ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. МАЛЮВАННЯ (середня група)

29.05.2020

Фантастичні птахи

(Конспект заняття з малювання та розвитку мовлення в середній групі «Веселка»)

Вихователь: Расюк Т.В.

  Мета: ознайомлювати із казковими образами в образотворчому мистецтві; сприяти зацікавленості декоративним малюванням, розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності, формувати естетичний смак; виховувати дбайливе ставлення до тварин, охайність під час роботи з фарбами: розвивати навички спілкування та мовлення

Матеріал: папір, гуашеві фарби, пензлі, картини М. Приймаченко

Хід заняття

-Доброго дня, діти! Послухайте вірш.

Дивовижний птах

Раз до лісу ми пішли,

Птаха дивного знайшли:

Шия довга, дзьоб твердий,

Колір – дуже весняний!

Осідлали птаха ми,

Полетіли у краї

Казочки чудової,

Різнокольорової!

(В. Клочкова)

 

Про кого йдеться у цьому вірші? (про птаха)

Назвіть птахів, які мешкають у нашій місцевості. (горобець, синиця…)

Як ми впізнаємо синичку?

-Так, за веселим щебетом, жовтенькою грудиною та синеньким капелюшком. Чи знаєте ви, що ця невеличка пташка за день з’їдає стільки комах, скільки важить сама?

Ми згадали птахів, яких можемо побачити на вулиці.

  А які птахи живуть у казках?

Чи можемо ми їх побачити, гуляючи у парку або лісі?

  Чим вони відрізняються від реальних птахів?

-Дуже цікаво про дивовижних птахів, які існують тільки у мріях, нам розповідають художники та майстри народних промислів. Погляньте, які фантастичні птахи оселилися ось на цих картинах. (Розгляд репродукцій картин).

Чи подобаються вони вам? Цих птахів намалювала українська народна художниця Марія Приймаченко.

Народна – тому, що вона ніколи не навчалася малярства, а втілювала фантастичні образи за покликом уяви.

Ми також сьогодні перетворимося на чарівних художників, навіть на чаклунів.

Вигадайте свого дивовижного птаха, якого ще ніколи ніхто не бачив, та намалюйте його. Спочатку з’ясуймо, як правильно намалювати птаха. У будь-якого, навіть фантастичного птаха є голова, тулуб, крила, шия, хвіст та дзьобик. Тому ми намалюємо круглу голівку та тулуб схожий на овал. А шию, хвіст, крила та дзьобик кожний із вас намалює такими, які підказує ваша уява, такими, які повинні бути у фантастичного птаха. Колір птаха ви також оберете самостійно.

Із ваших робіт ми створимо виставку «Фантастичні птахи», як у справжніх художників, і запросимо на неї ваших батьків.

 

 

 

 

Діти малюють.

В кінці заняття розглянути дитячі малюнки.

-Ви справжні художники-чарівники! Які гарні птахи! Дивишся на них – і потрапляєш у дивовижний світ казки! Ви молодці!

 

28.05.2020

Віконечко в природу “Птахи нашого краю”

Мета:

  • продовжувати формувати знання дітей про птахів своєї місцевості;
  • закріплювати вміння розрізняти птахів за зовнішніми ознаками, поведінкою;
  • удосконалювати навички вживання іменників у родовому відмінку множини; іменників – назв дитинчат птахів;
  • вчити складати описові розповіді про птахів за запитаннями, за схемою;
  • розвивати комунікативні здібності, уміння працювати в парах, групах, вести діалог; розвивати асоціативне мислення;
  • виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.

 

Попередня робота: читання художніх творів про птахів, перегляд відеофільму «Птахи прилетіли», спостереження за птахами під час прогулянок, слухання спів птахів, пояснення слова «асоціація» – схожість.

 

Матеріал: дидактична гра «Склади картинку» (пазли), дидактична гра  «Хто де живе», дидактична гра  «Зимуючі-перелітні»; гніздечко, м’яч, шапочки для інсценівки, предметні малюнки, куб, аудіо запис співу птахів, магнітофон.

Хід заняття

Психогімнастика. Привітання:

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, гостям усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Станем разом ми у коло,

Скільки друзів – глянь навколо!

Руку дружби простягну –

З другом сварку не почну!

Будемо всі дружно гратись,

Пізнавати і навчатись!

Мотивація.

Вихователь: Щоб дізнатися, про кого ми будемо з вами говорити, відгадайте загадку:

«Прилетіли гості, сіли на помості.

Без сокири, без лопати збудували собі хати»

– Хто це, діти?

–  За якими словами ви дізналися відгадку? (П.в. Птахи мають крила, літають; перелітні повертаються з теплих країв; не мають інструментів, гнізда будують самі)

Дидактична гра «Склади пазли»

Вихователь пропонує дітям об’єднатися за кольором бейджиків в пари та скласти пазли (лебідь, дика качка, соловей, снігур); розповісти про асоціації, назвати пташку за кольором бейджика (жовто-зелені – синички, білі – лебеді, червоні – снігурі, чорно-сірі – шпаки, світло-коричневі з нотками – соловейки, коричневі – горобці, чорно-білі – сороки)

Пальчикова гімнастика

«Пташечки літають, крильцями махають,

А долоньки у діток, наче крила у пташок»

Діти викладають пазли під спів птахів; називають птахів.
Дидактична гра  «Зимуючі чи перелітні»

Діти підходять до столу, беруть пташку і прикріплюють до відповідного дерева (зимуючі – до зимового, перелітні – до весняного; називають птаха)

Вихователь: Молодці, малята! Назвіть, будь ласка, причини, які спонукають перелітних птахів відлітати у теплі краї? (П.в.: Ластівка, зозуля, шпак, соловейко, жайворонок відлітають в теплі краї тому, що вони комахоїдні. А комахи на зиму ховаються і цим птахам нема чого їсти. Лелеки, журавлі, чаплі, лебеді, дикі качки – це водоплавні птахи. Вони живляться рибами, жабами, а взимку водойми замерзають.)

Вихователь: А що роблять зимуючі птахи, щоб не замерзнути і легше знайти собі їжу? (П.в.: Вони перебираються поближче до житла людей)

Вихователь:

Сьогодні загадку я вам загадала,

Без рук, без сокир хатки збудували.

Відгадка була зовсім недалечко,

Виходить, що це … (пташине гніздечко).

Дидактична гра  «Хто де живе?»

– ластівка – під дахом будинку;

– синичка, дятел, горобець – в дуплі;

– шпак – шпаківні;

– соловейко – у траві;

– лелеки – на дахах або стовпах;

– зозуля – свого гнізда не має.

Робота у групах.

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, що найголовніше відбувається в житті птахів навесні? (П.в. Птахи висиджують пташенят)

Мовна гра «Гніздечко передай – пташенят називай»

(у сороки – сороченята; лелеки – лелеченята; у ворони – вороненята; у горобця – горобенята; у голуба – голуб’ята; у ластівки –ластів’ята; у у сови – совенята; у синички – синичата; у лебедя – лебедята; у шпака – шпаченята)

Фізкультхвилинка:

Станем струнко – руки вбоки,

Пострибаєм, як сороки.

Як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу, скоки-скоки.

Ходять чаплі по болоту, пильно дивляться у воду,

А над ними журавлі полетіли угорі.

Горобчики пострибали – цінь-цвірінь, цінь-цвірінь,

І зернята поклювали – цінь-цвірінь.

 

Мовна гра  «Один-багато» (у колі з м’ячем)

– Горобець (багато кого?) – горобців;

– сорока – сорок;

– ворона – ворон;

– голуб – голубів;

– ластівка – ластівок;

– снігур – снігурів;

– шпак – шпаків;

– крило (багато чого?) – крил;

– хвіст – хвостів;

– дзьоб – дзьобів;

– пір’їнка пір’я.

Дидактична гра  «Відгадай птаха»

Високий рівень – за запитаннями (в парах).

Достатній рівень – за схемою.

Середній рівень – інсценівка.

Інсценівка

Сорока

Про весну я стрекотала,

Цілий день в лісі літала.

От би був тут телефон.

Ой, дивіться, ось і він. (бере трубку)

Першу Совоньку збуджу,

Про весну їй розкажу (набирає номер, звучить рінгтон).

Що весна в наш край прийшла,

І тепло нам принесла.

Сова: Алло!

Сорока: Алло! Алло! Дзвонить сорока!

Сова: Що сталося, білобока?

Сорока: Совонько! Весна прийшла!

І по лісі йде вона!

Сова: Ось так новина!

Кажеш, вже прийшла весна?

Довго я в дуплі сиділа,

Наче б вже і мишку з’їла. (Відлітає)

Сорока: Треба мені поквапитись.

Із шпаком новиною поділитися. (набирає номер, звучить рінгтон)

Алло! Алло! Дзвонить Сорока!

Шпак: Що сталося, білобока?

Сорока: Шпаку!

Вже весна прийшла,

І по лісі йде вона!

Про що Шпаку нам співаєш пісню голосну!

Шпачок: Я співаю всьому світу,

Пісню про весну.

Про її квітки пахучі,

Про сади, про гаї.

Раджу я і вам співати, діточки мої!

 

Дидактична гра «Куб повертай – прикмету називай» (поведінка птахів за народними прикметами)

Якщо журавлі літають низько – то буде негода.

Сороки під стріху лізе – то буде негода.

Якщо купаються ворони – то буде негода.

Якщо снігур під вікном пищить – то буде хуртовина.

Якщо горобці зранку купаються в пилюці – то буде дощ.

Якщо ластівки почали лаштувати гнізда – настало стійке тепло.


Підсумок.

Вихователь:

  • Що було найцікавіше для вас сьогодні?
  • Що нового ви дізналися?
  • А хто сьогодні був найуважніший, найактивніший, найрозумніший?
  • А хто був найнеслухнянішим?

Вихователь:

Слухайте, дітки, квіточку кожну,

Кожну пташину плекай, бережи.

Іншим малятам, усім своїм друзям теж накажи!

27.05.2020

Заняття з математики для середньої групи «Веселка»

Вихователь: Проценко Т.А.

 

Тема: «На галявині»

 

Мета: удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби в межах п’яти; закріпити вивчені цифри від 1 до 5; закріпити вміння дітей співвідносити цифри 1-5 з відповідними числами; розвивати логічне мислення, увагу; розвивати цікавість до математики.

Обладнання: картинка із зображенням галявини; картинка із зображенням квітів (1 ромашка, 2 кульбаби, 3 дзвіночків, 4 чорнобривців, 5 маків); роздавальний матеріал (метелики з різною кількістю крапок від 1 до 5; квіти з різними цифрами від 1 до 5); картина галявини з різними комахами (дві з них однакові); роздавальний матеріал (картки з малюнками для гри «продовж логічний рядок» із зображенням комах різного розміру та кольору; картки із зображенням комах для порядкової лічби).

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

– Малята, яка зараз пора року? (Весна).

– Сонечко навесні світить та зігріває землю своїми променями. Давайте і ми з вами також, своїми посмішками, зігріємо один одного. (Діти дивляться один на одного та посміхаються).

– Малята, а ви полюбляєте подорожі? (Так).

– Ми з вами можемо вирушити у цікаву казкову подорож. Але для цього потрібні чарівні слова. Повторюйте за мною:

Покружляю, покружляю

І у казку вирушаю.

 

  1. Повторення та закріплення вивченого на попередніх заняттях.

Гра «Скільки квітів?»

– Діти, ми з вами потрапили на квіткову галявину. Подивіться, які тут квіти.

– Скільки на галявинці кульбаб? (2)

– Скільки на галявинці чорнобривців? (4)

– Скільки на галявинці маків? (5)

– Скільки на галявинці дзвіночків? (3)

– Скільки на галявинці ромашок? (1)

 

Гра «Допоможи метеликам»

– Погляньте! Які прилетіли метелики. А що вони шукають? Я мабуть здогадалася. Вони прилетіли до цих чарівних квітів.

– На чарівних квітах написані цифри. Нам потрібно допомогти метеликам знайти їх квітки. Порахуй на метелику крапки та знайди квітку з потрібною цифрою.

Фізкультхвилинка «Метелики»

 

Сьогодні ми ранесенько
Ішли у сад гуляти —

(крок на місці)
Аж сіли два метелики
На квітах спочивати.

(присідають)
Зраділи ми і думаєм:
Зловити нам якого —

Чи отого жовтавого,
Чи, може, голубого?

(підстрибування, руками намагаються дістати якомога вище)
І доки ми так думали,
І доки ми раділи —

(плескають у долоні)
Обидва ті метелики
Знялись і полетіли.

(біг по колу імітуючи політ метелика)

 

Гра «Знайдіть однакових комах»

– Малята, на галявині можна побачити багато комах. Уважно подивись, та знайдіть однакових комах.

Гра «Продовж логічний рядок»

– Комахи ще хочуть з вами пограти в гру «Продовж логічний рядок».

Діти отримують картки із зображенням комах різного розміру та кольору. Дітям потрібно знайти закономірність, та продовжити ряд.

 

Гра «Будь уважний!»

Педагог пропонує дітям розкласти на столі зображення комах та повторити порядкову лічбу.

-Перший жук, другий метелик, третій коник, четвертий джміль, п’ятий комар.

  1. Підсумки заняття.

– Малята, вам сподобалась наша подорож?

– Нам із вами час повертатися до дитячого садка. Для цього разом повторимо:

1, 2, 3, 4, 5 – час до садочку повертать.

-Що вам сподобалось у наший подорожі? (Відповіді дітей)

 

 

 

26.05.2020

Заняття для середньої групи «Веселка» ознайомлення з соціумом «Комахи – наші друзі»

Вихователь: Расюк Т.В.

 

Мета: продовжувати формувати в дітей знання про комах (зовнішній вигляд,cпосіб пересування, живлення, будову тіла). Вчити порівнювати їх, знаходити спільні істотні ознаки, об’єднувати їх у групи. Стимулювати пізнавальні інтереси дітей у виготовленні метелика способом обривання. Розвивати вмінн япроявляти самостійність у розв’язуванні різних ситуацій. Виховувати бережливе ставлення до комах.

Матеріал:демонстраційний – ілюстрації різноманітних комах, колекція комах, зафарбований по мокрому аркуш паперу, переплетений кольоровий дріт, кулька-намистинка.

Хідзаняття:

Вихователь. Діти, пригадайте кого ми бачили на квітах у саду біля нашого майданчика? Може пригадаєте, на яких квітах сиділи бджілки? (Крокус, підсніжник).

Вихователь. А що робили бджілки на квітах? Діти, бджілки одними з перших прокидаються відзимової сплячки і летять далеко за нектаром, бо ще дуже мало в таку пору розквітло квітів і бджілка мпотрібно дуже багато літати з квітки на квітку, а це забирає багато сил і тому не всі бджілки повертаються до свого вулика.

От і ми бачили таких двох слабких бджілок, може вони були ще недосвідчені і слабкі.

Зараз я вам розповім казку про таку недосвідчену бджілку Маю. Одного теплого літнього дня бджілка вилетіла з вулика, озирнулась навколо і нікого не побачила, бо всі дорослі бджоли полетіли

в пошуках їжі. Бджілка Мая полетіла далі.

Навколо було так красиво звучала музика, було чути спів птахів. Вона своїми вусиками відчувала приємний аромат квітів, своїми ніжками відчула і приємний смак, бо бджоли відчувають смак ніжками. Раптом на одній із квіток вона побачила дуже схожу на себе істоту.

Мая підлетіла і запитала:

  • Тихто ?
  • Я оса Тая. А ти хто ?

 А я бджілка Мая. Тобі не здається, що ми дуже схожі. Може ти моя сестричка?

  • Думаю що ні, але мені здається, що ми родичі.
  • Ану давай запитаємо отого волохатого, що сидить на квітці конюшини.
  • Гей, дядечку, ти хто ?
    • Дж-дж-дж. Я д-ж-міль. Не заваж-ж-айтемені, я ж-жую.
    • Дядечку, я шукаю родичів. Допоможи мені. Як тидумаєш, ми з осою Таєю родичі?
    • Так, ви як дві сестрички. У вас навіть спіднички, схожі в обох у смужечку і пелеринки-крильця однакові.
    • Дядечку, може і ти наш родич ?
    • Летіть і не заваж-ж-жайте мені.

    І от полетіли далі бджілка Мая і оса Тая. Летять, летять і бачать, що по землі хтось повзе і везе на собі великий міх. Вони спустились на землю і запитали:

    • Ви хто ?
    • Ми мурахи.
    • А що ви несете на собі і куди несете?
      • Ми прибираємо навколо, щоб було чисто, щоб було повітря чистим. Нас називають санітарами. А веземо ми все це до своєї домівки, якщо хочете можете піти з нами. Бджілки полетіли над мурахами, які далі продовжили свою мандрівку. Незабаром вони побачили велику купу. Це була домівка мурашок. Там було дуже багатоко мірок. Раптом, з однієї комірки вилетіла велика мурашка і полетіла.
      • Ой, то хто ?- запитала бджілка.
      • То наша мама. – відповіла мурашка.
      • Вона схожа на нас. Значить ми теж родичі з мурашками.

      Бджілка і оса подякували мурашкам і полетіли далі. Підлетіли вони до Лісового озера. А там на озері по воді ковзались якісь істоти, ніби на ковзанах. Наші подруги також хотіли сісти на воду і запитати хто вони такі, та мало не потонули. Тая і Мая сіли на травичку, яка росла над водою і крикнули :

      • Гей, ви хто ?
      • Одна з істот повернулась, підійшла ближче і відповіла:
      • Ми жуки-водомірки.
        • А чому ви не тонете?
        • Бо наші ніжки змазані жиром, тому ми тримаємось на воді.
        • А ви можете літати?
        • Так, у нас також є крила, як і у вас.
        • То може ви наші родичі?
        • Так, ми жуки-водомірки також ваші родичі, – відповів жук-водомір, –

        І нас дуже-дуже багато.

        Вихователь. Діти, а яких ще жуків ви знаєте? (Сонечко семикрапкове, травневий хрущ, жуки-навозники, жук рогач, бронзівка золотиста,..).

        Вихователь. Бджілка Мая дуже зраділа, що в неї така велика родина. Вона вирішила летіти додому, щоб розповісти своїм близьким, яка в них велика родина. Летіла вона, летіла і вирішила сісти на дуже красиву квітку. Раптом  ця квітка  злетіла і понесла її на своїх крилах.

        • Ой, я ще не бачила щоб квіти вміли літати!
        • А я не квітка, я – метелик.
        • Ти така красива, така чудова давай буде модружити.
        • Давай.

        Вони перелітали з квітки на квітку, їм так було весело, що не помітили,

        що надворі стало сутеніти. Вони якраз підлетіли до гарної синьої квітки, яка звалась дзвіночок, а там, в середині квітки, зустріли щ ебагато своїх родичів, які з певних причин не долетіли до своїх домівок і знайшли притулок на ніч. (Показати ілюстрації – в середині дзвіночка багато  комах).

      • Ось там, у  дзвіночку наші подруги бджілка Мая та оса Тая і заночували. Так закінчилась казочка про мандрівку бджілки Маї.Вихователь. Сподобалась вам казочка? Хто запам’ятав, кого зустріла під час своєї подорожі Мая? (Осу, джмеля, мурашок, жука-воромірку, метелика).Чи були вони всі похожі? Чим? (Вони уміли і ходити і літати, у них були крила).Вихователь. Так вони всі  схожі між собою, і не тільки крилами, а ще тим, що уних є скільки ніг? (Діти рахують – розгляд колекції засушених комах – оса і бджілка, потім муха-метелик, потім жук-рогач). Зверніть увагу що у них усіх є хоботок, за допомогою якого вони збирають з квітки що? (Сік).(Вихователь на прикладі жука-бронзівки золотистої показує будову тіла (черевце, грудна клітка, голова). Всі родичі нашої Маї мають по 6 ніг і це основна ознака – всі вони називаються комахами. Давайте ще раз ми їх всіх перерахуємо. А найкращою комахою є метелик. (Розгляд ілюстраціїі з зображенням метелика).

        Вихователь чи дитина читає вірш про метелика:

        Я біжу, біжу по гаю.

        Я метелика спіймаю,

        А метелик не схотів

        Геть від мене полетів.

        Він летів, летів, летів

        І на квіточку він сів.

        Вихователь: діти, сьогодні ви дізналися багато цікавого та нового про комах. Після сьогоднішнього заняття ви вже можете не боятися цих прекрасних та корисних тварин та розповідати про них своїм друзям.

         

         

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *