КОНСУЛЬТАТИВНИЙ ЦЕНТР “РАЗОМ З МАМОЮ”

 

                                                                                                     

                                                                           План роботи

консультативного центру «Разом з мамою» для батьків дітей раннього віку або осіб, які їх заміняють організованого на базі ДНЗ № 10 «Ялинка» на 2021-2022 навчальний рік

 

з/п Зміст заходів Термін Відповідальні
I. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА
1. Видати Наказ по ДНЗ щодо організації роботи консультативного центру «Разом з мамою» для батьків дітей раннього віку або осіб, які їх заміняють До 01.09.2021р. Директор (завідувач)
2. Призначити осіб, відповідальних за роботу консультативного центру «Разом з мамою» для батьків дітей раннього віку або осіб, які їх заміняють До 01.09.2021р Директор

(завідувач)

3. Затвердити графік роботи консультативного центру «Разом з мамою» для батьків дітей раннього віку або осіб, які їх заміняють До 01.09.2021р Директор

(завідувач)

4. Затвердити списки дітей охоплених консультативним центром «Разом з мамою» До 01.09.2021р Директор

(завідувач)

5.

 

 

 

 

Створити у мобільному додатку Вайбер та на сайті дошкільного закладу спільноту «Разом з мамою» для батьків дітей раннього віку або осіб, які їх заміняють

 

До 20.09.2021р.

 

 

 

 

 

Вихователь-методист

 

 

 

 

 

6. Проводити просвітницьку роботу з батьками в он-лайн режимі Протягом року

 

Вихователь-методист, фахівці ДНЗ
II. МЕТОДИЧНА РОБОТА
1. Підготовка методичних рекомендацій та порад для батьків з питань розвитку та виховання дітей раннього віку, що виховуються в умовах сім ї. Протягом року Вихователь-методист, фахівці ДНЗ
2. Проведення консультацій (за потреби) для фахівців з метою вдосконалення знань щодо особливостей роботи з дітьми раннього віку, що не відвідують дошкільний навчальний заклад Протягом року Вихователь-методист
3. Систематично поповнювати сторінку  «Консультативний центр «Разом з мамою» на сайті закладу цікавою, актуальною та психолого-педагогічною інформацією щодо розвитку, виховання та навчання дітей раннього віку Протягом року Вихователь-методист
III. РОБОТА З БАТЬКАМИ
1. Поради щодо дотримання вимог до одягу та взуття малюка Жовтень 2021р. Медична сестра старша
2. Емоційний розвиток дітей раннього віку Практичний психолог
3.

 

 

 

Фізичне виховання дітей раннього віку

 

 

Інструктор з фізичного виховання

 

4. Як навчитися малюка одягатися самостійно? Вихователь групи раннього віку
5. Режим харчування дитини вдома

 

Листопад 2021р. Медична сестра старша
6. Розвиваємо мовлення дітей раннього віку Вихователь-методист
7. Подружнім конфліктам СТОП! Поруч дитина!!! Практичний психолог
8. Виховне значення казок Вихователь групи раннього віку
9. Як зняти напруження дитини Грудень 2021р. Практичний психолог
10. Причини бронхіту в дитини Медична сестра старша
11. Колискова для маляти Вихователь групи раннього віку
12. Культура харчування з самого малку Вихователь-методист
13. Що робити, щоб допомогти дітям заснути: 5 способів Січень 2022р. Вихователь-методист
14. Будьте уважними! Педикульоз!!!

 

Медична сестра старша
15. В що пограти з дітьми взимку!? Інструктор з фізичного виховання
16. Художньо-естетичний розвиток дітей раннього віку Вихователь групи раннього віку
17. Профілактика ГРВІ Лютий 2022 р. Медична сестра старша
18. Традиційні забавлянки для найменших Вихователь групи раннього віку
19. Порадничок для більш легкого проходження адаптаційного періоду в ДНЗ Практичний психолог
20. Ранкова гімнастика для дітей раннього віку Інструктор з фізичного виховання
21. Сенсорний розвиток дитини вдома Березень 2022р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь групи раннього віку
22. Рекомендації щодо особливостей організації харчування дитини під час адаптації до умов дитячого садка Медична сестра старша
23. Дитина не хоче засинати?! Вихователь-методист
24.

 

 

 

Психолого-педагогічна характеристика дітей раннього віку

 

 

Практичний психолог

 

 

25. Що приготувати дитині на вечерю? Квітень 2021р. Медична сестра старша
26. Значення пальчикових ігор для розвитку дитини Вихователь групи раннього віку
27. Фізично розвиваємо дитину вдома за допомогою здоров’язберігаючих технологій Інструктор з фізичного виховання
28. Організовуємо дитяче свято з радістю Вихователь-методист
29. Психологічна атмосфера в родині Травень 2022р. Практичний психолог
30. Кількість та якість дитячих іграшок Вихователь-методист
31. Харчові отруєння Медична сестра старша
32. Загартовуємо малюків влітку Інструктор з фізичного виховання

 

Консультація “Виховне значення казок”

Виховна сила казоквідома людям з давніх часів, багато казок передавалися з вуст у вуста і давно отримали статус народних. Казки про правду і кривду, Івана-дурника, що перемагає ворогів кмітливістю, прекрасних і премудрих дівчат виступають свого роду чарівним дзеркалом реального світу. І власного, покище не відкритого внутрішнього світу дитини.

Слухаючи казку, малюк вчиться відрізняти правильні вчинки від неправильних, добрих персонажів від злих, бачить негативні наслідки поганої поведінки. Виховний ефект досягається без нотацій і моралей, дитина отримує новізнання про світ і про саму себе природно. Переконаність, що добро обов’язково перемагає, що можна завжди вирішити будь-яке завдання, залишаючисьчесною і доброю людиною, позначається на характер і дитини найпозитивнішим чином. Вона стає більш впевненою в собі, сміливішою і рішучішою, цінує друзів і допомагає оточуючим.

Як правильно читати казку

Дуже часто дорослі не замислюються над тим, чи правильно вони читають дітям казки, чи приносять вони їм користь.

Правила читання казок дітям:

  • Усі казки батьки повинні читати в спокійних умовах. Дитина має зручно розташуватися поряд у комфортній атмосфері.
  • Читати казку необхідно вдумливо, пояснюючи дитині незнайомі слова, обговорюючи основні моменти.
  • Важливо вислуховувати думки самої дитини про почуті події з казковими героями.
  • Не можна говорити дитині, що її судження неправильне, або засуджувати її позицію.
  • Не бажаночитати декілька казок відразу, тому що мораль кожної казки повина бути осмислена дитиною.

Казкова безпека

Як навчити дитину правил безпеки за допомогою казок?

Перші казки, які слухають малята, чомусь дуже схожі зі страшилками. Але це страшилки не для дітей, а для їх батьків. Саме батьки повинні стежити за дітьми, адже саме вони повністю відповідають за їхнє благополуччя, доки діти безпорадні. Отже, батькам необхідн опояснювати, що буде, якщо:

  • дитину покласти на край ліжка;
  • залишити без догляду;
  • дитина візьме заборонений предмет;
  • дитину залишити на вікні без догляду.

Казки застерігають батьків і попереджають про їхні наслідки. Якщо розглянути будь-яку казку, то можна знайти в ній багато корисних рекомендацій-нагадувань про техніку безпеки. Це нагадування більше стосуються дорослих.

