У будь-якому дитячому садочку насамперед дбають про те, щоб діти росли здоровими , веселими та бадьорими. Наш дошкільний навчальний заклад не є винятком.
Літо – найкраща пора, щоб розпочати рішучі дії задля зміцнення здоров’я дитини. Діти та дорослі повинні розуміти цінність власного життя та здоров’я.
Оздоровлення дітей в літній період – складова частина роботи дошкільного закладу зі зміцнення та збереження фізичного та психічного здоров’я дітей.
Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей, а саме:
Максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
Відповідну вікові тривалість сну та інших видів відпочинку;
Достатню рухову активність.
Цієї чудової пори неможливо сидіти в чотирьох стінах. Дитина прагне повітря, сонця, прохолоди, води, що освіжає в спеку. Їй хочеться якомога більше гуляти серед чудової природи й активно рухатися – бігати, стрибати, лазити. Влітку , власне, і починається знайомство дітей із землею, повітрям і водою. Вся навчальна робота цієї благодатної пори року проводиться з хлопчиками та дівчатками надворі. Батьки можуть дозволяти дітям ранкові пробіжки босоніж по травичці та веселе обливання водою – найкращий початок дня.
Теплої пори року одяг дитини має бут легкий і зручний. Найліпше з натуральних тканин, бо синтетичні тканини можуть викликати подразнення шкіри і , навіть, алергію. Панамка, кепка – обов’язковий атрибут літа. Найкраще мати головний убор з козирком, щоб сонце не сліпило очі.
Взуття має бути легке, в якому зручно бігати та стрибати. Найліпше – це сандалики, що мають упор для пальців і добре фіксуються на нозі ремінцем. Закриті туфлі на гумовій підошві, а тим паче кросівки з штучної шкіри, парять ноги, що для дитини дуже шкідливо ( в неї , навіть, може розвинутися ревматизм). «Шльопки» легко спадають з ніг, а якщо маля дуже рухливе, можуть стати причиною вивиху.
Пам’ятайте: на сонці дитині спершу можна перебувати 5 хвилин ( поступово тривалість перебування на сонці доводять до 15 хвилин). Найкраще малюкам засмагати у напівзатінку, що його створюють листя дерев та кущів.
Купатись з дитиною можна , коли температура води перевищить +20 С. Стежте , щоб дитя не пере охололо.
Особлива увага в літній період приділяється і харчуванню дітей. Збагачується раціон дітей за рахунок свіжих овочів, фрукті, зелені.
Літній період особливо сприятливий для початку загартування дитячого організму , як у повсякденному житті, так і спеціально організованого ( повітряні, сонячні ванни, водні процедури, дозований біг, ходіння босоніж тощо). Повітряні ванни приймаються при температурі повітря + 21 С до + 15 С до 30 хвилин влітку. Коли дуже тепло діти можуть бавитися весь день у самих трусиках та легеньких маєчках. Завдяки сонячним променям від під шкірою відкладається вітамін «Д», що оберігає малюків від хвороб.
Водні процедури ( обливання, купання) очищують шкіру від бруду, поліпшують кровообіг у судинах.
Повітря лісів , садів або міських парків насичене особливими речовинами – фітонцидами, що збагачують кров киснем.
Сонце, повітря, вода – то все надійні засоби , котрі, як-то кажуть : «завжди під рукою».
В процесі загартування ними підвищується стійкість дитячого організму до змін у навколишньому середовищі, тренується реакція на перепади температури.
Загартування поліпшує обмін речовин, благотворно позначається на роботі дихальної, серцево – судинної систем, підвищує м’язів тонус. Крім того, воно підвищує провідність у нервових клітинах, що , в свою чергу, сприяє поліпшенню умов для розвитку мислення.
Оздоровлений та загартований організм легше переносить фізичні і розумові навантаження.
26.05.2023
Консультація для батьків Фізкультурно-оздоровча робота вдома
Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:
Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.
Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку.
Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.
Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів – вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м’ячем.
Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.
Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.
Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах, грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м’ячем, стрибайте через скакалку тощо.
Плавайте та грайте разом на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ – це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.
Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами, зокрема у весняну пору року. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти.
Беріть участь разом з дитиною у святах, розвагах, Днях здоров’я, які проводять у дитячому садку.
Відвідуйте батьківські збори, конференції, лекції з питань фізичного виховання дітей, організовані педагогами дошкільного навчального закладу. Дотримуйтеся наданих під час цих заходів рекомендацій.
«ЯК ЗБЕРЕГТИ СВОЄ ЗДОРОВ’Я»
Шановні батьки не забувайте, що ключ до успіху в зміцненні і збереженні здоров,я вашої дитини – в розумному фізичному, інтелектуально-особистісному розвитку.
Якщо ви, батьки зараз приділите достатньо уваги здоров’ю своєї дитини, то в майбутньому він обов,язково оцінить вашу турботу і увагу про нього, він назавжди буде вам вдячний за найважливіший подарунок у житті кожної людини–здоров’я…
Оздоровлення малюка має включати в себе різні компоненти, сукупність яких можна назвати як «здоровий спосіб життя» дитини. Здоров’я дитини забезпечується за допомогою організації здорового способу життя, компо-нентами якого є:
Ось ці всі компоненти потрібно внести в життя дитини, щоб зберегти і зміц-нити здоров’я малюка. Раціональна організація рухової активності – важлива умова для росту і розвитку дитячого організму, адже чим активніше пра-цюють м,язи, тим більш життєздатний чоловік. Навантажуючи м’язову си-стему ми не тільки виховуємо дитину сильним і спритним, а й розвиваємо його внутрішні органи, серце, легені, таким чином напружена робота ске-летно-м,язової система веде до вдосконалення всіх органів і систем, робить організм дитини особливо міцним, а головне здоровим.
Приділіть увагу психічному здоров’ю – адже щаслива той дитина, якій ком-фортно і затишно.
Режим дня дитини, повинен бути стабільним, гнучким і динамічним, пови-нен передбачати різноманітну діяльність дитини з урахуванням стану здо-ров’я дітей та вікових особливостей. Батьки та педагоги ми не повинні забу-вати, що потрібно створювати такі умови, які б задовольняли дитячу цікавість. У дітей має бути насичене різними подіями життя! І тоді вашому малюкові часу хворіти просто не буде …
Турбота про розвиток і здоров,я дитини починається з організації здорового способу життя, як у сім,ї, так і в дитячому саду. Адже здорова дитина сьогодні – наше успішне завтра.
18.05.2023
Організація фізичного розвитку дітей
* створення необхідних матеріально-технічних умов для занять фізкультурою вдома;
* контроль і сприяння дотриманню дітьми розпорядку дня, правил особистої гігієни, загартування, виконання ранкової гімнастики;
* особиста участь в змаганнях сімейних команд, днях здоров’я, спортивно-художніх вечорах, іграх, розвагах, прогулянках;
* організація змагань та ігор на дитячих майданчиках за місцем проживання.
Обов’язки батьків:
* визнати,що первинна відповідальність за добробут і фізичний розвиток лежить на батьках;
* вчити дітей особистим прикладом берегти своє здоров’я та працювати над удосконаленням свого фізичного розвитку;
* заохочувати дитину до систематичних занять фізичними вправами і поважати тих, хто дотримується здорового способу життя;
* знати і розуміти обов’язки та права дитини на заняттях із фізкультури;
* ознайомитися з навчальною програмою з фізкультури;
* дбати, щоб дитина була доглянута й охайна на заняттях з фізкультури та заохочувати до цього самих дітей;
* заохочувати дитину розвивати відповідні стандарти етикету і поведінки в побуті та на заняттях з фізкультури;
* володіти інформацією про стан та вади фізичного розвитку дитини та не перешкоджати роботі щодо їхнього усунення.
10.05.2003
Консультація для батьків «Фізичне виховання дітей в сім’ї»
Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, a й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати. У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми роботи – від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту). Можна рекомендувати такі форми роботи з фізичної культури:
ранкова гігієнічна гімнастика;
ранкова спеціалізована гімнастика;
фізкультхвилинки;
заняття із загальної фізичної підготовки;
самостійні тренувальні заняття;
участь у змаганнях;
прогулянки (лижні, велосипедні, піші);
процедури для загартування;
туризм;
рухливі і спортивні ігри.
Дуже важливо займатися фізичною культурою з дітьми від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти заняття. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з
татом – все це допоможе досягти значних успіхів у фізичній культурі. Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять, перш за все, потрібно дотримуватися принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, які стануть для неї необхідними. Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки, то тривалість заняття доречно зменшити). Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хв. Протягом дня дитина повинна до і після сну побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-ти хвилинне фізкультурне заняття, виконавши вправи для великих м’язових груп.
Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять. У цей період є час для опанування акробатичними вправами, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до 6 років – 20-30 хвилин, а з 6-7-річними – до 40 хвилин. Після вечері займатися з дітьми фізичними вправами не рекомендується. Після їжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою (в будь-який час доби). І окрім того, після фізичних вправ діти важко засинають. Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою? Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволення виконує нові завдання. Рідні повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитися далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи. Якщо у дитини немає бажання займатися, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб у подальшому створювати більш сприятливі умови. Чим і як займатись? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв’язку з цим вони поділяються на п’ять основних груп. До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку. До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості
реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час
виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо). Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками. До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелітання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики, перелізти через ліжко). У цих вправах важливою є не точність виконання, а швидкість пристосування до незвичних умов.
П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом
віршів, пісень і музики. Правила безпеки, яких потрібно дотримуватися, виховуючи у дитини сміливість:
1. Піднімаючи дитину, ніколи не тримайте її за зап’ястя – тільки за передпліччя. Найбільш безпечно підтримувати дитину за стегна. Під час виконання акробатичних вправ дорослий повинен оберігати хребет малюка від надмірного згинання, а голову – від невдалого
повороту або удару. Усі захвати повинні ґрунтуватися на досконалішому знанні можливостей Вашої дитини.
2. Нову вправу малюк повинен засвоювати в повільному темпі за постійної допомоги дорослого. Тоді з’явиться відчуття впевненості в руках. Темп виконання вправи прискорюють поступово, так само поступово дитину привчають до самостійного виконання. Проте постійно підстраховуйте дитину, будьте готові, за потреби, швидко підхопити її.
3. Вчіть малюка бути уважним на заняттях, щоб він самостійно піклувався про власну безпеку. Складні вправи і стрибки доцільно виконувати тільки на м’якій підстилці (килимку, траві).
4. У ранньому віці не можна довго утримувати складні пози (нахил, тримання рук вгорі, групування), через 1-2 с дитина має повернутися у вихідне положення. Краще кілька раз повторити вправу.
5. Тривалий вис на руках у дошкільному віці є небезпечним, тому що надмірно навантажує суглоби й увесь плечовий пояс. Краще виконувати неповне висіння – дитина легко спирається на ступні чи коліна. Із тих же міркувань не потрібно спонукати дитину розгойдуватися у висінні (наприклад, на кільцях).
6. Не дозволяйте малюкові вилазити по драбині вище того рівня, на якому Ви зможете його дістати. Лише після засвоєння лазіння (наприклад, по похилій драбині), можна дозволити дитині старше 3-х років самостійно вилазити вище.
7. Ніколи не використовуйте для змагань вправи, які можуть спричинити травми. Такі рухи дитина повинна виконувати повільно й зосереджено, не послаблюючи уваги.
8. Уникайте вправ, під час виконання яких дитина дуже вигинається в попереку, адже більшість дітей потребує виправлення цієї частини хребта.
Шановні батьки! Якщо Ви систематично будете займатися з своїм малюком фізкультурою, то це буде доброю запорукою того, що син чи дочка зростатимуть здоровими, спритними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть.
2.05.2023
Консультація для батьків “Фізичні вправи та здоров’я малят”
Фізичні вправи та здоров’я малят.
Фізичні вправи насамперед необхідні для поліпшення здоров’я. Наприклад, загально визнано важливе значення їх у попередженні відхилень у фізичному розвитку та анатомо-фізіологічних порушень опорно-рухового апарату людини, велика роль у виявленні неспецифічних захворювань дихальної системи, порушення обміну речовин, розладів травлення тощо.
Вони сприяють формуванню дитячого організму, попередженню порушень постави та деформації хребта. У численних дослідженнях у нас та за кордоном встановлено, що діти, які займаються спортом, значно менше хворіють на ангіну, легеневі хвороби, ревматизм, інфекції неспецифічні, артрити тощо, ніж діти, які ним не займаються.
Основним методом застосування фізичної культури є ранкова гігієнічна гімнастика. У зв’язку з цим з кожним роком зростає її роль та значення. Комплекси ранкової гімнастики впливають на окремі частини тіла та на весь організм, тому вони включають вправи для рук, ніг, шиї, тулуба: розвивають силу, швидкість, витривалість, гнучкість, координацію рухів.
Гімнастичні вправи для загального розвитку, у тому числі із предметами (палицею, скакалкою, гантелями, м’ячами тощо), є ефективним засобом зміцнення або утримання функції опорно-рухового апарату і поліпшення постави, збільшення рухомості суглобів. Вони сприятливо впливають на нервову систему, тонізують організм, створюють позитивний емоційний фон, попереджують захворювання. На такій профілактиці треба вчитися. Отже, регулярні заняття ранковою гімнастикою, безперечно корисні, але це нелегка справа, до якої слід серйозно поставитися і психологічно підготуватися.
ПОРАДИ БАТЬКАМ:
·Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;
·Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;
·Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання…
·Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;
·Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.
27.04.2023
«Виховуємо здорову дитину»
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
Сьогодні батьків та дітей перш за все цікавить питання, як саме укріпити здоров’я дітей. Ми всі добре знаємо, що здоров’я кожної людини повинно бути суто особистою справою. Медицина безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть що людина – коваль свого щастя, а значить вона повинна бути і ковалем свого здоров’я. тому в дитини з дня її народження потрібно формувати навички до дбайливого ставлення до свого здоров’я.
Останнім часом спостерігається зниження числа абсолютно здорових дітей у 5 разів це становить 10 відсотків здорових людей від загальної кількості. Більш ніж у 70 відсотків дітей є функціональні відхилення, у 50 відсотків є хронічні захворювання. Кожна третя дитина має зниження гостроти зору.
У зв’язку з цим останнім часом головним напрямком педагогічного процесу є оздоровлення дітей.
Турбота про щастя і здоров’я фізичне і психічне, закладається саме в дитинстві .
Здоров’я дитини, формування характеру, виховання в нього корисних навичок та вмінь – найважливіші завдання, які стоять перед педагогами .
Щоб ця робота мала успіх, батьки повинні стати не тільки спостерігачами , але й безпосередніми учасниками. Дошкільний заклад забезпечує кваліфіковану роботу про зміцнення і збереження фізичного здоров’я дітей.
Зараз я хочу познайомити з основними напрямами фізкультурно – оздоровчої роботи яка направлена на оздоровлення дітей, сприяє опірності організму вірусним інфекціям, запобігає виникненню гострих захворювань.
1. Організація рухової активності.
Перше місце в руховому режимі дітей належить фізкультурно – оздоровчим заняттям. До них відносяться загальновідомі форми рухової активності : ранкова гімнастика, рухливі ігри фізичні вправи під час прогулянок, фізкультхвилинки на заняттях із розумовим навантаженням і фізкультурні паузи між заняттями. Друге місце у руховому режимі дітей посідають навчальні заняття з фізичної культури як основна форма навчання рухових навичок і розвитку оптимальної рухової активності. Третє місце приділяється самостійній руховій активності що виникає з ініціативи дітей.
2. Загартовування.
Загартовування водою:
– Умивання прохолодною водою обличчя, рук до ліктя.
– Обливання ніг.
Рекомендується взимку після денного сну, в теплі пори року – перед денним сном . Температура води від +20 до+18. При обливані водою контрастних температур початкова температура +36 кінцева + 25.Супутні заходи: поступування ногами , згинання і розгинання пальців .
– Вологе обтирання тіла рукавичкою або рушником .
– Для дітей від трьох років і більше проводиться щодня після ранкової гімнастики або денного сну .Тривалість – 1 хвилина . Температура води від + 34 до 23.Супутні заходи різноманітні рухи руками, повороти, нахили тулуба .Обливання тіла. Бажано після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість 15-35 секунд. Температура + 35. Вдома гігієнічний душ (2 рази на тиждень по 1 хвилині для дітей від 4 до 7 років температура води взимку з +34 довести до +28.
Загартування повітрям:
– Провітрювання кімнат здійснюється через 1,5-2 години, холодної пори року впродовж 15-20 хвилин. Теплої пори року діти навчаються , Граються при відчинених фрамугах, температура в приміщені +15 – +20.
– Прогулянка на свіжому повітрі. Оптимально тричі на день.
– Супутні заходи: ігри, праця у природі, самостійна рухова діяльність, колективне виховання загально розвивальних вправ .
3. Щоденне проведення точкового масажу.
4. Проведення фітотерапії
Вітамінні процедури з використанням цілющих трав, оздоровлювальних напоїв чаїв із шипшини, м’яти горобини ,фітотерапія під час денного сну.
5. Правильний режим дня і раціональне харчування дитини.
6. Виховання інтересу до активної рухової діяльності та формування потреби в систематичних занять фізкультурою.
21.04.2023
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
Як організувати заняття фізкультурою вдома.
Дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами – від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту). Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї: ранкова гімнастика (до 5-10 хв); фізкультхвилинка (1-2 хв); заняття із загальної фізичної підготовки (від 10 до 30 хв залежно від віку); самостійні тренувальні заняття; участь у змаганнях; прогулянки (лижні, велосипедні, пішки); загартовувальні процедури (сонцем, повітрям, водою); нетрадиційні методи оздоровлення (ходіння босоніж по підлозі, росяній траві, піску, гальці, воді, глині, болоті, камінчиках); різні види самомасажу рук та ніг, крапковий самомасаж обличчя тощо; туризм; рухливі і спортивні ігри. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом і мамою – все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях. Приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять. Тривалість домашнього заняття з фізкультури може бути різною – залежно від віку дитини, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (від 10-15 хв до 25-30 хв щоденно). Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-ти хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп. Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. Після вечері займатися із дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою? Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови. Та найкращим для дитини є приклад батьків, які щоденно займаються ранковою гімнастикою та заняттями фізкультурою і спортом.
17.04.2023
14.04.2023
6.04.2023
Консультація для батьків: «Виховуємо здорову дитину разом!»
Фізичні вправи насамперед необхідні для поліпшення здоров’я. Наприклад, загально визнано важливе значення їх у попередженні відхилень у фізичному розвитку та анатомо-фізіологічних порушень опорно-рухового апарату людини, велика роль у виявленні неспецифічних захворювань дихальної системи, порушення обміну речовин, розладів травлення тощо.
Вони сприяють формуванню дитячого організму, попередженню порушень постави та деформації хребта. У численних дослідженнях у нас та за кордоном встановлено, що діти, які займаються спортом, значно менше хворіють на ангіну, легеневі хвороби, ревматизм, інфекції неспецифічні, артрити тощо, ніж діти, які ним не займаються.
Основним методом застосування фізичної культури є ранкова гігієнічна гімнастика. У зв’язку з цим з кожним роком зростає її роль та значення. Комплекси ранкової гімнастики впливають на окремі частини тіла та на весь організм, ому вони включають вправи для рук, ніг, шиї, тулуба: розвивають силу, швидкість, витривалість, гнучкість, координацію рухів.
Гімнастичні вправи для загального розвитку, у тому числі із предметами (палицею, скакалкою, гантелями, м’ячами тощо), є ефективним засобом зміцнення або утримання функції опорно-рухового апарату і поліпшення постави, збільшення рухомості суглобів. Вони сприятливо впливають на нервову систему, тонізують організм, створюють позитивний емоційний фон, попереджують захворювання. На такій профілактиці треба вчитися. Отже, регулярні заняття ранковою гімнастикою, безперечно корисні, але це нелегка справа, до якої слід серйозно поставитися і психологічно підготуватися.
Таким чином, у проблемі «ранкова гігієнічна гімнастика сучасної людини» багато взаємозв’язаних впливових факторів. І їх потрібно враховувати як в організації, так і в методиці проведення такого важливого оздоровчого заходу.
У нашому садочку ми використовуємо всі форми фізичної роботи:
– ранкова гімнастика;
– фізкультурні заняття
– спортивні розваги та свята;
– рухливі та спортивні ігри;
– прогулянки;
– фізкультурне дозвілля;
– організація самостійної рухової діяльності дітей;
– туризм та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.
Фізкультурно-оздоровча робота в нашому дошкільному навчальному закладі здійснюється під безпосереднім керівництвом інструктора з фізичної культури й проводиться з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей.
Повноцінному розв’язанню оздоровчих, освітніх та виховних завдань сприяє комплексне використання як традиційних так, і нетрадиційних організаційних форм, методів фізичного виховання. Основою системи фізичного виховання в ДНЗ залишається руховий режим, а ефективною формою його є фізкультурні заняття.
Цікаво та творчо проводяться фізкультурні свята, розваги, Дні здоров’я, під час яких дошкільники, педагоги, батьки спільно зміцнюють своє здоров’я, розуміють його цінність, вчаться здоровому способу життя, весело змагаються та перемагають.
З метою впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій у нашому садочку педагоги використовують нетрадиційні фізкультурно-оздоровчі заходи: музикотерапію, кольоротерапія, дихальну терапію, пальчикову гімнастику, гімнастику для очей, релаксацію, психогімнастику, аеробіку, стретчинг, вправи на фітболах та степ платформах.
В нашому дошкільному навчальному закладі облаштований фізкультурний зал, в якому достатньо спортивного обладнання та інвентарю, нетрадиційного обладнання, виготовленого власними руками .
Провідною формою роботи з фізичного виховання дітей є пізнавально-розвивальна діяльність фізичного розвитку, яка проводиться згідно з вимогами Базового компонента і Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
Практичну роботу з використанням сучасних технологій оздоровлення дітей в процесі різних форм фізичного виховання розпочинаю з визначення структури пізнавально-розвивальної діяльності фізичного розвитку, її змісту та завдань, що мають реалізовуватися в кожній з них. Аналізую роль кожної оздоровчої технології, її вплив на організм дітей, її доцільність та необхідність. Також звертаю увагу на необхідність використання обраної технології в тій чи іншій частині діяльності, до чи після конкретних рухів, а потім планую в комплексі. Наприклад, до вступної частини, коли виконується ходьба, біг, доцільно включити коригувальну гімнастику для профілактики плоскостопості та елементи танців у комплексі з ходьбою й бігом.
Дуже корисним і цікавим дітям є виконання знайомих вправ під музичний супровід. Це сприяє підвищенню емоційного настрою дітей. А після виконання вправ доцільно зробити масаж стопів ніг, рук, грудей маленькими м’ячами та ін..
Для рухливих ігор доцільно використовувати яскраві іграшки, атрибути, природній матеріал, а після ігор виконати самомасаж цією атрибутикою. Під кінець фізичної діяльності застосовую вправи на розслаблення, з елементами психогімнастики.
Таким чином, особистісно-орієнтований підхід до процесу оздоровлення сприяє створенню сприятливих соціально-психологічних та педагогічних умов для фізичного й інтелектуального розвитку дітей.
Поради батькам від інструктора з фізкультури: Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:
Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;
Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;
Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання…
Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;
Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;
Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.
Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог
Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.
Плавайте та грайте разом на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ – це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.
30.03.2023
26.03.2023
Консультація ” Гармонійна співпраця з фізичного виховання в дитячому садку та сім’ї”
Дуже часто родинне виховання й виховання у дошкільних закладах існують як дві окремі ланки: вдома інколи дитина дістає одні настанови, зразки поведінки, у дитячому садку – інші. Батьки хочуть бачити своїх дітей здоровими. Однак не всі розуміють і знають, як це зробити. Переконані, що тільки єдність вимог здорового способу життя в родині і в дитячому садку сприятиме формуванню у дитини свідомого ставлення до свого здоров’я.
Приклад батьків – кращий метод переконання дітей у користі фізичної культури. Якщо дорослі (батько, мати, старші брати та сестри, дідусь) виконують ранкову гімнастику, показуючи дитині, як правильно робити загально розвиваючі вправи, здійснюючи при цьому загартовуючі процедури, то це краще будь-яких балачок про значення її для зміцнення здоров’я. Дитина переконується в її користі, тому що бачить, що гімнастикою займаються рідні їй люди, яких вона любить.
Фізичні лінощі дорослих, просиджування годинами біля телевізора, звичка до побутового комфорту, міського транспорту, боязкість простуд – все це, як вірус, передається дітям. А потім батьки запитують, чому син або донька такі мляві, бліді, непристосовані до фізичних вправ та навантажень, чому в них часто болить голова, погана постава та ін. Аналіз причин, які призвели до такого стану, свідчить, що діти не завжди бачать у своїх батьках зразок, гідний для наслідування культури фізичної. Серйозний підхід до організації фізичного виховання дитини в сім’ї дозволяє сформувати у неї звичку та потребу до систематичних занять фізичними вправами. Відсутність цієї потреби у людини слід розглядати як значний недолік у її вихованні.
Фізичні вправи в сім’ї з дітьми 2-6 років проводяться у певній системі. Вранці, після підйому, дитина виконує ранкову гімнастику. Вона складається з 4-8 загальнорозвиваючих вправ, які повторюються 6-12 разів (стрибки 12-24 рази) залежно від віку Дітей.
У теплий період року (весною та влітку) ранкову гімнастику корисно проводити на свіжому повітрі (спортивний майданчик біля будинку або на дворі). Це дає можливість загартовувати організм дитини свіжим повітрям та урізноманітнювати комплекс загальнорозвиваючих вправ бігом та іграми. Під час несприятливої та холодної погоди (восени та взимку) гімнастику проводять у добре провітреній кімнаті. Бажано, щоб температура повітря не перевищувала +17…+16 °С (у дітей 2-4 років) та +5…+14 °С (у дітей 5-6 років). З метою підвищення оздоровчого ефекту гімнастики її поєднують з повітряною ванною. Тому діти виконують вправи в трусиках та босоніж.
Для тих дітей, які відвідують дитячий садок, ранкова гімнастика обов’язкова у вихідні дні. Також необхідно з метою покращання загального фізичного розвитку та попередження порушень постави виконувати цей комплекс відразу ж після денного сну.
Під час прогулянок на свіжому повітрі у першу та другу половини дня дитину вправляють у виконанні основних рухів: ходьба по колоді, яку покладено на землю, або лаві; стрибки в довжину з місця, зістрибування з пеньків; метання м’ячів (шишок, каштанів) у ціль (дерево) та на дальність; біг зі зміною швидкості та ін.
Однією з форм активного відпочинку дітей та зміцнення їх здоров’я є участь разом з батьками у пішохідних та лижних прогулянках. Такі походи виховують у дітей почуття відповідальності та взаємодопомоги, виробляють витримку, наполегливість, витривалість. Вони також дають можливість ознайомити дітей з красою рідної природи.
З дітьми 3-4 років прогулянки плануються з таким розрахунком, щоб перехід в один кінець складав 20-30 хв, для дітей 5-6 років – 35-45 хв. При регулярній участі старших дошкільнят у пішохідних переходах вони можуть долати шлях до 7-8 км.
Прогулянки на лижах доступні дітям з 5 років, якщо вони оволоділи перемінним двокроковим ходом. Добре треновані діти під час походу на лижах з батьками можуть долати відстань до 6-8 км.
Значний інтерес у дітей викликають вправи спортивного характеру. Взимку – катання на санчатах, ковзанах, лижах. Влітку -плавання, катання на велосипеді, гра у бадмінтон та ін. Стимулюючи рухову діяльність дошкільнят та плануючи прогулянки з цікавими вправами та іграми, можна підвищити їх оздоровчу цінність та ефективність впливу на фізичний розвиток дітей.
При відповідному навчанні діти швидко оволодівають основами техніки вищеназваних рухів. Батьки повинні підтримувати інтерес та потяг дітей до занять спортом, допомогти їм у перспективі вибрати спортивну спеціалізацію (записати дитину в спортивну секцію). За образним висловом А. С. Макаренка, батьки повинні «обладнати для дітей спортивний шлях».
Батькам необхідно пам’ятати, що діти, які систематично займаються фізкультурою, стають не тільки більш здоровими, міцними та загартованими, а й самостійними, рішучими, сміливими, більш наполегливими для досягнення поставленої мети, вони легше входять у дитячий колектив і швидше засвоюють трудові навички.
У налагодженні тісних контактів між дошкільною установою та сім’єю у пропаганді засобів та методів фізичного виховання дітей серед батьків провідна роль належить педагогічному колективу та медичним працівникам дитячого садка.
Дитячий садок повинен забезпечити педагогічне керівництво фізичним вихованням дітей в сім’ї, впливаючи як на дітей, так і на їх батьків. Дошкільні та медичні працівники проводять роз’яснювальну роботу з батьками з таких питань: організація правильного режиму дня дитини; формування правильної постави, загартування дитячого організму, дотримання санітарно-гігієнічних вимог у сім’ї, форми фізичної культури з дитиною (ранкова гімнастика, рухливі ігри, вправи спортивного характеру та ін.).
Форми спільної роботи дошкільних установ з батьками різноманітні, вони залежать від конкретних умов роботи дитячого садка та завдань, які поставлено перед педагогічним колективом на даному етапі. Батьківські збори, конференції, лекції, групові консультації та ін. дають можливість пропагувати знання з питань організації та змісту фізичного виховання дітей в сім’ї. Для встановлення тісних контактів з батьками дітей, які потребують особливої уваги у зв’язку зі станом здоров’я, фізичним розвитком та хронічними захворюваннями, застосовують індивідуальні консультації.
Активна участь батьків в обладнанні фізкультурного залу та майданчика дитячого садка, підготовка та участь у проведенні фізкультурних свят значно підвищує їхній інтерес до питань фізичного виховання своїх дітей.
Проводячи «педагогізацію» батьків з питань фізичного виховання, слід звернути увагу на те, що в залученні дітей до систематичних занять фізичними вправами, до регулярного виконання загартовуючих процедур головну роль відіграє особистий приклад старших (батьків, братів та сестер) у сім’ї. Отже, фізичний розвиток дитини, її здоров’я залежать у першу чергу від батьків, їхнього способу життя.
22.03.2023
14.03.2023
Консультація для батьків
Як здійснюється наступність з фізичного виховання в дитячому садку і сім’ї
Дуже часто родинне виховання й виховання у дошкільних закладах існують як дві окремі ланки: вдома інколи дитина дістає одні настанови, зразки поведінки, у дитячому садку – інші. Батьки хочуть бачити своїх дітей здоровими. Однак не всі розуміють і знають, як це зробити. Переконані, що тільки єдність вимог здорового способу життя в родині і в дитячому садку сприятиме формуванню у дитини свідомого ставлення до свого здоров’я.
Валеологічний порадник для батьків
Будьте добрим і гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров’я.
Не паліть і не розпивайте спиртні напої у присутності дітей. Пам’ятай и«І Вони повторюють ваші дії в дитячому садку.
Дотримуйтеся режиму харчування. Зумійте переконати сина чи доньку споживати всі страви, навіть ті, які вони не люблять, але які є для них необхідними й корисними.
Дотримуйтеся завжди правил гігієни і привчайте до цього дитину.
Наповніть свою душу і серце любов’ю до всіх і до всього. Передай те це дітям. Більше усміхайтеся. Це запорука здорової сім’ї, особистого здоров’я вашого і ваших дітей.
Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичних вправ
Фізичне виховання дітей раннього віку безперервно розвивається і збагачується новими знаннями, одержуваними шляхом досліджень, охоплюють різноманітні сторони фізичного виховання дитини і особливо формування його рухових навичок.
Таким чином, теорія фізичного виховання дітей дошкільного віку, пізнаючи закономірності розвитку дитини, виділяючи і обгрунтовуючи все найістотніше, сприяє вдосконаленню всієї системи фізичного виховання. (Кенеман А. В).
Фізичне виховання дітей дошкільного віку займає особливе місце в загальній системі Російського виховання. Цей вік охоплює період від народження до семи років. Саме в дошкільному дитинстві в результаті цілеспрямованого педагогічного впливу формується здоров’я, загальна витривалість і працездатність, життєдіяльність, здійснюється найбільш інтенсивне зростання і розвитку найважливіших систем організму та їх функцій, закладається вся база для всебічного розвитку фізичних і духовних здібностей та інше, що необхідно для всебічного гармонійного розвитку особистості. І, як вже було вище сказано, фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини в перші роки життя, тому що організовані фізкультурні заняття в яслах, дитячих садках та сім’ях покращують діяльність всіх фізіологічних функцій організму дитини, тим самим, підвищуючи стійкість дитини до захворювань . У зв’язку з цим у системі фізичного виховання дітей раннього і дошкільного віку здійснюється єдина мета – підготовка до життя, праці, оволодіння певним запасом рухових навичок та вмінь в момент вступу до школи, які допоможуть більш успішно засвоїти шкільну програму на наступних етапах навчання, прояву інтересу до самостійних занять фізичними вправами і зокрема всієї з культурно-спортивної діяльності.
Також, формування фізичних якостей, рухових навичок і вмінь тісно пов’язано з інтелектуальним і психічним розвитком дитини, з вихованням морально – вольових рис особистості, що також характерно основі всебічного фізичного виховання дітей дошкільного віку. (Пензулаева Л. І.).
Для вирішення мети фізичного виховання дітей дошкільного віку, вирішуються основні завдання фізичного виховання, які повинні вирішуватися в комплексі та взаємозв’язку з завданнями розумового, морального, трудового і етичного виховання. Основними завданнями фізичного виховання є: зміцнення і охорона здоров’я дитини, загартовування організму; досягнення повноцінного фізичного розвитку (статури, фізичної та розумової працездатності дитини); створення умов для доцільною рухової активності дітей; формування життєво необхідних видів рухових дій: ходьба, бігу, стрибків, повзання і лазіння, кидання, ловлі і метання; ходьби на лижах, плавання, їзда на велосипеді; формуванню широкого кола ігрових дій; розвиток фізичних (рухових) якостей: спритності, витривалості, швидкісно-силових якостей; сприяння формуванню правильної постави та попередження плоскостопості; формування доступних уявлень і знань про користь занять фізичними вправами та іграми, обгрунтованих гігієнічних вимогах і правилах; виховання інтересу до активної діяльності і потреби в ній. (Осокіна Т. І.).
У дошкільному віці здійснюються спільні завдання фізичного виховання: оздоровчі, освітні та виховні. У цій роботі розглядаються ці завдання.
Головним завданням фізичного виховання дошкільників є охорона життя та зміцнення здоров’я, загартовування організму дітей, яка відноситься до загальної оздоровчої завданню. Гарне здоров’я визначається нормальною роботою всіх органів і систем організму
Виходячи з особливостей розвитку дитячого організму, завдання зміцнення здоров’я визначаються в більш конкретній формі по кожній системі: зміцнювати опорно-руховий апарат і формувати правильну поставу; розвивати всі групи м’язів; зміцнювати дихальну систему, розвивати рухливість грудної клітини; сприяти правильному функціонуванню внутрішніх органів; сприяти врівноваженості процесів збудження і гальмування, рухливості їх, а також вдосконалення рухового аналізатора органів чуття (зору, слух і ін); сприяти посиленню струму крові до серця, поліпшенню ритмічності його скорочення і здатності пристосовується до раптово змінилася навантаження; виховати фізичні здібності (координаційних, швидкісних і витривалості).
У процесі фізичного виховання дітей дошкільного віку також вирішуються освітні завдання: формування основних життєво важливих рухових вмінь і навичок, прищеплення навичок правильної постави, навичок гігієни, освоєння знань про фізичне виховання.
У дітей рухові навички формуються порівняно легко. Рухові навички полегшують зв’язок з навколишнім середовищем і сприяють її пізнання: так, дитина, повчитися повзати, сам наближається до тих предметів, які його цікавлять, і знайомиться з ними.
Правильне виконання фізичних вправ ефективно впливає на розвиток м’язів, зв’язок, суглобів кісткової системи. Наприклад, вміння дитини правильно метати на дальність сприяє кращому розвитку відповідних груп м’язів, зв’язок, суглобів.
Сформовані рухові навички дозволяють економити фізичні сили дитини. Якщо дитина виконує вправи легко, без напруги, то він витрачає менше нервової енергії. Завдяки цьому створюється можливість повторювати вправи більшу кількість разів.
Використання міцно сформованих рухових навичок дозволяє осмислити завдання, що виникають у непередбачених ситуаціях рухової та ігрової діяльності.
Рухові навички, сформовані до семи років, складають фундамент для їх подальшого вдосконалення в школі, і дозволяють надалі досягати високих результатів у спорті.
Дітям дошкільного віку важливо повідомляти елементарні знання, пов’язані з фізичним вихованням. Важливо, щоб діти знали про користь занять, про значення фізичних вправ і інших засобів фізичного виховання, мали уявлення про правильної постави, техніці рухів, про правила рухливих ігор, а також елементарні знання про особисту гігієну.
У процесі фізичного виховання не менш важливо вирішувати широкі виховні завдання, Необхідно виробляти у дітей потреба, звичку до щоденних занять фізичними вправами, розвивати вміння самостійно займатися цими вправами в дитячому закладі і вдома.
У дітей необхідно виховати любов до занять спортом, інтерес до їхніх результатів.
Розумове і фізичне виховання тісно пов’язані між собою. Правильне фізичне виховання створює найбільш сприятливі умови для нормального функціонування органів і систем, що допомагає кращому сприйняттю і запам’ятовуванню. Крім того, у дітей закріплюються знання, а також розумові процеси.
Необхідно виховати у дітей уміння творчо користуватися набутими знаннями і навичками в руховій діяльності.
У процесі фізичного виховання здійснюється трудове виховання.
Підготовка до праці полягає в тому, що у дітей розвивається здатність до швидкого оволодіння руховими навичками і виховуються фізичних якостей, необхідні для праці.
Оздоровчі, освітні та виховні завдання дуже тісно взаємопов’язані між собою. Процес фізичного виховання дітей дошкільного віку повинен будується так, щоб одночасно вирішувалися всі перераховані завдання. Тільки в цьому випадку дитина набуває необхідну базу для подальшого всебічного розвитку, не тільки фізичного, а й духовного. (А. В. Кенеман).
9.03.2023
Плоскостопість у дітей – причини, профілактика й методи лікування
Ми звикли вважати плоскостопість «неважливою»— і дарма: сплющення зводу стопи здатно негативно вплинути практично на весь опорно-руховий апарат і не тільки. Про підступництво «плоскої» хвороби й способах боротьби з нею ми поговоримо. Плоскостопість у дітей: причини, профілактика й методи лікування – тема нашої консультації.
