіть страшним. Уся природа наче зачарована, вона чогось чекає.

Правила поведінки під час грози

1. Діти, запам’ятайте, що під час грози не можна ховатися під високими деревами.

2. Не можна підходити до металевих споруд.

3. Не можна купатися у відкритій водоймі.

4. Якщо ви в квартирі, то обов’язково слід зачинити вікна, кватирки, фрамуги, вимкнути світло.

 Діти, запам’ятайте ці правила! А як ви вважаєте, чому потрібно дотримуватись цих правил? (Міркування дітей.) Так, тому що гроза є дуже небезпечною для життя. Нагадайте мені ще раз, яких правил ви повинні дотримуватись.

Мене частенько просять, ждуть,

А тільки покажусь,

Ховатися почнуть. (Дощ)

Діти, почалася злива. Краплі падають швидко, води стає все більше. І вода тече бурхливим потоком. Що ж робити? Який вихід із такої ситуації? (Відповіді дітей.)

Правила поведінки під час зливи

1. Не можна переходити вулицю, якщо по ній тече вода бурхливим потоком, бо вода може збити з ніг.

2. Уникати незнайомих місць, бо там можуть бути глибокі вибоїни чи гострі предмети під водою.

3. Знайти захищене місце і перечекати стихію.

Летить коник,басує,

Полем,гаєм пустує.

Ніхто його не впіймає

І ніхто не загнуздає.(Буревій)

— Як ви гадаєте, який вітер?

— Чому так вирішили?

 Такий вітер називають буревієм. Він може ламати дерева, викорчовувати їх, зривати дахи, вибивати вікна, руйнувати будинки. Уявіть, що буревій застав вас на вулиці, як слід поводитися?

Правила поведінки під час буревію

1. Обов’язково триматися подалі від дерев.

2. Не підходити до лінії електропередач.

3. Обходити повалені стовпи, бо там можуть оголені дроти.

4. По можливості сховатися у найближчому приміщені.

Дидактична гра «Так чи не так»
Для закріплення правил поведінки під час виникнення стихійного лиха природи.

Підсумок . Вивчивши ці правила, ми зможемо зберегти себе від лиха.

Ліплення

Тема: «Жучок-сонечко»

Мета:продовжувати формувати уявлення дітей про красу весняного світу природи; збагачувати враження від образотворчої діяльності  шляхом використання різноманітних матеріалів та прийомів; вчити дітей передавати в ліпленні характерні особливості  жука (тіло, головка і крила овальної форми, коротенькі тонкі лапки, круглі маленькі цятки на крилах ); закріплювати прийоми роботи з пластиліном –  скочування і розкочування, сплющування, приєднання частин, відривання; розвивати допитливість, спостережливість та увагу, сприяти розвитку образного мислення і творчої уяви; розвивати дрібну моторику пальців рук; закріплювати знання кольорів, навички користування обладнанням для ліплення; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу і природи, задоволення від власної творчості.

 

Хід заняття

Завітала до нас весна –  чарівниця. Весна дуже красива пора року… Діти, а чому про весну говорять – весна – красна?  / відповіді дітей /  Запропонувати дітям словосполучення «Весна – красна» сказати пошепки, як сказала б прокинувшись мураха;  грубо, як ведмідь після зимової сплячки; проспівати ,як вміють діти.

Розповідь вихователя: “По дорозі в дитячий сад я почула розмову дерев, вони стали себе дуже погано почувати – захворіли. Я прислухалася до них і почула ось таку історію:

Настала весна. Усі дерева стали прокидатися і радіти сонячному теплу (показати руками,  як дерева колишуться під теплим вітерцем; пальчиками – як шелестять молоденькі листочки, звук: “ш – ш – ш”), співу птахів, клопотам звірів, лоскітливому повзанню по гілочках комах (пальчиками пробігтися по одній руці від долоньки до плеча, потім іншою рукою; всі дії виконуються вихователем разом з дітьми).

Але раптом стало тихо.

Настала страшна тиша (давайте її послухаємо) і тільки чутно як своїми маленькими щелепами хтось поїдає молоденькі гілочки, бруньки та листочки (Постукування пальчиками по столу). Їх ставало все більше і більше, щелепи їх працювали все швидше і швидше, плямкання ставало все голосніше і голосніше (більше

швидке і гучне постукування), а листочків на деревах ставало все менше і менше. Дерева захворіли, засумували, гілочки поникли, листочки померхнули (показати

руками і пальчиками – опустивши їх униз).

Побачивши такі дерева, я дуже злякалася, адже якщо не залишиться живих дерев, то що може статися? (Відповіді дітей: повітря буде брудним, дихати буде важко, люди  захворіють, ніде буде ховатися в тінь, не буде плодів, птахам ніде буде будувати  гнізда і т.д.)

І тоді я запитала у дерев, як вам можна допомогти?

Вони сказали, що є така хижа комаха, яка не заподіює нікому шкоди, крім шкідників дерев – попелиці, які і завдають деревам біль і шкоду

Це комаха, комахи – найчисельніша група тварин. Це жуки, коники, метелики, мухи. Вони мешкають у воді, у землі, у корі дерев та інших місцях. Комахи стрибають, літають, повзають, бігають. Але є основна ознака, яка відрізняє комах серед інших тварин, це наявність 6 ніжок. Тіло комах складається із трьох частин: голови, грудей і черевця.

 

А чи знаєте ви якісь цікавинки про комах?

Одна бджолина сім’я заготовляє за літо до 150кг меду.

Комарів привертає запах людей , які нещодавно їли банани.

Мурахи ніколи не сплять. У світі майже стільки ж видів мурах, скільки видів птахів.

Найшвидша  комаха – бабка.

Муха може повзати догори ногами й куштувати їжу лапками.

Комах вивчають учені, котрих називають ентомологами.

У всьому світі налічується більше 5000 видів сонечок .

Під час польоту сонечко робить 85 помахів крилами за секунду.

Цікавий факт – сонечка бувають різних кольорів: рожевого, жовтого, білого, помаранчевого і навіть чорного.

Чим старше сонечко , тим менше у нього плям на спинці.

Розглядаємо її частини тіла : Чорна маленька овальна голівка і побільше тулуб; червоні з чорними крапками крильця, їх всього сім, тому божу корівку ще називають жук – семикрапочник; маленькі коротенькі ніжки.

Згадуємо, як він пересувається ( повзає, літає ).

Запропонувати дітям зобразити жука, політати по групі і подзижчати  ( ” ж – ж – ж” ) .

Тепер ми знаємо, хто нам може допомогти.

– А чи може один жучок впоратися з усією армією попелиці, яка напала на дерева?

– Що ж нам робити? (Виліпити ще жучків).

– Як будемо ліпити? Визначити послідовність ліплення і закріпити прийоми; скачати кульку і сплющити з одного боку; потім чорну овальну голівку; червоні крильця – скачати кульку і розплющити її: з одного боку стекою розрізати на дві рівні частини; на крильця гречкою нанести сім точок; ніжки – тонка ковбаска, розділена на шість рівних частин і з’єднати з черевцем по три з кожного боку. Ось і готовий наш жук – сонечко.

– Давайте посадимо жука на долоньку і піднявши до сонця, прочитаємо йому потішку.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку.

По всіх пальчиках ходило,

А з мізинчика злетіло.

-Діти, а якщо ви зустрінете жука – сонечка, ви будете його ображати, ловити, давити? Чому?(відповіді дітей).

 

 

27 травня

Мовленнєвий розвиток

Тема: «У світі комах»

Мета: – розширити словник по темі «Комахи»;закріпити узагальнююче слово «комахи»; вчити дітей утворювати прикметники зі зменшено-пестливих суфіксом;вчити дітей переказувати розповідь з опорою на предметні картинки;виховувати любов до природи.

Хід заняття

Діти, з ким ми вчора знайомилися на занятті? Правильно, з комахами! І куди б ти не пішов – в сад, на луг, в ліс – всюди тебе оточують комахи. Вони живуть і в пустеляхі в печерахі на високих горах, і в океані. Зараз послухайте загадки.

Без роботи – хоч убий –

 Жити він  не може (мураха).

Ворушилися у квітки всі пелюстки,

Я зірвати її хотіла – вона спурхнула  і полетіла.

(Метелик).

Чи не звір, не птах, а ніс як спиця. (Комар).

 

 Восени в щілину забереться, а навесні прокинеться. (Муха).

-Як ці істоти називаються одним словом?

– А яких ще ви знаєте комах?

– Яка з цих комах найшкідливіша? (Муха- вона переносить небезпечні мікроби на своїх лапках).

– Яка комаха приносить солодку користь людині? (Бджола).

Гра «Четвертий зайвий».

1. Метелик, жук, бджола, муха.

2. Муха, мураха, грач, бджола.

3. Стрекоза, жук, гусінь, собака.

4. Комар, коник, метелик, білка.

Гра «Назви ласкаво»

– Метелик біленький -зразок

– Мураха чорнень …

-Комар сірень …

– Божа корівка червонень …

– Жук синень …

– коник зеленень …

– Оса полосатень …

Фіз. хвилинка «Стрекоза» (імітація рухів).

Стреко- Стрек-бабка,

Смарагдові очі,

Крила швидко розверни,

Коло нас швидко облети!

(Діти по колу «летять»).

Складання розповіді по опорним картинкам.

 «Жила – була сороконіжка (виставляється картинка з зображенням стоноги). Зібралася вона в гості. Виглянула у віконце. А на вулиці дощ іде (картинка із зображенням крапель дощу). Стала сороконіжка взувати галошки(картинка з галошками). Поки 40 ніжок взула, засвітило сонечко (картинка із зображенням сонечка). Стала сороконіжка знімати галошки. Поки все зняла – пішов сніг (картинка із зображенням снігу). Вирішила сороконіжка валянки взути. Поки 40 ніжок обула- зима скінчилася. З тих пір сороконіжка босоніж ходить. »(Вихователь залишає все картинки в певному порядку. Діти розповідають).

 

27 травня

Малюваня

Тема: «Жук-сонечко»

Мета: вчити дітей малювати жука-сонечко, розвивати художньо – творчі здібності; підтримувати інтерес до образотворчої діяльності; продовжувати розвивати у дітей фантазію, уяву; виховувати дбайливе ставлення до комах, любов до природи.

                                             Хід заняття:

                                         Жучок-Сонечко

Ось жук прилетів на віконечко,
Круглий, червоний, як сонечко.
Жучка цього так і назвали,
Бо з сонцем його порівняли!
Він гарний і око милує,
Та радість всім людям дарує,
Бо вдачу хорошу він має —
Всю тлю на рослинах з’їдає.
То ж користь від цього рослині
Та радість і усміх людині.

                                                         Надія Красоткіна

 Я впевнена, діти, що ніхто з вас ніколи не образить маленького жучка. Адже в порівнянні з ними ми справжні велетні. А великі і сильні повинні захищати маленьких і слабких, а не ображати.Як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами будемо малювати маленьких жучків – сонечок. Пропоную вам намалювати сонечко на травинці. Перш ніж приступити до роботи, підготуємо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика «Сонечка»

Сонечка тато йде.

(Всіма пальцями правої руки «крокувати» по столу)

Слідом за батьком мама йде.

(Всіма пальцями лівої руки «крокувати» по столу)

За мамою слідом дітлахи йдуть,

«Крокувати» обома руками)

Слідом за ними самі малюки бредуть.

Червоні костюмчики носять вони.

(Потиснути самому собі долоні, пальці притиснути один до одного)

Костюмчики з точками чорненькими.

(Постукати вказівними пальцями по столу)

Папа сім’ю в дитячий садок веде,

Після занять додому забере.

(Всіма пальцями обох рук «крокувати» по столу)

 Молодці! Приступаємо до роботи. Спочатку намалюємо сонечко простим олівцем, потім закрасимо її акварельними фарбами.

26 травня 2020  року

Логіко-математичний розвиток

Тема:«В гості до лісових звірят»

Мета: удосконалювати вміння дітей рахувати  кількісною  та порядковою лічбою в межах 10 ;  порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності; суміжні числа; геометричні фігури та їх обстеження; розв’язання задач на віднімання і додавання; орієнтація на аркуші паперу та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу, посередині, попереду, позаду тощо); частини доби, дні тижня, пори року, місяці.

Хід заняття

  Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до лісу, щоб провідати та пригостити  наших лісових друзів. Але, щоб знайти гостинці, нам потрібно пограти ігри. Завдання для кожної  дитини :поверніться направо і назвіть предмети, які ви бачите; поверніться наліво і розкажіть, що ви бачите; стійте прямо, назвіть предмети попереду себе (позаду, вгорі, внизу

Порахуйте кількість предметів на малюнку і з’єднайте з відповідною цифрою.