Рекомендації для батьків

  1. У казках про великодушних, сильних і благородних персонажів головним героєм краще зробити вашу дитину. Називайте героя ім’ям малюка, щоб ваш син чи донька уявляли, що саме вони здійснюють ці хороші й добрі справи. Так ви закладете в дитині правильні думки про те, яким героєм вона може бути в житті.
  2. Казки, в яких герой спочатку постає перед нами “поганим” (жадібним, примхливим, егоїстичним), навпаки, не варто прив’язувати до вашоїд итини. Нехай у казціцього персонажа називають просто “схожим на тебе”, а його негативною якістю буде те, що вам дійсно не подобається в характері дитини. Це допоможе скорегувати дитячу поведінку, не осуджуючи і не соромлячи, адже в кінці історії персонаж обов’язково засвоїть урок і зміниться в кращу сторону.
  3. Те, як ви будете читати казку, має важливе значення для відносинмами і малюка. Ви сидите поряд, дитина чує ваш голос, притискається до вас, разом у вас одні і ті ж емоції – в такий момент встановлюються теплі, довірчі відносини. Жоден професійний оповідач чи актор не зможе замінити дитині близькості і уваги мами.
  4. В одній казці може розглядатися тільки один каприз або позитивна властивість характеру. Не можна перемогти всі недоліки одним махом – занадто складний сюжет не забезпечить корисного ефекту від казки.
  5. Сама по собі книжка з казками не повинна привертати зайвої уваги малюка. Ілюстрації професійних художників не дають можливості придумати свої образи, тому краще самостійно обговорити з дитиною зовнішність героїв або прстрій чарівного міста. Нехай малюк сам подумає який капелюх може бути у доброго чарівника або на чому пересувається хоробрий персонаж. Такі маленькі вправи чудово розвивають фантазію і любов до творчості.

Консультація “В що пограти дітям взимку” 

Гра-важливий засіб виховання дітей дошкільного віку. Ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду.

Також цінність гри полягає у тому, що вона викликає позитивні емоції, почуття задоволення, життєрадісність, активність, позитивно впливає на психічний та фізичний розвиток дошкільника.

Сніжки

Всі ми знаємо славнозвісні ігри  сніжки. Звичайно не варто вчити дітей метати сніжки один в одного, адже можливий дитячий травматизм. Але можна ігри в сніжки урізноманітнити. Ось варіанти гри:

«Влуч сніжкою у ціль». Намалюйте на снігу мішень і запропонуйте дітям метати сніжки в центр мішені. «Хто вище/ дальше кине сніжку?»

Ігри на снігу

Коли на майданчику є велика площа з недоторканним снігом, тоді є чудова можливість малювати паличками. Тут головне творчість,  фантазія.

Фотополювання на замаскованих снігових мешканців

Гуляючи з дітьми в парку, саду чи лісі, особливо коли на гілках багато снігу, обов’язково можна вгледіти снігових жителів, які замаскувалися під непримітні намети на гілках дерев та кущів.  Спробуйте їх відшукати.Ви побачите, що дитячій фантазії немає меж.

 

Граємо із формами для піску

За допомогою формочок для пісочниці можна побудувати красивий замок зі снігу чи башту, або якусь свою цікаву будівлю.

Ліплення сніговика

Можна зліпити мініатюрних сніговиків та прикрасити їх шарфом з невеликих кусочків тканини, гудзиками, шишками або жолудями, які ви заздалегідь підготували гуляючи восени в парку чи в лісі.

Снігові лабіринти

Снігові лабіринти можна знайти випадково або зробити їх разом з дітьми.

Слідопити

Це варіант чудової гри «Вгадай чиї сліди?» Діти можуть уявити себе слідопитами  і дослідити хто ж це ходив та залишив свої відбитки. Залежить від того, які форми є в наявності.

Катання на санчатах

Цю гру знають всі, і дорослі, і малі.

Консультація “Фізичне виховання дітей раннього віку”

Фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини в перші роки життя, тому що організовані фізкультурні заняття в яслах, дитячих садках та сім’ях покращують діяльність всіх фізіологічних функцій організму дитини, тим самим, підвищуючи стійкість дитини до захворювань. У зв’язку з цим у системі фізичного виховання дітей раннього віку здійснюється єдина мета – підготовка до життя, праці, оволодіння певним запасом рухових навичок та вмінь.

Формування у дітей раннього віку фізичних якостей, рухових навичок і вмінь тісно пов’язано з інтелектуальним і психічним розвитком дитини, з вихованням морально–вольових рис особистості, що також характерно основі всебічного фізичного виховання дітей

.• ранкова гімнастика;

  • фізкультхвилинки ;
  • заняття із загальної фізичної підготовки;
  • самостійні тренувальні заняття;
  • прогулянки;
  • процедури для загартування;

Основні завдання фізичного виховання, повинні здійснюватися в комплексі та взаємозв’язку з завданнями розумового, морального, трудового і етичного виховання.

