ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ПОРАДИ ЛОГОПЕДА.

04.05.2020

Звук Х

  1. Сьогодні ми з вами познайомимось ще з одним звуком. Перед початком пропоную зробити логопедичну зарядку:

1) Артикуляційні вправи «Годинник», «Гойдалка», «Смачне варення», «Котушка» (дивитися першушу сторінку домашнього зошита).

2) Вправи на розвиток фізіологічного дихання: «Забий м’яч у ворота» – на столі зробити із кубиків або іншого матеріалу ворота, із вати зробити м’яч, дитина не надуваючи щоки дмухає на м’яч і намагається забити його у ворота.

«Зігрій рученята» – уявляємо, що на вулиці холодно, і наші рученята змерзли, дмухаємо на рученята, намагаючись іх зігріти, щоки при цьому не надувати.

  1. Читаємо дитині вірш. Вона визначає, який звук зустрічається найчастіше.

Хоч хвилі ходять і хлопочуть,

Хоробрі наші хлопчаки

В човні хиткому їхати хочуть –

Вони хороші моряки!

Під час вимови звука [х] задня частина язика піднімається до м’якого піднебіння, утворюється щілина, через яку проходить струмінь повітря, кінчик язика опускається вниз, голосові зв’язки не вібрують (горлечко спить).

Звук [х] – твердий приголосний, глухий.

Звук [х] позначається літерою Хх (показати зображення літери Х).

  1. Гра «Спіймай звук»
    Дитина плескає у долоньки, коли чує звук [х], дорослий читає.
    Серед звуків: к, п, т, х, л, р, м, н, х, ш, л, з;

Серед складів: са, ка, ха, ми, ру, хе, по, хо.

Серед слів: хор, зошит, хрущ, сухар, бджола, Харків, хлопчик, стілець, тхір.

  1. Дорослий читає віршовані рядки, дитина добирає останнє слово, що підходить за римою:

– Покружляв і сів на дах дивовижний білий ….. .

– У Тані коло вуха дзижчить велика ….. .

– Наче сотня білих мух сипле з неба сніжний …. .

– Йде до магазину Гліб, хоче він купити …. .

  1. Виконати звуковий аналіз слів ХАТА, ПТАХИ, ХЛІБ.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *