ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ЛОГІКО – МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК (різновікова група)

 

29.05.2020

Комплексне заняття для різновікової групи «Зірочка» на тему: «Бережіть природу»

Вихователь: Проценко Т.А.

 

Мета:

– виховувати дбайливе ставлення до рослин і тварин,

– формувати уявлення про те, що рослини і тварини потребують охорони і захисту,

– дати поняття про Червону Книгу: ознайомлення з рослинами і тваринами, якізанесені в Червону Книгу.

 

Обладнання: ілюстрації тварин та рослин, які охороняються законом, магнітофон.

Попередня робота: Спостереження в куточку природи і на ділянці. Читання оповідань про природу.

Хід заняття

1 частина

Вступна бесіда за темою заняття

Вихователь: Сьогодні ми будемо говорити про природу, про дбайливе ставлення до природи, про її захист.

– Що таке природа?

– За що ми любимо природу?

– Які книги читали про природу?

– Що є в нашому куточку природи?

А тепер повернемося в велику природу. Згадайте, як ми ставимося до деревам і чагарникам?

Можна кривдити птахів? Чому не можна їх ображати? Як треба піклуватися про птахів?

 

Але адже природа – це не тільки ділянка дитячого саду. Це і ліси, і луки, і ріки, і гори, і все, що там живе і росте. Давайте поговоримо про ліс. Ми говоримо: «Ліс – це наше багатство».

– Що росте у лісі?

– Хто живе у лісі?

– Хто піклується про ліс? (лісник)

– Як лісівники дбають про ліс?

– Яку користь дає ліс?

Так, ліс – це і чисте свіже повітря, і волога, і будівельний матеріал. Ліс – це і дрова. Ліс – це і ягоди, і гриби, і горіхи. Тому ліс потрібно берегти і охороняти.

 

Але не всі по-справжньому люблять і бережуть природу. Є люди, які вирубують цінні дерева, вбивають рідкісних тварин. А скільки шкоди приносять лісу туристи! Ламають гілки дерев, рвуть квіти, залишають після себе сміття, палять багаття і забувають або не хочуть їх загасити, відчого може виникнути пожежа. А після пожежі ліс довго буває мертвим.

Послухайте  віршГліба Горбовского, яке так і називається «Мертвий ліс» (запис на магнітофоні).

Вихователь:

– Як ви думаєте, чому у лісі сталася пожежа?

– Чому поет показує лиходіємл юдину, який спалив ліс?

– Як потрібно берегти ліс від пожежі? (відповіді дітей).

Правильно. Адже людина багатьом зобов’язана лісу. Народ здавна складав про ліс вірші, пісні, прислів’я, приказки. А які прислів’я про ліс пам’ятаєте ви?

Діти:

– Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи, немає лісу – посади.

– Гаї та ліси – всьому краю краса.

– Рослини – землі прикраси.

– Люби ліс, люби природу, будеш вічно милий народу.

– Ліс – багатство і краса, бережи свої ліси.

– Ворог природи той, хто лісу не береже.

Все в світі взаємопов’язане: життя людини і життя лісу та його мешканців.

Ліс – це повітря для легень, волога і тінь.

Ліс – комора, відда єбезкоштовно свої дари: горіхи, ягоди, гриби.

Ліс – це домівка для звірів, комах і птахів.

А ось захищають ліс йогомешканці:

– кожна сова знищує за рік 1000 мишей,

– у зозулі незвичайний апетит: за 1 годину вона з’їдає 100 гусениць,

– у мурашиному будиночку за день зникає цілий кілограм шкідливих комах.

А як же люди вміють берегти природу? Уважно подумайте і послухайте.

  1. Бувсонячний день. Дві подружки Аня і Вірапішли в ліс. Там вони пограли, помилувалися метеликами і бабками, послухали спів птахів, поласували суницею, нарвали квітів і пішли додому. Попереду йшла горда Аня з величезним букетом. А Віра йшл аслідом і дбайливо несла один квіточку. Хто з дівчаток вам найбільше сподобався і чому? (відповіді дітей)
  2. Діти вийшли на прогулянку і побачили зграйку горобців, які клювали хлібні крихти.Міша взяв камінь і кинув у птахів. Горобчики злякалися і полетіли. Діти засміялися. Не сміявся тільки Павлик. Чом увін не насміхався? (Відповіді дітей.)