Її величність стопи
Здорову стопу називають заставою здоров’я всього організму. Її унікальна «архітектура», що складається з 26 кісточок, 33 суглобів, 107 зв’язок й 19 м’язів, викликає замилування: усе продумано й перелічене самою природою — з обліком майбутніх нежартівливих навантажень і запасом міцності на десятиліття (до речі, зводи стопи відомі «трудівники» — на другому місці після головного «мотора» організму, серця). На жаль, все це справедливо тільки для здорового органа — плоска стопа, як спущене колесо автомобіля, не здатна виконувати свої функції повною мірою. Плоскостопість повністю виліковується тільки в дитячому віці, тому так важлива увага батьків до формування стопи маляти. Скарги дитини на хворобливість ніжок після фізичних навантажень, вечірня набряклість стіп, їхній ріст «завширшки» (коли вони як би розплющуються), швидка й неправильна зношуваність взуття (каблуки стоптаны із внутрішньої сторони) — достатній привід для занепокоєння. Особливо, якщо маля входить у групу ризику (мають уроджену недостатність сполучної тканини, надлишкова вага, перехворів у дитинстві рахітом або дисплазией тазостегнових суглобів).
Ортопеди відзначають — часто причиною захворювання стають батьківські помилки, а саме:
* Покупка дитині «неправильного» взуття (без задника, з вузьким носком). У тому числі ношеного, що розподіляє навантаження на стопу нерівномірно.
*Огріхи в харчуванні: для нормального формування сполучної тканини необхідно достатня кількість кальцію й фосфору
*Дефіцит фізичних навантажень, що забезпечують розвиток м’язів і зв’язок. Особливо важливо гуляти пішки, босоніж по різнофактурним поверхням: камушкам, піску, траві
Як правило, лікарі діагностують плоскостопість за допомогою оцінки відбитка стопи, отриманої плантографом (пристроєм, що складається з дерев’яної рамки, на яку натягнуте змочене штемпельною фарбою полотно з підкладеним під нього листом чистого паперу).
Корисні вправи
• З положення стоячи: пройдіться на носочках, потім — на п’ятах, на зовнішньому зводі стопи
• З положення сидячи: з напругою тягніть носки на себе, виконуйте кругові рухи стопами; захоплюйте й піднімайте пальцями ніг дрібні предмети; катайте стопами маленький мячик.
• Важливо приділяти гімнастиці не менш 10 хвилин щодня.
Непотрібне придбання
На жаль, нерідко дитяча проблема (по статистиці, в 65% школярів — плоскостопість) перебирається прямо в доросле життя. Виникнення варикоза, «шишок» на стопах, п’яткових шпор, артроза суглобів і навіть завзяті головні болі неясної этиологии — на її совісті. Уроджена плоскостопість зустрічається рідко (в 396 випадків), інша справа — придбане. Залежно від того, який зі зводів стопи сплощений, плоскостопість буває двох видів: поперечна й поздовжна. Більше «популярна» поздовжна: травматична (виникла внаслідок переломів костей стопи або голеностопа), рахітична ( що сформувалася через надлишкову еластичність зв’язок й ослаблення м’язів стопи) і статична (через перевантаження при значному збільшенні маси тіла). У групу ризику входять представники «стоячих» професій (перукарі, продавці, учителі), а також аматорки модного взуття (на каблуках, з вузьким носком — нога при цьому опирається тільки на голівки плюсневых костей, виникає деформація пальців). Не дивно, що жінки страждають плоскостопістю в чотири рази частіше чоловіків! У дорослих розвиток хвороби можна лише пригальмувати.
Корекція припускає:
Ножні ванночки з морською сіллю, настоєм ромашки або хвойним екстрактом — вони знімають утому ніг
Масаж стіп: пройдіться від п’яти до пальців по внутрішньому краї стопи, із зусиллям розімніть «ледачі» м’язи. Купіть масажний коврик — його зручно використовувати , наприклад, під час чищення зубів або вмивання
Босі прогулянки по нерівній поверхні, за містом (на пляжі, у лісі), але не вдома, по паркеті, що не дає м’язам стопи додаткового навантаження
Вибір правильного взуття: каблук не вище 4 см (плоске взуття й шпильки — табу), широкий носок, що забезпечує вільне розташування пальців, твердий задник, що добре фіксує п’яти
Устілки-супінатори
Ці «чарівні вкладиші» — з еластичного матеріалу, виконують функції амортизатора. Сьогодні вони виготовляються практично для будь-якого виду взуття (у тому числі по індивідуальному зліпку стопи).
Плюси супінаторів:
– Підвищують стійкість при ходьбі.
– Коректують деформації стопи
– Поліпшують кровообіг стіп, зміцнюють зводи
– Розвантажують хворобливі ділянки стопи й обмежують її надлишкову рухливість
– Зменшують навантаження на хребет, тазостегнові, колінні й гомілковостопні суглоби
– Ефект від «правильної» устілки помітний відразу — ноги менше утомлюються, поліпшується загальне самопочуття. Лікарі радять носити супінатор регулярно, у всіх видах взуття
Особливості малят
У ранньому віці діагноз «плоскостопість» не ставлять — уважається, що кісткова, сухожильна й м’язова системи ще перебувають у стадії формування. Потім уважно вивчити слід. У нормі по внутрішньому краї стопа не стикається з опорою й утворить виїмку, яка займає більше половини стопи. Якщо ж виїмки немає або вона слабко виражена — непорядок.
2.03.2023
Консультації для батьків
Консультацiя на тему: “Труднощi у спiлкуваннi? Допоможе гра!
“Розвиток мовлення дошкільнят завжди був актуальною проблемою,а нині вже варто й бити на сполох. Дедалі більше вихованців дитсадків мають труднощі у спілкуванні,пов’язані не лише з недорозвиненим мовленням,а й з невмінням здійснювати комунікацію. Чому це так?Як запобігти цим проблемам?Як допомогти малюкам iх подолати?Яка роль батьків,а що може зробити вихователь?Вважаємо,що розв’язання цих проблем криється у правильній організаціі ігрової діяльності малюків. Адже саме в ній найкраще розвиваються комунікативні здібності.
Чому малятам складно спілкуватися?Сьогодні все більше дошкільнят мають труднощі у спілкуванні. Обмежений словниковий запас,невиразне мовлення,невміння висловлювати свої думки й розуміти інших-раніше ці проблеми найчастіше діагностували у малят,які виховуються в дитячих будинках або неблагополучних сім’ях. Оскільки в дошкільний період,коли дитині конче потрібне спілкування з близькими,у цих малят
воно обмежене.Проте останнім часом несформовані мовленнєво-комунікативні вміння спостерігаються і в дітей із зовні успішних і щасливих родин. Причин може бути безліч:родові травми,ослаблене здоров’я,загалом несприятлива екологічна ситуація. Та в більшості випадків недорозвиток викликаний тим,що в таких сім’ях турботу про дитину розуміють однобоко: нагодувати-напоіти,вдягнути-взути,тобто задовольняють лише біологічні потреби малюка в іжі і теплі. А як щодо потреби у спілкуванні?Такі батьки знаходять собі виправдання-вони зайняті й не мають часу на спілкування з сином чи донькою. Натомість пропонують малюкові «безвідмовну няньку»-телевізор чи комп’ютер-нехай ,мовляв,дитина дивиться,розвивається. А от чи дає це користь?Часто дорослі навіть не замислюються над тим,що не досить придбати для дитини багато яскравих іграшок,варто ще докласти зусиль і терпіння,щоб навчити малюка ними гратися.Особливо це стосується дітей,які не мають товаришів для ігор. Зрозуміло,що таким товаришем для них має стати близький дорослий.
Основна причина труднощів у спілкуванні – недорозвиненість емоційно-вольовоі сфери малюка. Якщо під час його спілкування з близькими людьми бракує теплого,щиросердного контакту,якщо немає спільного переживання емоційних станів у перші роки життя,в подальшому у малого виникатимуть труднощі у спілкуванні з усіма людьми,які його оточуватимуть.Незадоволення дорослими першої потреби малюка у доброзичливій увазі часто призводить до того,що дитина замикається у собі,заглибившись у свій внутрішній світ. Як результат – недостатньо сформована потреба в спілкуванні з людьми.У дошкільному віці спілкування – регулятор спільноі діяльності,початковий інструмент формування свідомості дитини та пізнання всього у світі.
Спілкування також допомагає людині самовизначитись в своїх думках та вчинках.Ще одна причина,через яку в дітей виникають труднощі у спілкуванні – недорозвиненість мовлення або навіть його відсутність. Це зумовлюється тим,що дорослі,самі того не розуміючи, пригнічують процес активноі мовленнєвої діяльності малюка. Вони задовольняються тим,що дитина може жестом руки, поглядом,поворотом голови, правильним виконанням вказівки дорослого показати,що розуміє його. А той,пересвідчившись,що малюк збагнув,про що йдеться, не переймається створенням ситуаціі предметноі діі.
Процес оволодіння мовленням дуже складний і потребує від малюка величезних розумових зусиль, які обов’язково треба спонукати та заохочувати. Мовлення розвивається у практичному його вживанні – у спілкуванні з іншими людьми. Водночас воно зумовлює перебудову психічних процесів, зокрема впливає на формування мислення. Як же працювати з дітьми, щоб запобігти труднощам у спілкуванні.любити й поважати кожну дитину. Головне,що мають знати і пам’ятати дорослі, – дітей треба любити та обов’язково поважати кожну особистість. Часто проблеми виникають саме тому,що дорослі не вміють або не хочуть зрозуміти та прийняти кожну без винятку дитину.
Гра – найприродніша рушійна сила. Перший досвід взаємодіі з дорослими та однолітками дошкільнята набувають у провідній для свого віку діяльності – ігровій.
Реальні стосунки,які виникають у процесі ігрової взаємодіі, – основа організаціі дитячого товариства. Особливість ігрової діяльності полягає у тому,що вона дає більше,порівняно з іншими видами діяльності,можливостей для орієнтування в навколишньому світі,специфічність – у тому,що іі продуктивність визначається активним функціонуванням у гравців пізнавальних процесів(пам’яті,мислення,уваги,уяви).Щоб мовлення стало засобом спілкування,треба створити умови,які спонукають дитину усвідомлено звертатися до слова,викликають потребу бути зрозумілою спочатку дорослим,а згодом і одноліткам.
Такі умови виникають у процесі самого спілкування і в діяльності,що іі організовують дорослі разом з дитиною. Чим складніша та різноманітніша діяльність,тим необхідніше дитині мовленнєве спілкування. Безмежна віра у своїх вихованців,переконаність у можливостях,талановитості кожної дитини творить диво,бо працює на підвищення позитивноі самооцінки кожної дитини. Так проблема труднощів у спілкуванні буде уникати. Бо все ж легко і цікаво,коли просто граєшся!
24.02.2023
15.02.2023
8.02.2023
Q
2.02.2023
24.01.2023
18.01.2023
10.01.2023
4.01.2023
24.01.2022
14.12.2022
is
7.12.2022
1.12.2022
22.11.2022
15.11.2022
8.11.2022
3.11.2022
1.11.2022. Фізкульт хвилинки.
31.10.2022. Консультація для батьків.
28.10.2022 Руханка для дітей.
25.10.2022. Консультація для батьків
17.10.2022.Йога для дітей.
14.10.2022
10.10.2022.
7.10.2022 Консультація для батьків.
4.10.2022 Консультація для батьків
29.09.2022 Консультація для батьків
27.09.2022 Рухливі ігри для дітей.
21.09.2022 Як привчити дітей до зарядки.
15.09.2022
ГРАЄМО РАЗОМ!
Гра для дитини – це спосіб пізнання світу, а тому найефективніший спосіб виховання і розвитку. Діти люблять грати, хочуть грати, багатьом речам можна навчити дитину через гру.
Мабуть, ніщо не робить дітей щасливими і гармонійними, ніж спільні ігри з однолітками та своїми батьками. А ще веселі та легкі ігри можуть допомогти вам краще зрозуміти стосунки зі своєю дитиною і зробити їх теплішими.
Пограти всі разом – що може бути веселіше? Що ще може так об*єднати і подарувати заряд бадьорості і чудового настрою на весь день. Спільні рухливі ігри – це чудова взаємодія зі своєю дитиною.
Практика показує, що багато батьків дуже мало знають про фізичні можливості своєї дитини, доки не починають з ними грати. Так розкриваються багато талантів.
Пропоную декілька рухливих ігор для всієї родини:
ГРА « ВИКОНАЙ РУХ»
Правила гри дуже прості. Заздалегідь потрібно приготувати папірці, на яких будуть написані вправи для виконання. Кількість необмежена. Згорнути їх і покласти в якусь посудину. Кожен по черзі витягує папірець, і виконує те завдання, яке там написано.
ГРА « ПЕРЕДАЙ М*ЯЧ»
Ця гра для всієї родини. Чим більше гравців, тим краще. Ведучий оголошує початок. Всі гравці стають в коло, і починають передавати один одному м*яч. Коли ведучий каже «стоп», м*яч залишається в того, хто не встиг його віддати. В якості штрафу гравець виконує якусь вправу.
Якщо ви взагалі не маєте бажання грати в ігри, то можна просто потанцювати.