ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.

23.06.22 четвер

Рідна природа

Тема. «Природа твій друг – коли ти добре знаєш її».    

Мета: ознайомити дітей з небезпечними природними об’єктами. Вивчити правила безпечної поведінки в природі. Дати знання про безпечне перебування на сонці, правила поведінки з комахами, свійськими та бездомними тваринами. Дати знання про їстівні та отруйні гриби, отруйні рослини. Виховувати допитливість, інтерес до природи. Розвивати увагу, свідоме розуміння правил безпечної поведінки в природі.

22.06.22 Середа

Художня праця

Тема:”Літачок”

Мета: продовжувати знайомити дітей з орігамі, розвиваємо увагу, мислення, виховувати любов до цікавого.

Загадка про літак для дітей

* * *

Що за птах:

Пісень не співає,

Гнізда не в’є,

Людей і вантаж везе.

(Літак)

* * *

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…

(Літак)

* * *

Ця машина з розгону в небо злітає.

Відстань велику швидко долає.

(Літак)

https://youtu.be/TCY5p94Ie_k

20.06.22 Понеділок

Ознайомлення з навколишнім

Тема:”Безпека вдома”

Мета: вчити дітей правильно користуватися речами вдома, вчити правила перебування вдома одним; розвивати інтерес, увагу,; виховувати слухняність.

Бесіда за картиною “Сам вдома”

16.06.22 четвер Грищенко К.В.

Художня література

Тема:”Вірні друзі”

Мета:вчити дітей уважно слухати казку та давати відповіді на питання; розвивати цікавість до казок,виховувати позитивні емоції.

15.06.22 Грищенко.К.В.

Художня праця

Орігамі” Песик”

Мета: зацікавити дітей роботою з папером, навчити правильно згинати папір, виховувати позитивний настрій, увагу, мислення.

Вірші про песика

***

Гавчик, Гавчик!

Де блукав?

Дома чом

Не ночував?

Я комору

Вартував:

Жучці гавкать

Пома-ГАВ!

***

Зачекай-но, песику,

Зупинись!

Ось який вже виріс я —

Подивись!

Не спіши так, песику,

Не біжи!

А зі мною краще ти

Подружити!

Буду тебе кістками

Пригощать,

Від кота Муркотика

Захищать.

Буду я любить тебе,

Берегти…

Будем завжди друзями

Я і ти.

***

А знаєте, а знаєте,—

У мене песик є!

Якби ви тільки бачили

Те цуценя моє!

Воно таке білесеньке,

І звуть його Сніжок,

Із ним на двох ми ділимо

Останній пиріжок.

***

У дворі старий дідусь

Став, паркан фарбує.

Пес стоїть, старий, рудий,

І чогось сумує…

Звик господар до його,

Пес вже звик до діда.

Що дідусь вже не казав,

Ходить за ним слідом.

Дід фарбує, пес стоїть.

Учиться — мо, здасться.

Притулився до паркану —

Рудик став смугастим

 

13.06.22 ГрищенкоК.В

Тема”Загартування”

Мета: учити дітей загартовувати свій організм улітку за допомогою сонця, повітря та води; довести, що зловживання природними явищами може виявитися небезпечним для організму.

6.06.22 понеділок  Грищенко К.В

 

Тема”Літо барвами багате”

Мета: вчити дітей помічати красу літніх днів, розвивати цікавість до всього що нас оточує, виховувати увагу, мислення, позитивні емоції.

Доброго ранку

Літо!

Привіт сонце! Привіт літо!

Тепла, радісна пора,

Розквітають в полі квіти,

Веселиться дітвора.

Руханка

На своїх крильцях сонечко

Крапки рахувало

Голівку вліво, вправо (імітуємо)

Так вправно повертало.

То нахиляло крильця вниз, (імітуємо,)

Назад їх вивертало (імітуємо)

То лапки в різні боки

Так вправно виставляло, (імітуємо)

А потім повернулося, (імітуємо)

Втомились рахувати,

Й на квіточці червоній

Лягло відпочивати. (імітуємо).

Червоніє полуниця

І черешні запашні

Дітям в хаті не сидиться,

Зустрічають літні дні.

Дидактична гра ” Так чи ні?”

 

02.06.2022

Підготувала Устименко Т.М.

Заняття з валеології

Тема. Будьмо здоровими!

Мета: поглибити знання дітей про значення дотримання правил особистої гігієни для збереження та зміцнення здоров’я; переконати в тому, що дотримання чистоти – це попередження багатьох захворювань; з’ясувати призначення мила,зубної щітки, гребінця, рушника; формувати культурно- гігієнічні навички.

Доброго ранку, малята! Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що потрібно робити, аби не хворіти.

Пропоную подивитися відеоролик «Що потрібно для здоров’я?»

А зараз пограємо в гру «Знайди предмети гігієни» і перевіримо, чи добре ви їх запам’ятали.

1.06.22 Середа

Тема : “День захисту дітей”

Мета: звернути увагу дітей на історію свята, як воно виникло і чому ми його святкуємо;розвивати цікавість до різноманітних ігор та вправ; виховувати любов до інших, почуття доброти, милосердя, людяності.