Величава, багата, могутня природа нашої Батьківщини. Але і зелений велетень ліс, і тиха річка, і мурашник в парку потребують нашої уваги і нашого захисту. Не всі однаково люблять і бережуть природу, і тому одних рослин і тварин на землі багато, а інших мало. І чим красивіше рослина, тим більше хочуть його зірвати. Наприклад, річкова лілія. Часто, буваючи на річці, люди рвуть ці гарні білі квіти! А вони гарні тільки на воді, без води вони одразу зав’януть. Тому вже краще просто помилуватися ними, ніж зірвати й кинути. (Показ ілюстрацій.)

Фізкультхвилинка

Вліз опеньок на пеньок,

Простояв один деньок,

А потім схилився,

Трохи не звалився.

Тоненький, тоненький,

Ніжка як соломинка.

 

2 частина

І зараз, коли деякі рослини і тварини можуть зникнути, з’явився закон про охорону природи. Рідкісні тварини, рослини, комахи занесені в особливу книгу – Червону Книгу. Червоний колір – це колір небезпеки. Це значить – увага – це тварина і рослина може назавжди зникнути. На цихт варин заборонено полювання, їх спеціально розводять в заповідниках і розплідниках. В заповідниках не можна рубати дерева, косити траву, рвати квіти.

Зараз ми з вами подивимося, які твариниптахирослини записані в Червону Книгу. (Показ ілюстрацій.)

Тварини: білий і бурий ведмеді, лев, тигр, дикий північний олень, плямистий олень, соболь, леопард, морж, тюлень, зубр, бобер та ін

Птахи:вінценосний журавель, рожева чайка, глухар, сокіл, дрозд, перепілка та ін.

Рослини: конвалія, дзвіночок перистолистый, гвоздика, підсніжник, сон-трава, річкова лілія, анемона, ряст, переліска та ін. Ці рослини не можна рвати.

А тепе рпослухайте вірші (читають діти):

  1. Дерево, трава, квітка, і птах

Не завждив міють захиститися.

Якщ обудуть знищені вони

На планеті ми залиши мося одні.

 

  1. Нор звіриних, пташиного гнізда

Розоряти не будемо ніколи.

Нехай пташенятам і маленьким звірятам

Добре живеться з нами поруч.

 

 

28.05.2020

Конспект заняття з малювання для дітей різновікової групи «Зірочка»

Вихователь: Гетманенко Л.М.

 

Тема заняття: «Малювання птахів» для дітей різновікової групи

 

Мета: закріпити методи передачі пропорцій птиці. Передача обсягу тоном і кольором. Розвиток дрібної моторики рук, кольоросприйняття, просторового мислення. Бесіда про красу птахів.

Матеріал: картинки із зображенням птахів; папір для малювання, простий олівець, гумка, гуаш, пензлик поні №3 та №1, баночка для води, палітра.

Методинавчання:

Наочний: розглядання ілюстрацій: педагог звертає увагу на особливості птахів-розмір, забарвлення, довжину ніг, форму дзьоба.

Словесний: педагог радить  які кольори змішувати для отримання потрібного і більш достовірно передати забарвлення.

Хідзаняття:

Діти я хочу загадати вам загадку:

– Верст не вважала,

По дорогах не їздила,

А за морем бувала,

Горобці, стрижі ,пінгвіни,

Снігурі, граки, павичі,

Папуги і синиці:

Одним словом цептиці (Ю. Свєтлова ).

Я неспроста загадала загадку про птаха, тому що навесні відзначають Міжнародний день птахів». Подивіться скільки красивих птахів у нас в гостях. Хто-небудь знає, як називаються ці птахи? Може бути, вибачили яку-небудь з них на нашій дільницічиу парку? (відповіді дітей).

Розгляньте будь ласка усіх цих і назвіть їх подібності та відмінності. (подібності – є тулуб, голова, хвіст і т.д. ;відмінності – забарвлення оперення). Ми з вами вже малювали птицю олівцем.

Сьогодні ми будемо малювати ще й фарбами. Давайте згадаємо схему малювання птиці.

На середині аркуша намічаємо лінію нахилу птиці. На цій лінії відзначаємо середину, від неї в різні боки ще двіточки(однакового розміру від центру). Це буде тулуб. Уздовж лінії між цими точками малюємо овал. Зверху овалу малюємо коло (це буде голова).

З низу вузький, довгий прямокутник( хвіст).

З лівого боку кола смужкою відзначаємо дзьоб.

Тепер починаємо малювати птицю. Малювати починаємо з голови.

Починаємо малювати з дзьоба,вгору промальовуємо голову і спину. Внизу від дзьоба грудку, злегка утолщая овал. Зверніть увагу голова птиці плавно переходить в пухкенький животик( шийка у нашій пташки не виділяється). Тепер окреслюємо хвостик і очей.

(згадуючи і пояснюючи методику малювання , педагог одночасно показує на дошці, як це потрібно робити , діти на аркушах.)

Щоб правильно намалювати лапки, необхідно «посадити» пташку на гілочку. Для цього   проводимо дві лінії паралельно пташки і це буде гілочка. Зверніть увагу у пташки тонкі і довгі ніжки з міцними кігтиками. Крила не довгі, але загострені на кінці. Ось така пташка у нас з вами вийшла.

Подивіться будь-ласка на дошку яку пташку ми намалювали ? (відповіді)

Звичайно, наша пташка схожа і на снігура, і на синичку, і на горобця тому має більш округлу форму тіла, маленький дзьоб і невеликий ростик.

А вихотіли б політати як птахи? (відповіді)

Тоді вставайте з-за столів і йдітьдо мене.

 

Фізхвилинка під мелодійну мелодію

«Зграя птахів летить на південь.)

Зграя птахів летить на південь,

Небо синє навколо

(дітимахають руками, ніби крилами)

Щоб швидше прилітати,

Треба крилами махати.

(дітимахають руками інтенсивніше)

В ясному небі сонце світить

Космонавт летить в ракеті

(потягування – руки вгору)

А внизу ліси, поля-

Розстеляється земля.

(низький нахил вперед, руки розводять у бік)

Пташки почали спускатися,

На галявині всі сідають.

Належитьїмдовгий шлях

Треба пташкам відпочити.

(дітисідають в глибокий присед і сидятькілька секунд)

І знову пора в дорогу

Пролетіти нам треба багато

(дітивстають і махають «крилами»)

Ось і південь. Ура! Ура!

Приземляться нам пора

(дітисідають за стіл)

 

Так як наша пташка схожа відразу на кількаптахів, я пропоную Вам прикраситиїх по різному.

(поруч з кожною дитиною ставиться картинка з зображенням птаха і дивлячись на неї він оздоблює свою пташку).

Під час роботи педагог розмовляє окремо з кожним про фарбуванні птиці, за необхідності радить які фарби краще змішати між собою для отримання потрібного відтінку. Працюючи самостійно у дітей з’являється можливість експериментувати.

27.05.2020

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для різновікової групи «Зірочка»

Вихователь: Гетманенко Л.М.

«Подорож в математичні джунглі»

 

Мета: уточнити та збагатити знання дітей про різних тварин (спосіб життя, будову тіла тощо); формувати елементарну уяву про цілісність живої природи; розвивати логічне мислення;  активізувати пам’ять і сприймання; викликати у малят цікавість до спостереження за тваринами в природі; формувати позитивне ставлення до тварин.

 

Завдання: формувати у дітей інтерес до математики. Створювати ігрові умови для розвитку уваги, пам’яті, кмітливості. Виховувати самостійність, вміння працювати вдвох, планувати свою діяльність, творчо виконувати завдання.

Матеріал: іграшки- звірі, дидактичні ігри: «Знайди сусідів», «З купинки на купинку», «Відкрий замок», « Знайди колір своєму дню».

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Діти, подивіться, які гості до нас завітали.

Привітайтеся.

Вліво, вправо оберніться,

Один одному всміхніться.

З доброю, лагідною усмішкою

Можна розпочати наше заняття.

 

Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми вирушаємо у цікаву мандрівку в математичні джунглі і зустрінемося з її мешканцями. Живуть тут числа і цифри, геометричні фігури і наші незмінні супутники дні тижня.

На минулих заняттях ми з вами вивчили багато тем, і щоразу нам допомагали казкові герої. Сьогодні разом з мешканцями джунглів ми закріпимо вивчений матеріал.

Шлях до джунглів лежить через зупинки, непрохідні стежинки, галявинки.

  1. Галявинка «обчислень»
  2. Галявинка «геометрична»
  3. Галявинка «відпочинь»
  4. Галявинка «розумників»

 

В дорозі можуть трапитися деякі труднощі, можливо підстерігатиме небезпека. Але нашими помічниками будуть уважність, кмітливість, взаємодопомога. То ви готові до того , чи не злякались ? (Готові, не злякались.)

 

Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб було веселіше, давайте візьмемо з собою в дорогу гру «Відповідай швидко і правильно»

Цукор солодкий, а сіль …

Слон великий, а мишка …

Дерево високе,а куіщ …

Міст широкий, а лінійка …

Ніж короткий, а шабля …

 

Зрештою ми дісталися до першої зупинки яка назавається «Галявина обчислень» (діти читають) Вихователь.

Живуть тут цифри і числа та мешкають добре знайомі нам звірі. Вони такі пухнасті і приязні. Давайте назвемо їх.

Діти називають: лев Сімба, мавповча Чі-чі, папуга Гриша, ведмідь Балу, удав Каа.

Вихователь :

* Скільки звірів у нас ?

* На якому місці стоїть? (відповіді дітей)

Ці звірі як і ми люблять гратися в піжмурки. Давайте з ними і пограємося.

Ви заплющете очі, а хтось із звірів заховається.

Проводиться гра «Піжмурки»

Ці звірята ніколи не бачили весни і її запашних квіточок. А чому слоненятко не бачило весну? Відповіді дітей (тому що в джунглях завжди літо.)

 

*Діти, назвіть які весняні квіточки ви знаєте ? (відповіді дітей).

Діти, зробіть гарну клумбу. Візьміть по одрій квіточці. На кожній квіточці цифра. Я пропоную погратися в гру «назвіть сусідів» Я буду називати квіточку і цифру на ній, а сусіди цієї квітки повинні відгукнутися.

Вихователь:

Ось ми і потрапили на другу галявину, яка називається (діти читають «геометрична).

На цій галявині на нас чекає інтелектуальне кафе. Для того, щоб потрапити в нього нам потрібно оплатити вхід.

Сьогодні ця плата інтелектуальна. Кожен з вас повинен проявити знання про форму, колір, величину під час дидактичної гри «Відкрий замок».

Кожний із вас отримує набір замків (більший, менший, найменший) однакового кольору і набір відповідних геометричних форм однакового кольору, але різних за формою і розміром. Слухайте уважно!

Завдання: потрібно правильно співвідносити за кольором і розміром геометричну форму на замок. Тож не забувайте орієнтуватися на колір замка і отвору на ньому. Умова: виграє той, хто спритно і правильно справиться з поставленим завданням.

Молодці, ви вважаєте що справилися з завданням ? (так)

Оце і є плата за вхід. Ви отримали квиток. Підійдіть до столу замовлень. Щоб ви хотіли отримати в меню?

Відповіді дітей:(геометричний салат, фірмове тістечко, трьохшарове желе.) Діти_ виконують завдання з різних геометричних фігур.

Вихователь:

Які геометричні фігури використали в своїх блюдах ?

А тепер пропоную вам хвилинку самообслуговування (математичні цікавинки та таємниці, де кожен із вас повинен проявити математичні знання.

  1. Які бувають кути ? (гострі, прямі, тупі)
  2. Яка фігура має найменше кутів ? (трикутник)

А найбільше кутів? (многокутник)

  1. Які бувають лінії ? (криві, прямі, ламані)

Що за лінія , що має початок , а не має кінця ? (промінь)

  1. Які фігури не мають ні кутів, ні сторін ? (коло, овал)

Добре ми сьогодні попрацювали, відпочивали , але підійшов час залишати кафе.

Вихователь:

 

Нарешті галявина «відпочинь» Тож давайте відпочивати. Я буду показувати вам цифру, а ви виконувати дії відповідно цифр.

Скільки раз ногою тупнем (4)

Скільки раз руками хлопнем (5)

Ми присядем скільки раз (60 І нахилимось а цей час (7)

Ми підплигнем рівно стільки (8)

Ай да рахунок ! Гра і тільки.

Подуєм на плече,

І на друге будем дути,

Бо сонечко пече, а вітерця не чути.

Подуєм на животик

Мов трубочка стане ротик

Тепер подуєм на хмаринки

Піднімем вітер, і який

Насунулися чорні хмари

Пішов дрібненький дощик (кап, кап)

Ми сховалися під кущик.

 

Скоро сонце виглянуло. Ми знову рядком пішли по джунглям. Подорожуємо далі.

Ось ми і дісталися останьої зупинки “Розумників» Якщо це джунглі, то хто ці розумники? (розумні звірі)

Давайте поміркуємо, в чому проявляється їхній розум? (вони добувають собі їжу, добре полюють)

Вірно, вони хорошо орієнтуються в частинах доби. Тож давайте покажемо звірятам свої знання. Згодні?

Діти, отже ми з вами частинка того, серед чого живимо. Ми вже навчилися орієнтуватися в часі і просторі.

По чому можна визначити, яка частина доби? (по комахам, по рослинах, по сонцю)

Сонце сховалось? (вечір)

Сонце зійшло? (ранок)

Сонце стало серед неба? (день)

А тепер давйте наділимо людськими і казковими якостями кожну частинку доби.

Ким тепер стане ранок ? (ранок стане маленьким лісовичком)

Ким стане день:? (хлопцем красенем у золотій короні)

А вечір? (турботливим дідусем)

А ким стане ніч? (красунею чарівницею і старенькою бабусею)

Вихователь. А зараз використовуючи коротенькі образи-етюди розкажіть про: маленького лісовичка, дня-красеня, дідуся вечора, красуню чарівницю.

(діти описують кожну частину доби.)

Вихователь: пропоную погратися в гру «добери колір своєму дню»

Завдання: доберіть якийсь колір, щоб можна пошити вбрання вашому дневі, й поясніть, чому ви обрали саме цей колір.

(діти виконують завдання)

Молодці, гарно ви справилися з цим завданням.

Підсумок.

Мандрували, в джунглях побували

Хоча цікаво було там

Та пора додому нам.

На якій галявині вам найбільше сподобалось?

На яку галявину ви хотіли повернутися?

На якій галявині було найважче?

Пропоную вам домашнє завдання: вдома кожен з вас складе і зашифрує маршрут, по якому ми здійснимо наступну подорож.

 

 

26.05.2020

Заняття  з розвитку мовлення для різновікової групи «Зірочка»

«КОМАХИ»

Мета: уточнити та збагатити знання дітей про комах (спосіб життя, будову тіла тощо);формувати елементарну уяву про цілісність живої природи;розвивати логічне мислення;активізувати пам’ять і сприймання;викликати у малят цікавість до спостереження за комахами в природі;формувати позитивне ставлення до комах.

Хід заняття

Перегляд відео.

https://m.youtube.com/watch?v=BXToLHfbSyo

Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.

 

У пташнику є птаха

В мурашнику -…( мураха)

Ми знаємо : мурахи-

Це корисні …( комахи )

Коли зима настала ,

Мурашки міцно …(спали )

Весною ж – пробудились

І день від дня трудились.

Мурах завжди оберігай,

І шкоди їм не …(завдавай).

 

Ознайомитися із оповіданням В.Сухомлинського, обговорити його.

  • Хто заважав Соловейку? Чому?
  • Хто важливіший: Жук чи Соловейко?
  • Чи потрібні комахи, жуки?
  • Чи потрібні птахи?

 

 

Фізкультхвилинка

Н.Забіла „Метелик” (діти виконують рухи відповідно до тексту)

Я біжу, біжу по гаю.

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду,

І метелика знайду.

 Запропонувати дітям на прогулянці поспостерігати за комахами.

  • Чи можна садити в коробочку жука?
  • Ловити барвистого метелика , турбувати інших комах?
  • Чому не можна цього робити ? –
  • Як ви гадаєте , що відчувають комахи , які бачать , що людина хоче зловити й позбавити їх життя або свободи ?

 

Звукова культура.

Як робить муха? (З-з-з-з)

Комар? (Пи-и-и)

Жук? (Ж-ж-ж-ж)

Бабка крильцями? (Тр-р-р)

Підсумок

 

Мабуть , малята , ви вже зрозуміли , що чіпати мурах та завдавати їм шкоди не можна. У жодному разі не можна руйнувати житло цих крихітних істот, адже вони зводили його з такими зусиллями, доклали чимало праці. Краще подбати про спокій мурах, про те , щоб їх ніхто не потурбував.

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *