ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. Старша група

    1. 05.2022

    Логіко – математичний розвиток.

    Тема: ” Другий десяток”

    Мета: ознайомити дітей зі складом і утворенням кожного з чисел другого десятка; навчати дітей в межах двадцяти; вправляти в умінні викладати фігури з лічильних паличок, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять.

    Хід заняття

    Психогімнастика

    Ознайомлення з утворенням чисел другого десятка

    Дидактична гра” Лічи далі”

    Гра проводиться у швидкому темпі. Дитина ловить м’яч і, кидаючи його назад називає число, більше на одиницю.

    Дидактична гра ” Чарівні палички”

     

    Ознайомлення з соціумом

    Тема: ” Що їли наші предки”

    Мета: розширити знання дітей про нашу країну,  ознайомити зі стравами, які вживали в їжу наші предки, розвивати пізнавальний інтерес, мислення, виховувати любов до  Батьківщини.

    Хід заняття

    Слухання пісні  Н. Май ” Квітуча Ураїна”

     

  1. Розповідь “Страви нашого народу”

     

  2. Перегляд мультфільму “Як придумали борщ”

    06.05. 2022 Тематичне заняття до дня матері у старшій групі .

Підготувала вихователь Павлюченко Галина.

Тема: ” Мама, матінка моя”

Мета: продовжувати вчити дітей висловлювати свої почуття до мами,  добирати слова до характеристики мами, розвивати мовлення, мислення, виховувати любов і повагу до неї; вчити зображувати портрет мами.

Матеріали: ілюстрації, текст оповідання В. Сухомлинського “Сива волосина”, фарби, папір, пензлик.

Хід заняття

Мама, мати, матуся. Скільки спогадів і тепла приховує це магічне слово, бо називає людину, яка для нас найближча, найдобріша, найкраща, наймиліша. Вона зі своїми дітьми у далеких мандрівках, її материнська ласка зігріває нас до старості. У травні, коли прокидається зі сну природа, коли бринить у блакиті пташиний спів, теплий весняний вітер приносить до нас свято – день Матері.

— Діти, давайте поміркуємо, ким є мама для нас?

— Як ми до неї ставимося?

Дидактична гра “Комплімент для мами”

Слухання оповідання В. Сухомлинського ” Сива волосина”

Малювання портрету мами

 

05.05.2022 Дитина у соціумі (старша група).

Підготувала : Ковтун Марина Юріївна.

Тема: «Тіло людини».

Мета:формувати уявленя дітей про зовнішні особливості будови тіла людини;познайомити з можливостями тіла людини (я вмію бігати, стрибати тощо);розвивати здатність розглядати себе, один одного;розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;виховувати прояв інтересу до інших дітей, доброзичливе ставлення до однолітків.

Хід заняття:

Розгляд ілюстрації з зображенням різних людей (діти і дорослі, різного віку).

Подивіться, хто до нас прийшов, це Незнайко. Давайте з ним привітаємось: Привіт, Незнайко.

Незнайко: Привіт, діти. А куди ви дивитесь, що за картинки тут у вас, хто на них зображений? (відповіді дітей). Ой, правда, тут намальовані люди, вони всі такі різні.

 – Незнайко, ти правильно кажешь – тут зображені різні люди, але якщо ти подивишся краще, то побачиш, що вони схожі один на одного.

Незнайко – ні, несхожі, подивіться мама така велика, а дитина на її руках зовсім маленька.

– Діти, а як ви гадаєте, чи схожі ці всі люди? Давайте подивимося на людей на картинках і назвемо те, що в них однакове, чим вони схожі.

Гра «Чим схожі» – розглядання та обговорення зображень: дівчинка і хлопчик, мама і дитина, дідусь і тато і ін. Вихователь просить назвати дітей ознаки подібності зображених людей (риси подібності – є руки, ноги, голова, тулуб, на голові – вуха, очі, рот, ніс, волосся).

Далі вихователь підводить підсумок – всі ці люди схожі будовою тіла. А тепер, подивіться один на одного, а ми з вами схожі? (відповіді дітей).

– Діти, давайте встанемо і покажемо Незнайку яке у нас тіло.

Фізкультхвилинка.

У мене є голова

повороти голови

Направо – наліво – два.

направо наліво, нахили голови.

Вона сидить на міцній шиї,

Повертіли – повертіли.

кругові повороти шиєю.

Потім тулуб йде,

руки на поясі,

Нахил назад, нахил вперед,

нахили,

Поворот – поворот.

повороти

Умілі руки є у всіх,

ривки руками

Вгору – вниз, вниз – вгору.

вгору – вниз

Ноги нам потрібні, щоб бігати,

біг на місці

стрибати,

підскоки (2-3 рази),

присідати, стояти…

присідання (2-3 рази).

Ось яке моє тіло!

З ним все робиш на «п’ять»!

– Тепер бачиш, Незнайко, що у всіх людей є те, чим вони схожі один на одного.

Незнайко – це так цікаво, правда, діти? Я хочу трохи краще дізнатися про те, як влаштовано наше тіло.

 – Ну що, діти, допоможемо Незнайку?

– Наше тіло влаштовано так:

Голова поміщена зверху, на з’єднується з тулубом за допомогою шиї. Шия допомагає голові здійснювати різні рухи.

Незнайко – не можем бути, я не вірю.

– Тоді спробуй, дай нашимдітям завдання, а вони його виконають.

Діти виконують практичні вправи:

– покажіть, де у вас голова,

– доторкніться до голови свого сусіда, погладьте її,

– витягніть шию, як гусак,

– втягніть шию в плечі,

– виконайте круговий рух головою,

– поверніть голову в одну сторону, а тепер в іншу.

– Також за допомогою шиї голова з’єднується з тулубом. Тулуб теж можем рухатися.

Діти виконують практичні вправи:

– нахиліться вперед, а потім назад,

– поверніться в одну сторону, а тепер в іншу,

Вихователь – А ще всередині тулуба «зберігаються» важливі внутрішні органи – серце, його удари ви можете послухати один у одного (діти слухають, як б’ється серце у свого сусіда), легені – вони допомагають нам дихати і інші, дуже потрібні і важливі органи.

– Зверху до тулуба кріпляться руки.

Незнайко – Покажіть ваші ручки, скільки їх у вас?

У руки є долонька, а на ній пальчики, що вміють робити ваші ручки? (відповіді дітей)

– практичні вправи:

▪ поплескайте в долоні,

▪ погладьте свій животик,

▪ заховайте руку за спину,

▪ доторкніться до своєї спини,

▪ доторкніться до спини свого сусіда,

▪ підніміть руки перед собою,

▪ дістаньте долонями до підлоги,

▪ стисніть долоньку в кулачок,

▪ поворушіть пальчиками,

– Знизу до тулуба кріпляться ноги.

Незнайко – Покажіть ваші ноги. Скільки їх у вас? (Їх теж дві.) Які гарні на них шкарпетки і черевики. Покажіть, які веселі у вас ніжки:

практичні вправи:

▪ потупайте ногами,

▪ пострибайте на двох ногах, а тепер на одній,

▪ поставте ноги нарізно,

▪ походіть на носочках, а тепер на п’ятах,

▪ зігніть ногу в коліні,

▪ присядьте.

– Ось бачите, діти, ми з вами вміємо робити дуже багато різних рухів, а допомагає нам наше тіло.

 

04.05.2022    Логіко–математичний розвиток

Тема:«Число1-10.Розв’язування задач.  Орієнтування  у часі»

 

Мета: продовжувати вчити  дітей лічити у межах 10 ; учити прямої та оберненої  лічби;  навчати орієнтуватися у часі.

 

Завдання1.

Порахуйте  числа у числовому ряді.  Назвіть  “сусідів” кожного числа. Яке число на одиницю більше, менше? Полічіть в оберненомупорядку.

 

Завдання2.

Розв’яжіть  логічні  задачі

  • Якщо гусак  стоїть на  двох  ногах, то  він важить 4кг. Скільки  буде важити  гусак, якщо він  стоїть на  одній нозі?
  • Жили-були три дівчинки:Таня, Оленка  і Даша. Таня  була вища за  Оленку, Оленка вища за Дашу. Хто з дівчаток найвищий, а хто  найнижчий?

03.05.2022

Заняття з грамоти

Тема: Ознайомлення з літерою Н н.

Мета: ознайомити з літерою н, закріпити знання про приголосні звуки, формувати вміння складати речення, ділити слова на склади, розвивати фонематичний слух, пам’ять, мовлення.

Хід заняття

Дидактична гра ” Четвертий зайвий”

Із запропонованих предметних малюнків дитина називає, а потім обирає зайве слово.

* Помідор, лимон, огірок, цибуля.

* Яблуко, груша, абрикос, малина.

* Телефон, диван, комп’ютер, телевізор.

Дидактична гра ” Пригадай слова зі звукон н, н'”

Дитині пропонується пригадати слово з приголосним, визначити його місце у слові.

Пальчикові гра ” Донечка”

Кулачок, долоньки є у мами донька,

Ось долоньки, кулачок,

Ходить донька у садок.

Запропонувати написати за зразком лінії у зошиті.

 

03.05.2022   Інтегроване заняття

Дитина в природному довкіллі , аплікація.

Тема: «Птахи навесні”

Мета: Розширити і поглибити знання дітей про природні процеси, що відбуваються навесні, про перелітних птахів, що повертаються з вирію. Дати поняття про користь, яку приносять птахи природі й людям; виховувати прихильне, дбайливе ставлення до них; учити дітей помічати красу природи, розуміти її; сприяти розвитку екологічно доцільної поведінки малят, мотивувати до творчої праці; продовжувати формувати навички роботи з папером та ножицями; розвивати дрібну моторику рук. Формувати естетичний смак в оформленні роботи.

Хід заняття

Птахи – вірні наші помічники, захисники лісів, полів садів. Їй можна побачити і почути скрізь, бо вони частина природи, без них краса була б неповторною. Тому їі треба берегти й охороняти, про них треба піклуватися, допомогати у скрутні часи. Зима – найскладніший період у житті. Не так холод, як голод дуже дошкуляє зимуючим птахам. – Що ми робили, щоб птахам взимку було краще жити?  (Робили і вивішували годівнички, чіпляли шматочок сала для синичок.)

Та ось пригріло сонечко. До нас починають прилітати птахи із вирію, які теж потребують нашої допомоги та захисту.

Шпаки

Так одним із перших птахів до рідного краю прилітають шпаки. У нього дуже привабливий вигляд. Вони дуже рухливі, жваві, непосидючі. Шпак – птах співучий, він навіть уміє співати на різні голоси. Люди споруджують для шпаків спеціальне житло – дерев’яні шпаківні. Навесні та влітку шпаки нищать багато шкідливих комах.

Лелека білий

Більшість лелек селяться біля житла і вважаються священними птахами, які дарують щастя. Лелека в’є своє гніздо на хаті, або великих деревах, що ростуть на подвір’ї чи в саду. З давніх – давен існує повір’я, що лелеки гніздяться лише біля осель добрих людей. Цих птахів інколи називають: бусел, бузько, лесик, чорногуз. Найсмачніша їжа для лелек це жаби, гадюки, вужі.

Ластівка сільська

Ластівка – перелітна пташка. Ластівка маленька, гарна і велика трудівниця. Вона носить в дзьобику болото і вибудовує своє гніздо біля вікон чи під дахом будинків. Ластівка дуже швидко літає і на льоту ловить різні комашки. Є така прикмета: ластівка літає низико над водою чекай дощу.

Зозуля гнізда не будує, яйця відкладає в інші гнізда. Але вона дуже корисна, бо з’їдає за годину до 100 волохатих гусениць

Творча гра: «Складемо чистомовку»

Лі – лі – лі – це звичайно… (журавлі).

Ки – ки – ки – це сірі… (шпаки)

Side view of a Common Starling, Sturnus vulgaris, isolated on white

Довгоногі, теж на – ки – ну, звичайно… (лелеки)

Ще одна пташка на – ки – працьовиті… (ластівки)

Гра: «Продовж прислів’я»

Де багато пташок, там…(немає комашок).

Де лелека водиться…(там щастя родиться)

Зруйнуй гніздо пташине, не буде в тебе… (родини)

Зозуля стала кувати – … (морозу не бувати).

Скільки пташок – стільки й… (пісеньок)

Де лелека не літає, … (а весну додому повертає)

Отже, діти , птахи наші друзі і їх потрібно охороняти, скажіть мені, щоб ви зробили, якби побачили:

Пташеня, яке випало з гнізда;

Хлопчика, який руйнує пташине гніздо;

Хлопчика з рогаткою в руках;

Пташку, яка сіла до вас на підвіконня.

 

02.05.2022

Заняття  ознайомлення з соціально – предметним  довкіллям.
Тема: « Моя сім’я» (старшагрупа)
Мета:
формувати  уявлення дітей про сім’ю як про людей, які  живуть разом, піклуються  одне про одного; формувати  уявлення про потреби сім’ї; збагачувати  знання дітей про родинні  стосунки, обов’язки; розвивати мовлення, мислення; виховувати почуття любові, чуйності й поваги до рідних.

Хід  заняття:

  1. 1. Психогімнастика « Привітання»
    Станьте діти всі рівненько,
    Усміхніться всі гарненько,
    Привітайтесь, «Добрий день!»
  2. Основначастина.

Показ хлопчика Івасика-Телесика
– Діти, визнаєте, хто це? (Це казковий хлопчик Івасик – Телесик)
– Він прийшов до нас у гості та хоче познайомитись з вами, Івасик – Телесик пропонує загадку:
Рідна мама і татусь,
І бабуся , і дідусь,
Братик, я й сестра моя –
Це усе одна… (сім’я)
– Отже, діти, сьогодні наша розмова піде про сім’ю або, як говорять у нас, – про родину.

– Зараз я розповім вам історію:

«Жив був малюк, були у нього мамв  й тато, ще у малюка були старший брат і молодша сестра. Так само у нього були бабуся і дідусь – мамині батьки, і бабуся з дідусем – татові батьки. І жили вони всі разом.»
– Діти, подивіться, що ж у нас вийшло? У нас вийшла схема родини. Ось яка велика сім’я у малюка. Давайте допоможемо нашому казковому герою викласти схему його родини.

А зараз, діти, кожен з вас складе схему своєї сім’ї. Маленькі кружечки – це діти, побільше – це тато й мама, а самі великі – це бабусі та дідусі. Молодці, всі впоралися. Розкажіть про свою сім’ю.
Сім’ї бувають різні: великі і маленькі. Кожна людина з народження має сім’ю.
Що ж таке сім’я? ( відповіді дітей)
Гра «Кого як назвемо?»
(Діти визначають і називають різних членів родини по відношенню до себе)
Ким доводиться вам мамина мама? (Бабуся)
Хто для вас батько вашого тата? (Дідусь)
Ким доводяться вам інші діти ваших батьків? (братиками й сестричками)


 Гра « Назви лагідно кожного члена сім’ї»
Син – синок – синочок;
Дочка – донька – донечка;
Брат – братик;
Сестра – сестричка;
Мамо – матусю;
Бабця – бабуся; (тощо)

Фізкультхвилинка
Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. (Повороти голови в різні боки.)
Раз, два, три чотири –
От і вся моя сім’я! (Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки, Доньки — помічниці.
Устануть раненько, (діти «замітають»)
Підметуть чистенько.
Ми — мужчини — тато й я!
І робота в нас своя: (повороти тулуба в боки)
Помагаєм мамі ми,
Посуд миємо самі. («Миють» посуд.)
От, от ми які:
Ми усі — помічники!
Читанняоповідання В. Осеєвої «Сім’я у нас одна»

«Левко завжди допомагав мамі. Він і посуд мив після обіду, і в кімнаті прибирав. Але якось на хлопчика напала лінь. І день, і другий минув,— Левко не допомагає мамі.

Тут і неділя прийшла. Батько каже за обідом:

— Погано наша сім’я працювала. Не підемо сьогодні нікуди. От тільки шкода маму. Весь тиждень у полі та вдома працювала. І сестричку Таню шкода. Хороші оцінки принесла — п’ятірки. Та і я теж цілий тиждень працював на фабриці.

Левко почервонів увесь та й говорить:

— Ну, й ідіть самі! А я з кицькою залишуся.

— Та ні вже, куди ми підемо,— відповідає батько.

— Адже сім’я у нас одна. Всі один за одного відповідаємо.


Запитання за змістом
твору :
– У чому завинив Левко перед своєю сім’єю? Чиз розумів він свою провину?
– Чому ніхто з членів сім’ї не пішов на прогулянку?
– Що означає «відповідати одне за одного?
Бесіда « Потреби моєї сім’ї»
Кожен із членів сім’ї має потреби. Однакові вони чині? (Відповіді дітей)
– Які ж потреби має мама? Тато? Бабуся? Дідусь? Братик чи сестричка? ( Діти називають: окуляри, пральна машина, автомобіль, велосипед тощо.Вихователь підводить дітей до висновку, що потреби в усіх членів сім’ї різні.)
– Що потрібно всім членам сім’ї? (Будинок, їжа, вода, ліжко тощо)

Вправа « Відповідай швидко»
– Які дії вміють робити діти і дорослі?
– Які – тільки діти; тільки дорослі?
– Хто найстарший?
– Хто наймолодший?
– Які справи можна назвати тільки чоловічими? Тільки дитячими?
– Що ми можемо робити вранці, вдень, вночі?

Пропоную дітям пояснити прислів’я:
Птахи в гнізді до осені, діти всім’їдовіку.
Сімейний горщик завжди кипить.
3.Підсумок заняття.

Діти, я бачу, що всі видуже любите свою сім’ю. Як добре, коли у людини є дружна сім’я. А якщо в сім’ї всі піклуються один про одного, люблять і пишаються один одним, то в такій сім’ї буде що?Як видумаєте? Буде мир, дружба і любов.

 

27.04.2022 Логіко-математичний розвиток (старша група).

Тема: Геометричні фігури.

Мета: узагальнення отриманих раніше знань про геометричні фігури та їх властивості,  навчати вмінню знаходити геометричні фігури в навколишньому просторі; зорового розпізнавання і перетворення геометричних фігур, відтворення їх за поданням, опису, сприяти розвитку просторових уявлень, образного і логічного мисленн

я, творчої уяви;
виховувати у дітей інтерес до геометрії, навички роботи в групах.

Хід заняття.

 Організаційний момент

– Діти, до нас сьогодні на заняття  прийшли  казкові  герої Маша і Ведмідь.

Вони прийшли не з порожніми руками, а приготували для нас завдання та запитання, наякі ми повинні з вами знайти правильні відповіді. Якщо ми будемо правильно відповідати, то заробимо призи від наших героїв.
1) Загадка:
Брат мій маленький, Серьожа,
Математик і кресляр –
На столі у баби Шури
Креслить всякі… (фігури)
– Наше заняття   присвячене геометричним фігурам. Давайте з вами пригадаємо, які   геометричні   фігури ми знаємо?

Він давно знайомий мій,
Кожен кут в ньому прямий,
Всі чотири сторони однакової довжини,
Вам представитися я радий, а звуть мене… (квадрат)

Три вершини тут видно,
Три кути, три сторони, –
Ну, мабуть, і досить! –
Що тибачиш? – …(трикутник)

Прикотилось колесо,
Адже схоже воно,
Як наочна натура
Лише накруглу фігуру.
Здогадався, милий друг?
Ну, звичайно, це … (круг).

Розтягнули  ми квадрат
І представили на погляд,
На кого він став схожим
Або з чимось дуже схожим?
Не цегла, не трикутник –
Став квадрат… (прямокутник).

Часточка кавунова – це півколо,
Половина кола, частина його, шматочок.
Знання про форми дуже важливо, один.
Не дарма воно знаходиться серед цих  рядків!
Якщо взяв би я окружність,
З двохсторін трохи стиснув,
Відповідайте діти дружно –
Вийшов би …(овал)

Трикутник підпиляли
І  фігуру отримали:
Два тупих кути всередині
І два гострих – подивися.
Не квадрат, не трикутник,
А схожий на багатокутник (трапеція).

Трохи приплюснутий квадрат
Запрошує впізнати:
Гострий і тупий кут
Вічно пов’язані долею.
Здогадалися справа в чому?
Як  фігуру назвемо? (ромб).

Шість тупих кутів всередині
На фігурі розглянь
І уяви, що з квадрата
Отримали його брата.
Занадто багато тут кутів,
Ти готовий    назвати    його? (шестикутник)

Знову ми беремося за справу,
Вивчаємо знову тіло:
Можем’ячиком він стати
І трохи політати.
Дуже круглий, не овал.
Здогадалися? Це… (куля).

Як його нам не вертіти
Рівних граней рівно шість.
З ним в лото зіграти ми зможемо,
Тільки будемо обережні:
Він не ласкавий і не грубий
Тому що це… (куб).

Пальчикова гра «Кошенята» (автор: Пахомова Є.В.)
( Долоньки складаємо, пальці притискаємо один до одного. Лікті спираються об стіл)
У нашої кішечки є десять кошенят,
(Похитуємо руками, не роз’єднуючи їх).
Зараз всі кошенята по парам стоять:
Два товстих, два спритних,
Два довгих, два хитрих,
Два самих маленьких
І найкрасивіших.
(Постукуємо відповідними пальцями один про одного від великого до мізинця).

26.04.2022 Ознайомлення з природним довкіллям (старша група).

Тема: « Весна іде»

Мета:уточнити та узагальнити уявлення дітей про характерні ознаки весни, розширити знання дітей про весну, збагатити й активізувати словник з теми;
повторити з дітьми назви весняних квітів (конвалія, пролісок, тюльпан, нарцис, кульбаба, мати-й-мачуха), розвивати уважність і спостережливість, дрібну і загальну моторику, комунікативні навички.
Хід заняття.

  1. Організаційний момент.
    До нас весна крокує
    Швидкими кроками,
    І тануть замети підїї ногами.
    Чорні проталини
    На полях видно.
    Видно дуже теплі ноги у весни. (І. Токмакова)Про що цейвірш? (про весну).
    Правильно, про весну.
    Хто згадає,які  місяці в календарі відводяться для ВЕСНИ?

(березень, квітень, травень)
– А який зараз місяць?
Квітень.

  1. Основна частина.
    Послухайте вірші про весну .
    Ластівка

    ПолетілаЛастівка
    За тридев’ять земель…
    Повертайся, Ластівко!
    На дворіквітень.
    Повертайся, Ластівко!
    Тільки не одна:
    Нехай з тобою, Ластівка,
    Прилетить Весна!
    (Борис Заходер)
    Прийшла весна
    Шумлятьліси, цвіте земля,
    Співає,дзвенитьструмок:
    «Прийшла весна, прийшла весна –
    В одязі з променів!»
    Радіють дитячі серця,
    Прагнучи простір лугів:
    «Прийшла весна, прийшла весна
    В гірлянді з квітів!»
    (Марія Пожарова)

    Весна
    Два шпака летіли,
    На берізкусіли,
    Сіли і заспівали, –
    Як вони летіли, як вони поспішали
    З берегів заморських
    У край рідний, милий
    До білої берізки!
    (Іван Муравейко)
    Весна

    Відшуміла зла завірюха.
    Стала ніч коротше дня.
    Теплий вітервіє з півдня,
    Краплі падають, брязкаючи.
    Сонце землю нагріваючи,
    Жене з нашої гірки лід.
    Тане баба снігова
    І струмками сльози ллє.
    Якщо сніг всюди тане,
    День стає довшим,
    Якщо все зазеленіло
    І в полях дзвенить струмок,
    Якщо сонце яскравіш  есвітить,
    Якщо птахам не до сну,
    Якщо став тепліше вітер,
    Значить, до нас прийшла весна.
    (Катерина Карганова)
    Гра «Прикмети Весни».
    Якіприкмети весни вищезнаєте?
    – сонцеяскравосвітить та гріє;
    – на сонціснігпочинаєтанути, крапель;
    – з’явилисяперші проталинки на землі;
    – днідовшими, а ночікоротшими;
    – побігливесняніструмочки;
    – ми зимовий одягпоміняли на – весняну;
    – вся природа прокидаєтьсявідзимового сну;
    – на деревах і кущах набухаютьбруньки;
    -птахи прилітають з теплихкраїн.
    Гра «Назви ласкаво».
    Мета: Вдосконалення граматичного ладу (утворення іменників із зменшувально – пестливими суфіксами).
    Сонце – сонечко;
    Лист – листочок;
    Калюжа – калюжка;
    Бурулька – сосулечка;
    Дерево – деревце;
    Крапля – крапелька;
    Хмаринка – хмаринка;
    Струмок – потічок.
    Діти, подивіться уважно на картинку (покажіть картину «Весна»).
    Зараз я загадаю вам загадки, ви їх вігадаете.

Цветик жовто-золотистий,
Як курчаточко, пухнастий.
Відразув’яневід морозу
Наша дівчисько … (мімоза)


Тільки за віконцем
Мороз попустив,
Потекли бурульки
Намистинками сліз.
Ну, а ти, друже мій,
Відповідай тепер –
Під моїм   віконцем
Що бринить? (крапель)
Новосілля у шпака
Вінрадіє без кінця.
Щоб у нас жив пересмішник –
Змайстрували ми… (Шпаківня)

В блакитній сорочці,
Біжить по дну яру. (Струмок)

Тут на гілці чийс ьбудинок,
Ні дверей в ньому, не вікон,
Але пташенятам там жити тепло,
Будинок такий звуть… (Гніздо)

На річці і тріск, і грім,
Це означає льодолам,
На річці йде лід
Це означає …(Льодохід)

Морквина білого,
Всю зиму зростала.
Сонечко пригріло –
Всю моркву    з’їло (Бурулька)

У нього морквяний ніс,
Дуже любить він мороз,
У холоднечу він не замерзає.
А весна приходить – тане. (Сніговик)

Першим виліз з земельки
На проталинке.
Він морозу не боїться,
Хоч і маленький (Пролісок)

Вона приходить з ласкою,
І зі  своєю казкою.
Махне чарівною   паличкою,
У лісі пролісок розквітне (Весна)

Молодці, всі загадки відгадали. Діти, а  хто  знає  прислів’я про весну?

Грак на горі – весна на дворі.
Зима весну лякає, а сама тане.
Весна красна квітами, а осінь-пирогами
Потрудися навесні – ситим будеш взимку.
Лютий  сильний хуртовиною, а березень – капежом.
Більше землю удобрюй, буде вище урожай.

Пальчикова гімнастика «Весняна квітка»
Виросла висока квітка на  галявині. Показати руками квітку.
Вранці  весняним розкрила пелюстки. Розвести пальці рук.
Всім пелюсткам красу і харчування. Рух пальцями  разом-нарізно.
Дружно дають  під землею корінці. Долоні вниз, тильною стороною
Один до одного, пальці розвести.
3. Підсумок.

Дітки, загадки про весняні  прикмети    ви   відгадали, показали, як весна йде, як квіти  ростуть, пригадали   назви  весняних квітів. Молодці.

 

14.04.2020

Логіко-математичний розвиток

Тема. Геометричні фігури. Орієнтування в часі: спочатку, потім.

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник;  орієнтуватися в часі, правильно вживаючи слова спочатку, потім; управляти у порядковій лічбі в межах 3; розвивати пам’ять, виховувати спостережливість.

Матеріали: текст казки ” Колобок” та ілюстрації до нього, набір геометричних фігур (зелений квадрат, синій трикутник, жовтий круг, два сірих круги – маленький і трохи більшого розміру, великий круг коричневого кольору, трохи менший круг червоного кольору).

Хід заняття

Читання ( пригадайте) казки “Колобок”

Д.гра “Колобок”

Його баба випікала,

На віконці студила.

Він від баби з дідом втік

І у лісі швидко зник. ( Колобок)

Розгляд ілюстрацій .

– Герої з якої казки зображені на малюнках?

-Розкажіть, що у казці було спочатку? – Що сталося потім?

– Кого першого зустрів Колобок? Кого – другого? третього?

– Із ким Колобок зустрівся на прикінці казки?

Гра ” Склади казку”

Перед дітьми набір геометричних фігур ( їх можна вирізати з кольорового паперу, або ж з білого і розфарбувати з дітьми).

– Розгляньте і назвіть геометричні фігури.

– Де жив Колобок? ( У будинку)

З яких геометричних фігур ми можемо збудувати будинок для Колобка? ( З квадрата і трикутника).

-Яка геометрична фігура схожа на Колобка? ( Жовтий круг)

– Кого зустрів Колобок спочатку? ( Зайця) Якою фігурою ми покажемо зайця? (Маленьким сірим кругом).

-Якою фігурою позначимо вовка? ( Сірим кругом більшого розміру). Чому?

– Кого зустрів Колобок після вовка? ( Ведмедя)   Якою фігурою покажемо ведмедя? ( Великим коричневим кругом).

– Кого Колобок зустрів на прикінці? ( Лисицю). Якою фігурою можна позначити лисицю? ( Червоним кругом).

Давайте складемо казку за допомогою геометричних фігур.( Діти з допомогою дорослого викладає відповідну  по кольору і розміру геометричну фігуру).

Підсумок заняття.

Про яку казку ми сьогодні говорили?

З чого вона починається? Чим закінчилася казка?

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.