Світ барвистий, веселковий

Різно-різно кольоровий,

Мов народжений красою,

Наче скроплений росою,

В чистих барвах, як обнова, –

Вся планета кольорова.

І на цій планеті діти

В мирі й дружбі хочуть жити.

Ігри на свіжому повітрі. Малювання на асфальті.

Гра «Парасолька»

Ця гра може бути використана як на масових заходах, так і під час звичайних прогулянок надворі. У неї можуть грати діти різного віку. Щоб почати гру, слід узяти велику парасольку, розкрити її та пояснити дітям, що коли на вулиці сонячно, можна гуляти, бігати, веселитися, а коли починається дощик, треба швидко йти під парасольку. Діти грають, потім вихователь несподівано говорить: «Дощик почався!». Діти повинні швидко сховатися під парасольку; хто не встигає, вибуває з гри. Після слів «Дощик закінчився!» діти знову грають до нового туру. Переможцем стає той, хто останнім залишиться під парасолькою, коли всі інші гравці вибули. Цю забаву можна супроводжувати музикою.

Упіймай горобчика!

Ця весела й рухлива гра вчить дітей кооперуватися й співпрацювати, а також проявляти спритність і винахідливість. Вона чудово підходить для проведення на свіжому повітрі під час прогулянок у дитячому саду. Тут є два головні герої – горобець і кішка. Діти створюють коло, усередині якого ховається горобець. Кішка знаходиться за колом, її завдання – упіймати горобця, а завдання дітей у колі – не пустити кішку. Коли горобець спійманий, можна змінити головних героїв. Ця гра відмінно ілюструє принцип взаємодопомоги й учить дітей успішно взаємодіяти.

 

Гра «Калюжі»

Для цієї гри Вам знадобляться аркуші паперу різного розміру, з якого слід вирізати умовні калюжі. Сенс гри в тому, що діти намагаються по черзі перестрибнути через калюжі. Спочатку треба запропонувати їм перестрибнути через невеликі калюжі, потім – усе більшого розміру. Якщо дозволяють розміри приміщення, діти, стоячи в ряду, можуть одночасно стрибати через калюжі й відразу порівнювати свій результат. Перемагає той учасник, який перестрибне через найбільшу калюжу. Ця нескладна гра корисна не лише для фізичного тренування, але й для розвитку волі до перемоги

 

31.05.23 Грищенко К.В.

Логіко-математичний розвиток

Тема. « Поміж собою.»

Мета: за допомогою дидактичних iгop та вправ формувати знання про особливості геометричних фігур; закріплювати навичку орієнтування (далеко – близько, перед собою, за собою, збоку).

Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках».

Мета: вчити дітей співвідносити за формою предмети з геометричною фігурою та знаходити їх будиночок.

Дидактична гра “Далеко – близько”

30.05.2022

Підготувала:Устименко Т.М.

Заняття. Ознайомлення з природним довкіллям + малювання

Тема. Пустотлива хмаринка

Мета: пояснити причини виникнення дощу;  формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей до експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.

Матеріали: картинка із зображенням хмаринки,тарілки з водою,чорна фарба,пензлик,синя губка,малюнок з веселою хмаринкою.

Хід заняття:

Вихователь: Дітки, сьогодні я хочу запросити вас у казку. Сідайте рівненько і слухайте тихенько казку «Про неслухняну хмаринку».

Була собі хмаринка гарна і пустотлива ,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить –  зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам , але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!»,- сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!».Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.

Вихователь:Дітки, скажіть мені ,будь-ласка, коли хмаринки плачуть, то що буває?

(Дощик.)

-А що ж таке дощик?

(Це краплинки води.)

Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись ,що вона була дуже нечемною. Давайте ми їй розкажемо віршик про дощик.

 

Дощик, дощик, ти вже злива,

Плаче груша, плаче слива.

Ти періщить заходився,

Соловейко застудився,

А тепер лежить під пледом

П’є гарячий чай із медом.

Вихователь: А зараз  ми з вами трішки відпочинемо і вмиєм наші личка чистенькою водичкою.

Фізкультхвилинка

Наберем водички з чистої кринички,

Будемо вмиватись ,будем промовляти:

Водичко, водичко, умий моє личко,

Рожеве та біле, мов яблучко спіле.

Хлюп, хлюп ,водиченька,

Хлюп, хлюп на личенько,

І на ручки, і на ніжки. Хлюп, хлюп, хлюп.

Вихователь:А тепер , дітки, я вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії. А ви знаєте, що це таке дослідницька лабораторія? (Це місце, де проводять досліди.)

Вихователь: Молодці. Сідайте за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка чи озеро.Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках та озерах?

( Чиста та прозора.)

Вихователь:А ще у вас на столах лежать губки. Якого вони кольору і на що схожі?

(Сині, схожі на хмаринки.)

Вихователь:Візьміть губку в руки. Яка вона, важка чи легка?

(Легка.)

Вихователь:Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурьте її в нашу уявну річку. Тепер губка стала важчою?

( Так.)

Вихователь:Тепер стисніть губку. Що ми бачимо?

(Іде дощ.)

Вихователь: Ось так , дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів та океанів випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато води, як у наших губках, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає капати дощик. Скажіть мені, який буває дощик?

(Сильний і дрібний.)

-Як називається сильний дощ?

(Злива.)

Вихователь:Давайте ми з вами ще раз глянемо на наш дощик. Якщо водичка у наших річках чиста, то дощик капає який?

( Чистий.)

Так, молодці. Гляньте, що ще є у нас на столах?

(Чорна фарба і пензлик.)

-Давайте ми уявимо ,що це не фарба, а бруд, яким погані люди забруднюють водойми. Візьміть на пензлик трішки цього бруду і забрудніть свої річки. Якою стала вода?

( Брудною.)

-А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?

(Брудний.)

-Вам приємно буде гуляти під таким дощем?

( Ні.)

-А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти, які ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?

(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)

(Ні, томущо вони будуть брудні).

-То який ми можемо зробити висновок?

(Не можна забруднювати водойми.)

-Молодці, дітки. Ой, ми зовсім забули про нашу хмаринку, вона кудись зникла. Ви хочете ,щоб вона знову з’явилась?

(Так.)

-А що потрібно для того ,щоб з’явилась хмаринка?

(Вода.)

-Правильно. Ось у мене є водичка, але вона не проста, а чарівна, і вона допоможе нам відшукати хмаринку. Якого кольору вода?

(Синя.)

– Ось у нас на столі лежить чистий аркуш паперу і губки. Візьміть губки,легенько вмокніть їх у синю водичку і повністю зафарбуйте чистий аркуш.

(Діти зафарбовують аркуш, на якому восковою свічкою нанесено малюнок)

– Що з’явилось на аркуші?

(Хмаринка і краплинки.)

-Скільки хмаринок?

( Одна.)

-А краплинок скільки?

(Багато.)

-Давайте порахуємо.

(П’ять.)

-Чого більше:  краплинок чи хмаринок?

(Краплинок.)

-Як ви думаєте, хмаринці сподобалось наше заняття? Який в неї настрій?Як ви здогадалися?

(Веселий, тому що вона посміхається.)

-Хмаринці вже час вирушати далі,тож давайте ми попрощаємось  з нею:

-До побачення!

 

Грищенко К.В

27.05.22 п’ятниця

Мовленнєвий розвиток

Тема:” Птахи”

Мета:продовжувати ознайомлювати дітей з представниками світу птахів; розширювати уявлення дітей про перелітних птахів, про їх спосіб життя і зовнішній вигляд, сформувати уявлення про користь, яку приносять людям і природі птахи; активізувати вживання у мовленні дітей іменників, прикметників, дієслів; спонукати дітей до спілкування; розвивати мислення, зв’язне мовлення, слухову і зорову пам’ять, увагу; учити дітей помічати красу природи, розуміти її; сприяти розвитку екологічно доцільної поведінки.

Дидактична гра «Птахи»

Рухлива гра « Перелітні та зимуючі птахи»

Грищенко К.В

24.05.22 вівторок.

Логіко- математичний розвиток

Тема:”Один – багато”

Мета:Вчити дітей виділяти один предмет із групи і складати групу з окремих предметів; ввести поняття один і багато; звертати увагу на узгодження числівника один з іменником у роді і числі; вчити порівнювати предмети за висотою, вживати при визначенні слова високий, низький;  шляхом тактичного рухового аналізу;  розвивати уважність, активність; виховувати інтерес до заняття, вміння слухати й розуміти запитання вихователя.

Дидактична гра ” Один- багато”

Дидактична гра ” Високий – низький”

18.05.22 середа

Мовленнєвий розвиток.

Тема: “Комахи”

Мета:збагачувати знання дітей про комах (спосіб життя, будову тіла тощо); дати дітям знання в галузі охорони природи; формувати елементарну уяву про цілісність живої природи. Вчити дітей вільно оперувати раніше здобутими знаннями та вміннями в умовах інтеграції різних видів навчальної, ігрової та художньої діяльності

Загадки про комах.

Вертоліт такий маленький

Сів на квітку золотеньку.

Усміхнулася кульбабка: —

Завітала в гості…

(Бабка)

* * *

Над водою вертольотики

Все літають взад-вперед,

І від легкого їх дотику

Не схитнеться очерет.

Що за дивні вертольотики —

Не гуркочуть, не гудуть

І самі себе без льотчиків

Понад озером ведуть?!

(Бабка)

* * *

Наче птиця, крила має,

Все літає та співає:

– Я медок вам наношу,

Не чіпайте, бо вкушу!

(Бджілка)

* * *

Хоч не олень – роги має,

І не птиця, а літає.

Чорний-чорний, а не крук,

Це малий, моторний …

(Жук)

 

17.05.22 вівторок

Тема:”Величини предметів”

Мета заняття:

– ознайомити дітей з поняттям «величина предметів», вчити порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи результати порівняння поняттям «великий» -« малий», «більший» – «меньший» – «найменьший»

– розвивати логічне мислення, память, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя;

– виховувати інтерес до заняття з математики, самостійність, організованість під час виконання завдань, позитивне емоційне ставлення до тварин.

Дидактична гра ” Більший, менший, найменший”

 

Грищенко К.В

12.05.22 П’ятниця

Тема:”Про безпеку треба дбати – правила запам’ятати»

Мета: вчити дітей зосереджувати увагу на небезпеці, що криється в предметах домашнього вжитку, які завдають шкоди здоров’ю та життю дитини; формувати вміння правильно поводитись у небезпечних ситуаціях за допомогою художніх творів та усної народної творчості; закріпити основні правила поводження дітей на вулиці, вдома та на дорозі під час відсутності дорослих; розвивати спостережливість, розсудливість, здатність приймати правильні рішення та робити елементарні припущення. Виховувати відповідальність та бажання дотримуватись правил безпеки.

Дидактична гра ” Безпечні та небезпечні речі

 

11.05.22 середа.

Ознайомлення з соціумом

ЗАНЯТТЯ “ТАКІ ВАЖЛИВІ РЕЧІ

Мета: закріпити знання дітей про предмети гігієни, їх призначення, особливості користування ними, їх значення для свого здоров’я та організму, розвивати мовлення, мислення, виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, бажання піклуватися про свій зовнішній вигляд.

Психогімнастика «Дружні діти»

Долоньки маленькі (Плескають у долоньки з батьками.)

Плескають легенько.

Пальчики з’єднали,

В танку закружляли. (Беруться «човником» та кружляють.)

Посварились, розійшлися. (Повертаються одне до одного спинками.)

Помирились — обнялися! (Обнімаються.)

Дидактична гра ” Що зайве?”    

 

 

10.05.22 вівторок

Логіко-математичний розвиток

Тема:”Вчора, сьогодні, завтра”

Мета: формувати вміння дітей розрізняти та називати часові відношення.

Хід заняття

Розгляд ілюстрації” Вчора, сьогодні, завтра”

-Що хлопчик робив учора?

-Що він робить сьогодні?

– Що робитиме завтра?

Руханка

На поляні їжачки

Польку танцювали, (імітуємо)

А сіренькі зайчики

Їм на скрипці грали. (імітуємо)

А ведмедик в барабани

Вибиває гучно, (імітуємо)

А білочка на сопілці

Затягую звучно. (імітуємо)

Вовчик-братик підхопив,

Вистукує в такт (імітуємо)

І з лисичкою удвох

Танцюють гопак. (імітуємо).

 

 

6.05.22 п’ятниця

Валеологія

Тема:”Я і моє тіло”

Мета:формувати уявлення про себе, як про людину (У мене є тіло. Тіло потрібно,щоб жити; з яких частин складається моє тіло);

розширювати словниковий запас. люди, людина, голова, тулуб, ноги, руки, ходити, бігати, брати, тримати, шити, в’язати, кидати, нахилятися;

розвивати вміння співвідносити свої рухи зі словами пісеньки;

виховувати навички культурної поведінки;

викликати інтерес до подальшого пізнання себе.

Хід заняття

Загадки про частини тіла.

Ви будете їх відгадувати і відгадку показувати на собі. Білі силачі рубають калачі,

А червоний говорун підкладає.

(Зуби і язик)

* *

Ось гора, а у горі

Дві глибокі нори.

У цих норах повітря бродить,

То заходить, то виходить.

(Ніс)

* *

Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)

* *

Він завжди в роботі,

Коли говоримо,

А відпочиває,

Коли ми мовчимо.

(Язик)

* *

Все життя ходять в обгонку,

А обігнати один одного не можуть.

(Ноги)

* *

Гладеньке поле,

Біла полянка,

Ні травинки, ні білини,

Так посередині – яма.

(Живіт)

* *

Два брата в розлуці

Сумують один за одним,

А зійдуться разом –

Сердяться і хмуряться.

(Брови)

* *

Два братики живуть через дорогу,

А один одного не бачать

(Очі)

* *

Двоє білих лебедів –

У кожного по п’ять дітей.

(Руки)

* *

День і ніч стукає воно,

Немов би заведено.

Буде погано, якщо раптом

Припиниться цей стукіт.

(Серце)

* *

Є завжди у людей

Є завжди у кораблів.

(Ніс)

* *

Є у кожного обличчя

Два красивих озерця.

Між ними є гора.

Назви їх, дітвора.

(Очі)

* *

Є у мене працівники,

У всьому допомогти охочі.

Живуть не за стіною –

День і ніч зі мною:

Цілий десяток

Вірних хлоп’ят!

(Пальці)

* *

Живе мій братик за горою,

Не може бачитися зі мною.

(Очі)

 

05.05.22 четвер

Аплікація

Тема: ” Весняна квітка”

Мета: вчити дітей робити аплікацію за допомогою ватних дисків; розвивати вміння викладати малюнок симетрично та відчувати естетичний смак; виховувати акуратність.

Д/г” Якої квітки не стало”

 

 

 

04.05.2022. Заняття. Ознайомлення із соціумом
Тема: «Я й моє тіло»
Мета:
– Формувати уявлення про себе як людину (у мене є тіло ; з яких частин
воно складається) .
– Розширювати словниковий запас: люди , людина , голова, тулуб , ноги ,
руки , ходити , бігати , брати , тримати , шити , в’язати , кидати , нахилятися ;
– Розвивати вміння співвідносити свої рухи зі словами пісеньки ;
– Виховувати навички культурної поведінки;
– Викликати інтерес до подальшого пізнання себе .
обладнання:
картинки із зображенням будови тіла людини; із зображенням основних
рухів , виконуваних руками , ногами. Картинки із зображенням людей
планети Земля,лялька.
Хід заняття .
– Діти , сьогодні ми з вами вирушимо в дивовижну подорож до країни , яка
називається «Людина» . На Землі живе багато людей.
Усі вони різні за зовнішністю, але схожі один на одного за будовою свого
тіла.


Тіло людини складається з голови, тулуба , двох верхніх кінцівок – це руки ,і
двох нижніх кінцівок – це ноги. Яке ж воно – тіло людини ? Воно гнучке ,
рухливе . Людина здатна керувати ним. У голові людини знаходиться
мозок. Голова з’єднується з тулубом за допомогою шиї.


Перевіримо , чи потрібна вона нам . Сядьте прямо і запам’ятайте те, що
бачите . ( Діти запам’ятовують ) . А тепер повертайте голову то в один бік, то
в інший. ( Діти виконують ) . Ви бачите те саме чи інше? Навіщо нам
потрібна шия ? (Відповіді дітей).Вона забезпечує голові рухливість.
Верхні кінцівки людини – це руки. Що вміють руки?Сильні руки утримують
штангу.

Умілі руки кухарі готують їжу.

 

Ласкаві руки швидкими рухами
гладять кішку.
Нижні кінцівки – це ноги. Основна їхня функція – опорна ( за їх допомогою
ми стоїмо ) і рухова (ми ходимо ) .
А зараз пропоную вам виконати наступну вправу. Називається вона
«Покажи на ляльці й на собі ».
Педагог називає частини тіла ляльки . Дитина показує названу частину тіла
спочатку на ляльці,а потім на собі.
– А зараз послухайте загадки . Ви будете їх відгадувати і відгадку показувати
на собі.
Не знімають на порозі
Разом з чобітьми ( ноги).
Оля весело біжить
До річки по доріжці.
А для цього потрібні
Нашій Олі… ( ніжки).
Оля ягідки бере –
По дві , по три штучки ,
Але для цього потрібні
Нашій Олі ( ручки).
– Скажіть , діти , що можна робити руками ? ( Відповіді дітей).
Для того, щоб тримати , нам необхідні руки , а для того, щоб думати, нам
необхідна… ( голова). Скажіть , а для того, щоб наша голова могла
повертатися в різні сторонни, що нам знадобиться? ( шия) .
Фізкультхвилинка (відео)

 


– Пропоную пограти в гру «Де були – не скажемо , а що робили –
покажемо» . Ведучий показує дію , а гравці відгадують , що це за дія. (
Наприклад, застібати гудзики , в’язати , шити,підметати,плавати тощо)

3.05.22 вівторок      

Логіко- математичний розвиток

Тема:Орієнтування в просторі ( зліва, справа, внизу). Геометричні фігури».

Мета: формувати у дітей уміння виявляти й порівнювати властивості предметів; закріпити геометричні фігури (круг, трикутник, квадрат), вміння порівнювати їх; учити визначати місце розташування предметів; закріпити навички орієнтації в просторі; виховувати вміння чути і виконувати інструкції.

Загадки про фігури.

Не стоїть і не стрибає

Жодного кута не має

(Круг)

Маю я три сторони

І три кути.

Чи мене назвати

Зможеш ти?

(Трикутник)

На квадрат я дуже схожий.

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні —

Однакової довжини.

А сусідні — різні.

(Прямокутник)

В мене ось такі кути,

Вони схожі, як брати.

І чотири сторони

Однієї довжини.

Отже, треба нам, малята,

Усе знати про …

(Квадрата)

Д/г” Якої фігури не вистачає?”

Д/вправа “Орієнтування в просторі”

Використовуючи малюнки,сказати яка фігура знаходиться ліворуч ( праворуч), посередині.

Яка фігура знаходиться вгорі( внизу)? Яка зліва(справа)?

Ускладнення: Яка фігура в правому( лівому)верхньому(нижньому) кутку?

2.05.22 Понеділок

Ознайомлення з природним довкіллям. Малювання.

Тема: “Розквітли у саду, кульбаби золоті”

Мета: ознайомити дітей з представниками рослинного світу рідного краю; розширити і уточнити знання про кульбабу, як гарну квітку та лікарську рослину; розширити мислення, дбайливе ставлення до живої природи; виховувати емоційний відгук на красу квітки, любов до природи.

Хід заняття

Кульбаба- лікарська рослина.

Лікарська рослина -це така рослина, яку використовують в медицині для лікування. Для лікування кашлю і поліпшення апетиту використовують листя і коріння кульбаби. А з квіток люди роблять смачне варення. До кульбаби люблять прилітати бджоли, джмелі та метелики. А бджоли потім з нього роблять густий і пахучий мед.

Легенда про кульбабу.

Про кульбаби існує величезна кількість легенд. Одна з них розповідає, що якось богиня спустилася з неба, щоб вибрати улюблену квітку. Їй хотілося, щоб квітка могла рости всюди і не вимагала постійного догляду. Спочатку погляд богині впав на троянду, але та захотіла жити в розкішному саду, і щоб її плекали щодня не менше дюжини садівників. Тюльпан теж зажадав догляду та захоплення. Навіть фіалка сказала, що вона не може жити без уваги і любові. Богиня ходила від квітки до квітки і чула схожі відповіді. І лише кульбаба, якої вона спочатку навіть не помітила, сказала, що готова жити скрізь, де є діти, тому що їх гучні ігри і сміх радують її. Зраділа богиня і вигукнула: “Ось моя улюблена квітка!» І розселила кульбабу по всій планеті. Тепер росте вонана галявинах, у скверах, парках, дворах і на узбіччях доріг, радіючи сміху дітей і приносячи людям радість з весни до осені.

 

М/ г. ” Підбери слово”

( з чим можна порівняти кульбабку)

Жовта, як сонечко.

Кругла, як…

М’яка,як….

Пухнаста,як…

Крихка,як…

Ось яка дивовижна квітка.

Психогімнастика «Кульбабки»

(Проводиться під музику)

Уявіть, що ви – маленькі кульбаби. Теплі сонячні промені зігріли землю. Ви – маленькі паростки, зовсім слабкі, ламкі, беззахисні. Але ось пригріло весняне сонечко, і маленькі паростки починають швидко рости. Ваші листочки підросли, стебло став міцним, ви тягнетеся до світла, до сонця. Як добре! Ось на стеблі з’явився маленький бутон. Він росте, набухає, і, нарешті, розгортає пелюстки. Спочатку пелюстки здаються трохи пом’ятими, але ось вони распрямились, і все навколо побачили пухнастий жовта квітка, схожий на сонечко. Ми з вами бачили кульбаби багато разів, а тепер розглянемо цю квітку на картинці. На ній кульбаба зображений великим, великим, тому ми зможемо краще його розглянути. (Показ картинки)

Малювання виделкою

29.04.22 п’ятниця

Ліплення

Тема: “Метелик”

Мета: закріпити вміння ліпити систематичне зображення метелика; розвивати почуття кольору, вміння підбирати кольори при складанні візерунка; виховувати любов до природи та радість від результату своєї роботи .

Хід заняття

Читання вірша Н.Забіла ” Метелик”

Я біжу, біжу по гаю, я метелика впіймаю

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Сів метелик на травичку.

Може, думав – не помічу?

Блиснуть крилечка ясні –

Зразу видно вдалині.

Сів метелик на листочок –

Може, там сховатись хоче?

Блиснуть крилечка ясні –

Не сховатися тобі!

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду,

Метелика не знайду.

Робота за віршем.

Про що розповідається у віршику, кого хотіла зловити дитина?(Метелика)

– Чи хотілося метелику, щоб його піймали?

– Чому?(Метелик має жити на волі, літати по квітах, де йому добре, а спійманий метелик швидко загинув би)

– Метелик хотів спочатку сховатися на травичці, на листочку, але його все одно було дуже добре видно. Чому?

– Що яскраво виднілося на зеленому фоні рослин?(Крильця)

-Де вдалося метеликові заховатися?(Серед квітів)

– Бо барвисті крила метелика схожі на що?(На пелюстки квітів)

Пальчикова гімнастика ” “Метелик”

28.04.2022 Малювання

Тема: “Весняне дерево”

Мета: учити дітей помічати весняні зміни в природі; розвивати вміння малювати лінії ( гілочки) та створювати образи весняних дерев; виховувати естетичні почуття.

Хід заняття

Д/г ” Назви прикмети весни»

“Розгляд картини В.Бакшинев ” Голуба весна”

– Що зображено на малюнку?

-Яка пора року?

– Які дерева ви бачите?

-Як ви зрозуміли що це весна?

Вправа” Я-дерево”

Мета: запропонувати під музику перетворитись на дерева, показати їх пробудження.

Малювання ” Весняне дерево”

27.04.2022 Аплікація

Тема:”Земля-наш дім”

Мета: ознайомити дітей з природним довкіллям; систематизувати знання дітей про життя на землі; про те,що обов’язком кожної людини є охорона рідного краю; розвивати інтерес до пізнання цікавої інформації про Землю; виховувати дбайливе ставлення до природи, почуття доброти до всього прекрасного,що нас оточує.

Читання вірша та розповідь про День Землі.

Синім воду позначають,

Океани і моря,

Всюди ріки протікають,

Розквітала щоб Земля.

-Що означає жовтий колір?

Жовтий колір-колір суші

Пам’ятати слово мушу

Суша- там; де зараз ми,

Суша- де нема води.

– А що означає зелений колір?

Що зеленим то ліси,

Планети легені,

Неймовірної краси,

Зелені- зелені,

– Скажіть, а хто проживає на цій планеті?

-22квітня усі люди в усьому світі відзначають День Землі. У цей день кожен мешканець планети може зробити свій маленький внесок у справу захисту навколишнього середовища; очистити від сміття довколишні території, посадити хоча б  одне дерево, хоча б на день відмовитись від використання автомобіля. Екологічна ситуація, що склалася сьогодні на Землі, є дуже не простою. Ставлення людини до природи має змінитися зараз , інакше буде надто пізно.