Основними завданнями є:

  • Зміцнення і охорона здоров’я дитини, загартовування організму;
  • Досягнення повноцінного фізичного розвитку (статури, фізичної та розумової працездатності дитини);
  • Створення умов для рухової активності дітей.

Рухові навички полегшують зв’язок з навколишнім середовищем і сприймають її пізнання: дитина навчившись повзати, сама наближається до тих предметів, які її цікавлять, і знайомиться з ними. Правильне виконання фізичних вправ ефективно впливає на розвиток м’язів, зв’язок, суглобів кісткової системи.

У процесі фізичного виховання не менш важливо вирішувати широкі виховні завдання. Необхідно виробляти у дітей звичку до щоденних занять фізичними вправами, розвивати вміння самостійно займатися цими вправами в дитячому закладі і вдома, необхідно виховувати любов до занять спортом, інтерес до спорту.Оздоровчі, освітні та виховні завдання дуже тісно пов’язані між собою. Процес фізичного виховання дітей повинен будуватися, так щоб одночасно вирішувалися всі вище перераховані завдання.

 

Консультація “Ранкова гімнастика для дітей раннього віку”

Щоденне виконання ранкової гімнастики має велике значення з погляду оздоровлення. Більшість із Вас знають, як корисно впливає гімнастика на здоров’я дітей. Виконуючи вранці деякі легкі      комплекси вправ дитина отримує заряд бадьорості на цілий день.

Ці вправи покращують всі дії органів та їх систем, сприяють розвитку необхідних рухових навиків,  розвиває поглиблене дихання, посилює кровообіг,сприяє розвитку м’язів, розгальмуванню нервової системи після нічного сну та викликає позитивні емоції.

В холодну пору зарядку потрібно робити в приміщені, в теплу пору – краще на вулиці. Дитина повинна бути одягнена так, щободяг не заважав рухові. Триматись прямо, плечі держати прямо, вільно рухати руками, не опускати голову.

Використовуйте різні форми проведення ранкової гімнастики:

* традиційна форма з використанням загальнорозвиваючих вправ

*ігрового характеру (з 3-4 рухливі гри);

* з використанням елементів ритмічної гімнастики, танцювальних рухів.

Добираючи вправи для ранкової гімнастики, треба виходити з того, що вони повинні всебічно впливати на організм дитини. При цьому слід керуватися такими вимогами: вправи повинні бути простими й доступними для дітей, відповідати будові й функціям їхнього рухового апарата, не вимагати великої затрати нервової і м’язової енергії.

Вправимають бути різноманітними за видами рухів і охоплювати різні групи великих м’язів: плечового пояса ,спини, живота, ніг;

Дітям раннього віку в основному пропонують вправи, в яких вони імітують рухи тварин, птахів, машин тощо. Для урізноманітнення ранкової гімнастики корисно впроваджувати, починаючи з молодших груп, вправи з предметами: брязкальцями, прапорцями, стрічками, кубиками тощо, які сприяють правильному й цілеспрямованому виконанню рухів, а також підвищують інтерес до вправ.

* щоденно разом іздіть мивиконуйте ранкову гімнастику

* здійснюйте загартовуючи процедури; виходьте на прогулянки;

* залучайте дітей до виконання основних рухів – вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, рівновазі, вправах із м’ячем;

Консультація “Колискова для маляти”

«Котику сіренький…» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький, Котику біленький, Котку волохатий, Не ходи по хаті, Дитя буде спати, Котик воркотати, Ой на кота воркота, На дитину дрімота!

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Консультація «Традиційні забавлянки для найменших»

Як відомо, ранній вік маляти – це період найпотужнішого розумового, психічного та фізичного розвитку. Задля того, щоб стимулювати цей розвиток, активізувати пізнавальні процеси, розвивати емоційність дитини, пробуджувати інтерес до творчості народна педагогіка виробила універсальний засіб: забавлянки для найменших.

Зазвичай діти дуже легко засвоюють забавлянки і невдовзі здатні відтворювати їх самотужки, адже їх форма та зміст є максимально простими для сприймання, а текст має віршовану форму, що дає змогу зацікавити дитину та сприяти розвитку її музичних здібностей: інтонаційного та тембрового слуху, відчуття ритму, музичної пам’яті.

Традиційні українські забавлянки можна згрупувати за віковою спрямованістю:
– Для немовлят
– Для дітей, які почали сидіти або ходити
– Для дітей 3 – 5 років

Отже, спочатку дорослі співають забавлянку дитині, вона запам’ятовує послідовність рухів, мелодію, слова, а потім самостійно виконує її.

У цілому дітям властиве активне, дійове мислення. Їм легше щось зробити, аніж розповісти про зроблене. Приміром, просто згинаючи і розгинаючи пальці, або крутячи ручкою («качечка»), дитина по-перше, засвоює мовні та музичні інтонації, по-друге – розвиває гнучкість та точність рухів, дрібну моторику, яка є необхідною для розвитку сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, мовлення та музичних здібностей.

Граючись наприклад у «Сороку-ворону», дорослий масажує дитині кінчики пальців руки, збуджуючи нервові закінчення, пов’язані з корою головного мозку, вдосконалюючи сенсорні можливості дитини. У зв’язку з цим інтенсивно розвивається зорова, тактильна і кінестетична чутливість, фонематичний і музичний слух, здатність розрізняти різні шуми, голоси людей, звуки і тони музики. Дитина навчається сприймати ритмічний малюнок і супроводжувати його рухами, оволодіває майстерністю різноманітного музичного руху. Анологічними є і всім відомі забавлянки «Кую, кую ніжку», «Куй, куй, чобіток». Тут вже дорослий масажує дитині нервові закінчення стопи, водночас здійснюючи профілактику плоскостопості.

Особливо подобаються дітям забавлянки, які виконує дорослий одночасно з підкиданням дитини на нозі, ніби імітуючи їзду на конику, так звані чукикалки – забавлянки, початковими словами яких є «чук-чук», «чуки» тощо.

Забавлянки надзвичайно важливі не тільки для малюків, а і для дітей старшого віку. Якщо спонукати старшу дитину співати забавлянки малюку, то вона вчитиметься зацікавлювати свого маленького глядача і утримувати його увагу, вправлятиметься подавати інформацію інтерактивно. Відтак творчо розвиватимуться і слухач-глядач, і виконавець.

Діти, яких змалечку забавляють отримують надзвичайно потужний поштовх для розвитку. Окрім цього – це таке приємне, емоційне і психологічно необхідне спілкування дитини з дорослим, основане на тактильних відчуттях, яке викликає почуття любові, фізичного та душевного комфорту. Отже, пропонуємо вашій увазі тексти забалянок, як українські народні, так і сучасні авторські, які ви можете виконати та промузикувати разом з дітьми. Їх можна ритмічно промовляти, не використовуючи сталої мелодичної структури, а можна виконувати на прості мелодії як пісеньки, поєднуючи з мімікою, жестами та елементами гри. Це сприяє імпровізації та створенню різних мелодичних варіантів до одного музичного тексту.

«Ладусі»

Дорослий садить дитину на коліна, бере її ручки у свої і злегка сплескує долоньку об долоньку (старші дітки можуть виконувати самостійно за показом дорослого):
Ладусі, ладусі, лагідненьки ладусі,
Ручки маленьки плещуть потихеньку.
Дорослий тріпоче долоньками дитини, імітуючи крильця. Пальці рук дитини розслаблені:
Гулечки полетіли-полетіли-полетіли, на голівку сіли.

«Качечка»

На слова забавлянки дитина крутить ручкою, широко розчепирівши пальці:
Качечка летіла, хвостиком вертіла, хвостиком вертіла.

«Печу хлібчик»

Дитину садовлять на коліна, беруть за щічки і хитають:
Печу-печу хлібчик, діткам на обідчик,
Меншенькому менший, більшенькому більший.
Чукикають на колінах:
А паничам калачі, щоб сиділи на печі.
Високо підкидають: Шусть у піч! Шусть у піч!

«Наловив дід щук»

Дитину злегка підкидають на колінах та ритмічно примовляють:
Ой чук-чук-чук, наловив дід щук,
Баба рибку пече, сковорідка тече,
Баба діда за бороду:
Злегка трусять за плечі: « Купи, діду, сковороду!»

«Зайчик»

Дитину садять на коліна, легенько смикають за вушко в ритмі забавлянки, та приказують:
– Зайчику, зайчику, де ти бував?
– У млині, у млині (похлопують по колінцям)
– Що ти видав? (смикають за вушко)
– Міх муки, міх муки (похлопують по колінцям)
– Чом ти не брав? (смикають за вушко)
– Там були кравчики з золотими паличками (похлопують по колінцям)
Далі підкидають на колінах:
– Ледве я втік, через бабин тік, тай через колоду:
На кінець розставляють коліна і дитина ніби провалюється між них:
– Шубовсть у воду!

«Кую ножку»

Постукують дитині кулачком по стопі і приказують:
Кую, кую ножку, поїду в дорожку.
Там ніжкам ночувать, треба коника кувать.
Дай, бабусю, молотка, підкуємо чобітка,
Не подаси молотка, не підкую чобітка.

«Сонечко і хмарки»

Дитина стискає пальчики у кулачки – це хмарки,і ритмічно ударяє кулачками:
Хмарки налетіли, сонечко закрили,грім і блискавиця, страшно подивитись (ховає обличчя за долоньками)
Вітерець повіяв (дує на пальчики),
Хмароньки розсіяв (розводить ручки, відкриваючи обличчя)
Сонечко проснулось (з’єднує долоні, а пальчики випростовує, як промінчики у сонця),
Діткам усміхнулось (тримаючись за щічки хитає голівкою і усміхається)

«Ліхтарі»

Дитина стискає пальці в кулачки, а потім різко випростовує: так мерехтять ліхтарики.
Вже стемніло на дворі, засвітились ліхтарі,
Хай ліхтарики горять, будуть діточки гулять.

Консультація “Художньо-естетичний розвиток дітей раннього віку”

Ранній вік – це особливий, не схожий на жодний інший етап розвитку людини, що характеризується великими потенційними психофізичними можливостями. Розвиток психіки дитини, формування її особистості можливе лише в процесі активної діяльності, через яку відбувається пізнання навколишнього світу, набуття власного практичного досвіду. Практична діяльність дитини має особливе значення для її естетичного розвитку. Особливо значущим видом естетичної діяльності є художня.

Діти з раннього віку тягнуться до малюнка, співу, віршів, залюбки включаючись у ці заняття.

Художній діяльності притаманний як практичний, так і продуктивний характер. Через неї на емоційно-чуттєвій основі дитина раннього віку пізнає навколишній світ. Вона ставить дитину в ситуацію активних дій, посильної самостійності, спонукає до цілеспрямованості, позитивної емоції, сприяє формуванню мотивів і потреби пізнання.

Образотворча діяльність стимулює розвиток зору, тактильного сприймання, слуху, дрібної моторики руки, виробляє точність та узгодженість рухів. Для трирічних дітей образотворча діяльність – джерело духовного розвитку, естетичних емоцій та пізнання світу. Максимальне використання її ресурсів допоможе забезпечити своєчасний, повноцінний та гармонійний розвиток малюка.

Особливо цінними для естетичного розвитку дітей є заняття, присвячені співам, малюванню, ліпленню. У процесі цих занять найбільш повно, цілеспрямовано та систематично вирішуються завдання естетичного розвитку дитини, формується сприйнятливість до прекрасного. Співаючи, малюючи, ліплячи, дитина не тільки розучує твори, засвоює техніку виконання, набуває знань і практичних умінь – у неї розвиваються художні здібності.

Характерною особливістю найпростіших форм художньої діяльності у цьому віковому періоді є прагнення дитини до об’єднання різних видів мистецтва: малювання, імпровізації на дитячих музичних інструментах, наспівування, ліплення, викладання.

Методика проведення інтегрованих занять із художньо-естетичного розвитку має свої особливості, цікава за змістом і активно використовується для реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти.

Малюки дуже полюбляють експериментувати із зображувальними матеріалами, вмочувати у фарбу пальчик, долоньку, листочок та залишати ними слід на папері, ліпити не лише з глини чи пластиліну, а й з тіста. Заняття з цими матеріалами надзвичайно цікавлять дітей, бо дають можливість фантазувати та творити.