Вікторина –

Скільки всього є місяців у році? –         Скільки очей у людини? –         Скільки вогнів у світлофора? –         Скільки всього  пір року? Назвіть їх. –         Скільки хвостів у Зайчика? –         Що приходить після Зими? –         Який зараз місяць? –         Який наступний, попередній? –         Який день узимку? –         У якої геометричної фігури немає кутів? –         Яка пора року приходить після весни? –         Чому квітень так називається? –         Який день улітку? –         Скільки ніг у людини? А у тварини?

Гра «Порахуйте з зайчиком»

Гра « Хто знає, той далі називає» –         Скільки днів має тиждень? –         Скільки днів вихідних? –         Скільки днів робочих? Яких більше? –         Назвіть вихідні дні, робочі. –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

Дидактична гра «Визнач час»

На які частини ділиться доба? Назвіть їх.       День, а потім настає…? –         Що ми робимо ввечері, вдень? –         Що ми робимо зранку? –         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? –         На моєму годиннику 10, а на твоєму?

Дид.гра «Складання прикладів за малюнками»

  

26 травня

Аплікація

Тема «Жук»

Мета:продовжувати виховувати у дітей інтерес до аплікації, правильно використовувати пензлик  і клей, серветку, удосконалювати вміння дітей розрізати коло навпіл, розташовувати деталі в певному порядку ,розвивати у дітей композиційні вміння, уяву; вчити дбайливо і уважно ставитися до рідної природи.

Сьогодні ми виготовимо предметну аплікацію «Жук».

Приготуйте кольоровий картон і папір, простий олівець, гумку, клей ПВА, ножиці.

1. Роздивіться уважно аплікацію, яку нам потрібно виготовити.

–         Назвіть самі великі частини жука на аплікації. Так, крила, черевце і ріжки.

–         На якому тлі зображено жука? Так, на зеленому.

2. Зараз ви почнете працювати з ножицями, тому потрібно суворо додержуватися техніки безпеки.

Візьміть аркуш зеленого картону та аркуш темнішого за картон паперу. Виріжте з паперу 2 смужки вільної форми та приклейте до картону у нижній та верхній його частинах. Це пом’якшить сувору геометричність зеленого прямокутника.

Візьміть аркуш золотисто-охристого паперу та виріжте прямокутну смужку для черевця жука. Зігніть її навпіл, намалюйте пів черевця, виріжте та розі-гніть.

4.Знайдіть вирізаному черевцю жука місце  в лівій нижній частині вже приготованого зеленого аркушу картону та приклейте.

 5. Виріжте з коричневого паперу прямокутник для крил жука. Зігніть навпіл, намалюйте крило та виріжте.

6. Приклейте крила так, щоб вони з’єдналися у верхній частині черевця, зверху нього, а нижню частину залишили відкритою.

 7. Візьміть аркуш темно-коричневого паперу. Виріжте прямокутник для ріжок жука. Зігніть прямокутник навпіл, намалюйте 1 ріжок та виріжте. Розігніть вирізане.

8. Приклейте ріжки так, щоб середина їхньої нижньої частини торкнулася крапки з’єднання крил.

9. Візьміть аркуш оранжево-червоного паперу, виріжте прямокутничок для тієї частини, яка з’єднує всі частини жука. Зігніть навпіл, намалюйте півовалу, виріжте і розігніть.

10. Приклейте цю частину поверх крил жука так, щоб її верхня частина торкнулася нижньої частини ріжок.

 11. Виріжте прямокутничок смарагдового кольору для голівки жука. Зігніть навпіл, намалюйте півовалу, виріжте і розігніть.

 12. Приклейте голівку жука так, щоб половина її лягла на ріжки, а друга половина на попередньо приклеєну частину.

13. Виріжте 2 невеличких кільця з фіолетового паперу для очей жука. Приклейте їх поверх голівки з лівого та правого боків.

14. Виріжте 3-5 невеликих квіток з кольорового паперу.

 Послідовність дій така. Невеличкий квадратик кольорового паперу зігніть двічі навпіл, потім один раз за діагоналлю так, щоб діагональ пройшла через той кут, де з’єднані до купи всі шари створеного трикутника. Візьміть паль-цями руки цей кут та зріжте з двох боків частину трикутника, перетворивши його до подоби пелюстки. Розгорніть вирізане – це буде квітка.

 15. Приклейте квітки на зелене поле нашої аплікації.

Тепер аплікація закінчена.

До нової зустрічі!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *