ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. АПЛІКАЦІЯ.
1. Аплікація в молодшій групі дитячого саду.
Ваш малюк ходить до дитячого садка у молодшу групу. Звичайно, Ви розумієте, як складно вихователю донести до кожного вихованця всі тонкощі навчання аплікації. Хоча робота і проводиться за підгрупами, і вихователь обов’язково заздалегідь готує для кожного індивідуально всі необхідні деталі, але врахувати індивідуальні особливості розвитку не завжди виходить з-за необхідності дотримуватися режимні моменти в організації дня. Тому додаткові заняття вдома, тільки допоможуть Вашому малюкові швидше зрозуміти всі тонкощі навчання і закріпити отримані в дитячому садку навички.
Вам необхідно просто зрозуміти послідовність навчання аплікації і тільки закріплювати отримані навички.
Отже, в цьому віці вчать:
- визначати зовнішні прикмети елементів виробу, які вже приготував вихователь;
- виділять особливості їх розміщення в просторі і складати цілу композицію.
Тобто уся робота побудована за принципом мозаїки. Головна увага звертається на виразні можливості цього виду образотворчого мистецтва і виховання інтересу до нього. Діти тільки прикладають готові деталі.
Їм пропонується виконати яскраві елементи орнаменту на різних площинах: в квадраті, крузі, на прямокутнику. Дітям пояснюють симетрію, ритм повторів і чергувань.
У другій молодшій групі дітей знайомлять з технікою наклеювання, учать користуватися серветкою, клеєм, пензликом. Для цього поступово збільшується кількість елементів в декоративній композиції до п’яти, міняються місця розташування – в центрі, ліворуч, справа, вгорі, внизу. Тепер в роботі з’являється декілька предметів: фрукти, овочі, квіти, будинок, кукла-неваляшка, сніговик.
2. Аплікація у середній групі дитячого садка.
У цьому віці діти освоюють техніку вирізування.
Найперші вправи учать виконувати рух ножицями по прямій пунктирній лінії або до точки у кінці. Далі робота ускладнюється: вчаться вирізувати криві лінії.
Одночасно показують прийом складання аркуша паперу навпіл і вирізування цілого предмета з симетричними формами.Так вирізуються дерева, листя, квіти.
Для того, щоб кожна дитина не втратила інтерес до аплікації, вихователь ще заздалегідь готує складніші для них елементи композиції.
Наприклад, серединку ромашки готує вихователь, а пелюстки виконують діти; силует будівлі – вихователь, вікна – діти.
3. Аплікації в старшій групі дитячого саду.
З 5 років діти в дитячому саду вже самостійно виконують різні види аплікації. Це може бути площинна: декоративна, предметна або сюжетна. Для їх виконання кожен сам визначає який спосіб зображення йому більше подобається: набірною або силуетний..
З об’ємною аплікацією дітей знайомлять на прикінці навчання в дитячому саду. При цьому уся робота проводиться ще за допомогою дорослого.Із-за складності роботи, заздалегідь готується фон.
Можливо, навіть виконання роботи ділиться на два зайняття: на першому виконується основна частина роботи, а на другому – усе декоративне оформлення.
Випускник дитячого саду повинен уміти виконувати повний цикл операцій, пов’язаних з аплікацією : розуміти зміст завдання, уміти вибрати необхідний матеріал, визначити, якими прийомами необхідно виконати окремі елементи, зробити первинний ескіз роботи.
Безперечно, найважливіше для вихователя при виконанні аплікації – це постійно стимулювати і підтримувати кожну дитину, створювати усі умови, щоб він отримав задоволення і естетичну насолоду від результату. Для цього в дитячому саду организовуются виставки дитячих робіт, створюються вітальні листівки, різні сувеніри.
Вам необхідно тільки допомогти вихователям і підтримати бажання своєї дитини створювати оригінальні і естетичні роботи, використовуючи різні види аплікації! Послідовно формуйте його здібності, уміння і навички! Пам’ятайте: краса – врятує світ!