ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ (логопедична група)

3 квітня

         Конспект заняття з ознайомлення з соціумом

Тема: «Планети Сонячної системи »
Мета:закріпити знання дітей про планету Земля; розширити уявлення дітей про Сонце, його значення, розкрити поняття «Космос» та сонячна система, ознайомити з планетами Сонячної системи та характерними особливостями планети Марс, вміння їх розрізняти на площинних зображеннях .
Розвивати вміння захоплюватись загадковістю і таємничістю природи, Космосу; розвивати усвідомленість єдності Землі та Космосу. Виховувати інтерес до космічного простору, здатність бачити красу зоряного неба, естетичний смак.

                                   Хід заняття

Сьогодні  ми з вами дізнаємось, що таке космос, розширимо уявлення про планету Земля , про Сонце, чи є в нього космічна родина і хто є її членами, яке значення Сонця.

– Малята, готові до праці? ( показати глобус  та провести  з дітьми бесіду )
– Що це?
– Що таке глобус? ( Об’ємна карта нашої планети)
– Як називається наша планета?
– Як називають людей, які живуть на ній? ( Земляни)
– Які кольори є на глобусі? (Блакитний – колір водних просторів, жовтий – колір пустель, зелений – ліси, рівнини, долини, різні відтінки коричневого – це гори різної висоти)
– Про що вони розповідають?
Ой, як це чудово, послухайте, діти,
Що всім нам знайшовся притулок у світі.
В безмежному Космосі добре помітна
Домівка людини – Земля наша рідна.
– А що таке космос? ( Відповіді дітей)
– Так, це простір, що з усіх боків огортає нашу планету. Він безкінечний, вічний, немає ні початку, ні кінця, його неможливо ні обійти, не об’їхати. Там суцільний морок, де дуже холодно і темно, там немає повітря. Космос ще можна назвати зоряною країною, Всесвітом.
Та є серед них одна зірка, яка знаходиться найближче до Землі – це…?
Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше.
В небі вдень воно гуляє, ніч приходить – спать лягає?
(Сонце)
Запитання до дітей:
– Чому ви вважаєте, що це сонце?
– Що таке Сонце: зірка, планета чи метеорит? (Зірка)
– А що сталось , як би зникло сонце? ( Сонце дає світло і тепло рослинам, тваринам і людям; без Сонця неможливо життя на Землі).
– Чи стоїть Сонце на одному місці протягом дня?
– Яким ви бачите Сонечко? (Відповіді дітей)
 Сонце – це велика зірка , розпечена куля жовтого кольору, набагато більша від Землі; на її поверхні навіть камінь розплавиться і перетвориться на пару.
– У Сонця є велика космічна родина, навколо нього обертаються й інші планети. Які планети ви знаєте, крім планети Земля? (Вихователь показує плакат – схему Сонячної системи, називає їх)
– Які ці планети за величиною?
– Чи однакового вони кольору?
– Чи всі вони близько біля Сонця?
– Скільки їх?
Всі ці планети – це велика космічна родина, для яких Сонечко є мамою, вони – його діти , які обертаються навколо нього. Сонце разом з планетами називають Сонячною системою. Кожна планета має свою доріжку, по якій вона рухається навколо Сонця. Ця доріжка називається орбітою.
Гра « Поєднай слова в речення »: небо – зіроньки, ранок – Сонечко, діти – планети , дім – планета Земля.
-А тепер ми здійснимо космічну мандрівку на одну з планет – сусідів нашої Землі.
– Спробуйте здогадатись, що це за планета: вона рухається по четвертій доріжці орбіті, вона червоного кольору, її ім’я складається з чотирьох звуків.
– Це планета – Марс. Вона дуже схожа на Землю: є пори року, дні і ночі, але за зовнішнім виглядом ця планета аж ніяк не схожа на Землю. На Марсі є темні і світлі ділянки, є кратери (ями), пагорби, провалля, вулкан Олімп. Через велику кількість піску та пилу червоного кольору вчені називають її червоною планетою. Поверхня планети кам’яниста, води дуже мало і вона тверда – у вигляді льоду. На Марсі спекотно вдень і холодно вночі. Життя на планеті не виявлено.
– А як би там були люди, як би їх називали? (Марсіани)

Підсумок:Що являє собою Сонячна система?Чи існуватиме життя без Сонця?Які планети запам’ятали?

  

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.