26.04.2022

Тема: ” Котики вербові”

Мета : ознайомити дітей з красою природи навесні; розвивати вміння помічати зміни в природі; виховувати позитивні емоції під час милування природою.

Дидактична гра «Дивовижні котики»

Діти розповідають про вербові котики, спираючись на свої спосте­реження та опорні запитання.

Якого кольору котики верби? (Котики світлі, біло-сірі.)

Як ви гадаєте, чому квіточки верби називають котиками?

Які вони на дотик? (М’якенькі, пухнасті, тепленькі, мов хутро справжньої киці.)

Із чого з’явилися котики на вербі? (Із бруньок — цупких лусочок. Таку розкриту лусочку ми бачимо поруч із кожним котиком.)

Як пахнуть котики? (Вербові котики мають ледь чутний приємний запах.)

Як далі змінюватиметься вигляд котиків, коли стане ще тепліше? (Вони зверху вкриються жовтим тонесеньким пушком.)Читання віршованих рядків.

Читання вірша «Котики»

На вербі розквітли Котики маленькі,

Мов веселі діти,

Ніжні та легенькі.

Гілочки вербичка

Сонцю простягає —

Квітневий ранок Радісно вітає.

Котики манюні —

Це вербове диво,

їх весна-красуня

Рано розбудила.

Ми не будемо ламати вербового цвіту, а будемо ми­луватися його весняною красою та радіти цьому маленькому диву, яке подарувала нам навесні природа.

Ліплення “Котики вербові”

Слухання пісеньки “Вербові котики”

25.04.2022

Тема: “Великдень ”

Мета: запропонувати дітям згадати про свято Великодня; про традиції цього свята; запропонувати дітям намалювати писанки на свій смак; виховувати любов та повагу до традицій свого народу.

Ігри, в які колись грали на Великдень.🌞💛

«В блудька». Один із гравців клав крашанку на землю. Другому гравцеві зав’язували очі, тричі обкручували його і змушували зробити п’ять кроків. Потім розв’язували очі, і він повинен був дотягнутися рукою до крашанки. Якщо торкався, забирав яйце собі.

«В трапака». Гравця відводили далеко від крашанки, і він, закривши шапкою обличчя, повинен був її знайти.

«Битки» («навбитки» «в моцака»). Гравці стукалися крашанками. Спочатку били «ніс на ніс» (вдаряли яйця один одного гострими частинами), а коли з двох «носів» лише один залишався цілим, тоді били «пушку». Перед початком гри учасники пробували яйця на зуб або на вагу, адже щоб обдурити суперника особливо спритні гравці могли залити яйце воском або висушити, що робило його міцнішим.

«Котючки» («котка», «качанки»). Крашанки катали з горбів.  Так, з двох боків крашанки, ними грали в «качанки» – спускали яйця з горба донизу, намагаючись одним яйцем поцілити в інше. Той, кому це вдавалося, забирав собі поцілену крашанку. Існують свідчення, що особливо вмілі гравці вигравали на таких змаганнях по копі яєць (60 шт.) Для таких ігор могли використовувати також спеціальні лотки (жолоби). У такому випадку гравці по черзі котили по жолобу крашанки, намагаючись своїм яйцем вдарити яйце попереднього учасника. Однак через те, що кожне яйце має свою особливу форму, різною була й траєкторія руху. Найчастіше вигравав останній учасник, адже лотки вже були повні крашанок, і потрапити в них було не складно. Дещо заплутані правила гри нерідко спричиняли сварки і навіть бійки між дітьми.

«В жука», «в кидка». Дві крашанки клали так, щоб між ними не могло прокотитися третє яйце. Гравець кидав між яйцями свою крашанку, намагаючись розбити одразу два яйця.

«Міньки навпомацки». Гравець брав писанку в одну руку, а крашанку – в іншу, ховав руки за спиною і звертався до іншого гравця: «Угадай, в якій руці писанка, а в якій крашанка – твої будуть. Не вгадаєш – мені даєш писанку чи крашанку». Хто вгадав, забирав великодні яйця переможеного.

«Ховання крашанки». Вибиралося місце для гри. Усі діти відходили від нього на певну відстань і лягали ниць (лицем до землі). В цей час двоє чи троє гравців ховали свої писанки (під кущем, в штанині, в пазусі, в рукаві тощо). Сховавши, гукали тих, хто лежав на землі: «Хто одразу знайде мою писанку чи крашанку – одержує її. Не знайде – свою кладе».

«Моцака»

Четверо учасників сідали на траву один напроти одного. За правилами гри діти навхрест качали по землі один до другого писанку. Вибував той, чия писанка при зіткненні з писанкою противника розбивалася.

«Кидання писанок угору». Хлопці по черзі підкидали писанки догори: переможцем був той, чия писанка падала на землю і не розбивалася. Для гри намагалися вибрати округлі писанки, адже вважалося, що вони довше не розбиваються.

 

 

16.04.2020

Інтегроване заняття

(ознайомлення з природою, малювання)

з використанням прийомів мнемотехніки

 

«Що ти, весно, нам принесла?»

Підготувала: вихователь різновыкової групи «Зірочка»

Гетманенко Л.М.

 

Мета: – продовжувати знайомити дітей з порою року – весною, з весняними явищами,   закріпити вміння відгадувати загадки, збагачувати активний словниковий запас дітей, розвивати дрібну моторику рук, мовлення, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять, виховувати почуття любові до рідної природи, вміння відчувати її чарівність і красу.

Обладнання:

Мнемотаблиця «Весна», загадка, дидактичні ігри, прислів’я і приказки про весну, губки, гуаш, вода, серветки, підкладні аркуші, пензлики

 

Хід заняття

 

На початку заняття проводиться психогімнастика

Добрий день, мої малята,

Милі хлопчики й дівчата.

Візьмемося за руки

Та станемо у коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

 

–  Малята ми зараз подорожуємо з вами до чарівної пори року, а якої ви дізнаєтесь із загадки.

 

У лісах струмки пустила,

Землю травами встелила.

Перші квіти принесла.

Чарівна моя… (Весна)

 

–  Сьогодні ми здійснимо з вами мандрівку в гості до Весни. Мандрівка буде і веселою, і цікавою, але нелегкою, бо Весна, запрошуючи нас в гості, запро-  понувала нам багато завдань. Ви погоджуєтесь на таку подорож?

 

1 завдання:  Гра «Коли що буває?»

Вихователь розпочинає, а діти продовжують:

– Узимку дуже холодно, а навесні стає…. (тепліше)

– Узимку скрізь лежить сніг, а навесні…. (сніг розтає)

– Узимку немає ні квітів, ні травички, а навесні…..(виростає перша травичка, розквітають перші квіти)

– Узимку небо низьке, похмуре, а навесні… (небо яскраве, блакитне, сонячне)

– Узимку можна кататись на ковзанах, санках, а навесні…. (не можна, бо сніг розтанув, можна кататись на роликах, на велосипеді)

– Узимку  деякі птахи відлітають у теплі краї, а навесні… (прилітають з теплих країв)

– Узимку сонце стоїть низько і майже не гріє, а навесні…(сонечко піднімається вище і пригріває тепліше).

 

2 завдання: Складання описової розповіді про пору року Весну

(використовується мнемотаблиця «Весна»)

Розповідь вихователя:

Прийшла весна. Погода весною буває сонячна, пасмурна,  дощова. Вся природа пробуджується від зимового сну. З’являються перші весняні квіти (підсніжники, проліски, конвалії, мати-й-мачуха, кульбабки, тюльпани, мімоза, нарциси і ін.). На деревах з’являються листочки. Пташки прилітають з теплих країв (ластівки, шпаки, журавлі, лелеки). Тварини прокидаються від зимового сну (їжачки, ведмедики). Люди починають працювати на городах і в садах. Я дуже люблю пору року весну за те, що навколо все оживає, радіє весняному сонечку.

(Пропоную дітям скласти розповідь, використовуючи мнемотаблицю)

Психогімнастика на килимку(фізкультхвилинка)

 

Нам тепло на землю треба,

Сонце, глянь на нас із неба –

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко!

 

–  І зараз ми з вами погріємось під промінчиками нашого сонечка – заплющимо очі, відпочинемо, відчуємо тепло сонячних промінчиків, вони лоскочуть нам наше личко, наші долоньки, кожен наш пальчик, наші ніжки. Зараз ми підімемо руки до сонечка, ніби хочемо його обняти, поцілувати, пригорнути до себе…Як же приємно грітися на сонці! Спокійно дихаємо – вдих, видих, вдих, видих, вдих, видих…. Руки розслабились, ноги розслабились. Ваше тіло зовсім не напружене, ми гріємося на сонечку, нам так приємно. Зробили глибокий вдих, відкрили очі, потягнулися і встали.

 

3 завдання: Гра «Так чи ні?»

Малята, я буду читати речення, а ви будете відповідати так чи ні.

– Настала весна, усі птахи полетіли в теплі краї.

– Навесні з’являються підсніжники.

– Діти зраділи, що настала весна і побігли кататися на ковзанах.

– Весною небо стає блакитнм, а повітря теплішає.

– Весною на деревах з’являються плоди.

– Весною на деревах з’являються листочки

– Весною дні стають довшими, а  ночі коротшими.

 

4 завдання: Прислів’я і приказки про весну 

Діти, а які ви знаєте прислів’я чи приказки про весну

– Весна багата водою

– Весна кличе в поле

– Весна ледачого не любить

– Довгі бурульки – на тривалу весну

 

5 завдання:  (малювання губкою гілочок мімози)

Пальчикова гімнастика (діти імітують рухи)

Прилетіло сонечко

На мою долонечку –

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі.

По всіх пальчиках походило,

З мізинчика полетіло

– Малята, я пропоную вам намалювати мімозу (показ вихователем нетрадиційної техніки малювання губкою).

Вмочивши губку в густу гуаш, діти малюють букет гілочок мімози, домальовуючи стебла і  листя пензликом. Діти виконують роботу під керівництвом вихователя.

За такою технікою можна малювати буть який малюнок

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.