ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУМОМ (різновікова група)

22.05.2020

ЗАНЯТТЯ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУМОМ

ДЛЯ ДІТЕЙ РІЗНОВІКОВОЇ ГРУПИ

(МОЛОДШОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ)

Вихователь: Гетманенко Л.М.

ТЕМА «ДОБРО, ЯК СОНЕЧКО, ГРІЄ»

Мета: Формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті,  продовжувати знайомити дітей з казками В. Сухомлинського; розширювати знання дітей про життя диких тварин, про пристосування їх до життя у лісі. Підводити дітей до розуміння того, що світ – прекрасний, непередбачуваний своїми дивами, а людина може робити його ще краще.

Розвивати у дітей уміння помічати красу, захоплюватися нею та берегти її.

Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.

Виховувати любов до рідної природи, вміння навчатися любити світ, бачити і відчувати його красу, радіти життю.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Привітання:

Добрий день і добрий час!

Раді ми вітати Вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя всім бажаємо!

Вихователь  запрошує  дітей  у подорож  до  країни  добра:

1-2-3  Потяг  швидше  нас  вези,

1-2-3  В  країну  добра  перевези.( під веселу музику діти їдуть на потязі)

Ми з вами опинилися на галявині чарівних слів, а що буває солодким?Подивіться яка в нас галявина з квітами, але квіти не звичайні,вони закриті, вони тремтять від холоду. Давайте ми їх розігріємо, візьмемося за ручки.Що ми утворили?(коло)А на що схоже наше коло?(на сонечко)А що нам дає сонечко?(тепло, світло)А ось і сонечко в гості завітало.

Вихователь пропонує дітям пограти у гру з сонечком  «Скажи комплімент», звертає увагу дітей на те, як світяться їхні оченята, коли їм говорять гарні, приємні слова.

А тепер наша черга допомогти квітам розквітнути, відгадати секрети квіточок:

  • Зігріє серце всякого чарівне слово (дякую)
  • Коли ти їсти вже не в силі ми скажем мамі що?(спасибі)
  • Зазеленіє древній пень, коли почує слово (Добрий день)
  • Коли згорає сонце у росі
  • Зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих рідних голосів

Відчуємо привітно (добрий вечір)

  • А коли нам треба зустрітись в годину назначену

Ми кажемо щиро усім (до побачення)

Які гарні слова, якщо ми будемо говорити ці слова то всім буде дуже добре.Ось ми і розгадали секрети квіток. А ще одним секретом хоче поділитися…

Будь ласка, спасибі і будьте здорові

Слова необхідні корисні у мові

Приємно їх чути в садочку і дома

Від мами і друга і просто знайомих.

Вихователь. Гарні слова завжди приємно чути, але важливо їх підкріплювати добрими і гарними справами.

  • Яку людину називають доброю?
  • Чи є у нас добрі діти?
  • Чому їх так можна назвати?

Відповіді дітей.

Вихователь. Справді, діти, добро, як сонечко, гріє і завжди перемагає зло. А зараз послухайте цікаву історію, яка трапилася з білочкою.

Читання оповідання В. Сухомлинського «Білка і Добра Людина» супроводжується показом ілюстрацій на фланелеграфі.

«Білка і Добра Людина»

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступала на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурами. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:

  • Стрибай собі до свого дупла.

Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.

Запитання до дітей:

  • Як поводила себе Добра Людина в лісі?
  • Кого побачила Людина на сосні?
  • Що трапилося з білочкою?
  • Як врятувала Добра Людина білочку?
  • Що випромінюють очі Доброї Людини?
  • Про що розповіла білочка своїм діткам?

Відповіді дітей.

 

Гра- вправа «Допоможи білочці»

Всімвідомо, що в кінцівеснибілкапочинаєробити запаси на зиму. Якісь запаси вона вжевстиглаприготувати і просить нас перерахуватиїх у їїкоморі. (Виховательвиносить 8 пластмасових банок з запасами Білочки: 8 горішків, 7 жолудів, 6 грибочків, 5 шишок, 4 бруньки дерев смереки (ялини), 3 молодихвтечі, 2 ягоди, 1 пташка. Дитинабере баночку на свійвибір, перераховує в ній запаси і обираєвідповіднукарткуз цифрою).

ФІЗХВИЛИНКА

Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.

Будем дружно присідати, сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли, бачите, як  звеселіли.

Стало сонце танцювати, нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі, потанцюймо по росі.

Вихователь.А зараз, дітки, я запрошую вас вирушити «стежкою добра». Проходячи нею, пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора чи сьогодні. Розкажіть про неї.

Діти по черзі проходять по яскравій доріжці, знаходять листочок, розповідають про свій добрий вчинок і вішають листочок на дерево «добрих справ» (макет дерева з гілками).

Вихователь. Гляньте, яким красивим стало наше дерево, аж світиться, радіє за нас. (На кожному листочку намальовано посмішку.) Але гляньте, один листочок чомусь сумний, не посміхається? А я знаю, чому. Його треба роз чаклувати? Для цього давайте пограємо.

Дидактична вправа «Скажи навпаки»

Діти називають протилежні за значенням слова.

Ненависть – любов;

Зло – добро;

Сльози – усмішка;

Сум – радість;

Біда – щастя.

Вихователь.Ось, погляньте, наш листочок повеселішав і хоче вас ознайомити з прислів’ями:

  • Людина починається з добра
  • Добре серце як сонечко в небі
  • Добре слово краще за мед
  • Добро перемагає зло
  • Будь добрим до себе- будь добрим до інших
  • Хто людям добра бажає-той його сам здобуває

 

Вихователь. Дякуємо тобі, листочку. Повісимо його на почесне місце – на верхівку дерева.

Діти, а як без слів можна показати своє добре ставлення один до одного? (Відповіді дітей.)Тож потисніть один одному руки і посміхніться.

А  ми знову продовжуємо нашу подорож.

Зустріч  з  кротом. Чарівна  торбинка з завданням: посадити жолуді та каштани.Праця на майданчику.

Гра «Добрий дощик»

Мета.Виховуватиудітей бажання робити добро ближньому;зміцнювати довірливі стосунки міждітьмиі батьками.Дітисідають у коло. Усі вони – «добрідощовікраплини». У центрі – «Мама Хмара». Ційдитинідається чашечка з «чарівною водою доброти». Вмикається весела музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляютьнавколо «Мами Хмари». Коли мелодіяобривається, всі «краплинки» завми­рають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожнудитину в колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Після того, як усі «крап­линки» повідомлять про своїдобрісправи, «Мама Хмара» повинна по­вторити все, щорозповілиїй «краплинки».

 

  • Нам було сьогодні так приємно і затишно, бо ми дружимо, любимо один одного. Я бажаю вам, діти, щоб на вашій життєвій стежинці зустрічалися тільки добрі люди.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *